Asociația Română de Franciză, a dezvoltat o tradiție în organizarea expozițiilor cu tema International Franchise and Branding Exhibition – IFBE- care au ca scop atât promovarea dezvoltării afacerilor autohtone de succes, cât și impulsionarea exporturilor de produse și servicii românești și încurajarea altor categorii de antreprenori, inclusiv tineri și femei de a dezvolta afaceri pe piețe externe.
Instituțiile și organizașiile implicate în desfășurarea IFBE 2012 sunt: Asociația Română de Franciză, Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, Ministerul Culturii și Patrimoniului Național, Camera Europeană de Comerț Industrie și Franciză, BSFF Academy precum și Federația de Franciză a Țărilor de la Marea Neagră.
IFBE reprezintă cel mai important târg B2B, dar și șansa de a va informa direct de la sursă despre noutăți și tendințe ale culturii antreprenoriale, pieței de franciză și branding. Pe parcursul celor 2 zile veți realiza contacte directe cu francizorii români, master francizați, francizori externi, finanțiști, consultanți, oameni de afaceri, investitori și antreprenori din Romania, reprezentanți ai aparatului administrativ și comercial al Euroregiunilor din România.
INTERNATIONAL FRANCHISE AND BRANDING EXHIBITION este o marcă înregistrată și aparține Asociației Române de Franciză. Participarea la acest eveniment reprezintă o oportunitate de prezentare a unor afaceri de succes , precum și cadrul de dialog necesar pentru intensificarea cooperarii în domeniu.
Obiectivele IFBE
- stimularea creșterii cifrei de afaceri a companiilor românești care au devenit branduri, dobândind o certă recunoastere în rândul consumatorilor și partenerilor direcți sau indirecți,
- promovarea mărcilor de prestigiu și a companiilor românești și străine dornice să intre pe piață folosind o idee inovatoare sau un produs excepțional, prin metode brevetate de know how și nu numai
- mai buna cunoaștere a mediului antreprenorial românesc, în special în actualul context de creștere economică, oferind o șansă în plus în vederea eficientizării metodelor de marketing ale companiilor.
Târgurile și expozițiile reprezintă modalități prin care comercianții iau contact direct cu publicul țintă și cu competitorii lor, dar și de lansare de produse sau de rebranding.
Franciza este un concept de afaceri, de nișă, care și-a demonstrat succesul pe parcursul unei perioade de timp; expozanții unui târg de profil interacționează cu vizitatorii standurilor, care pot fi persoane fizice, dornice de a afla ce mai e nou în acel domeniu, dar și cu potențiali parteneri dornici să investească în intrarea într-o rețea.
Beneficiile extinderii unei rețele de franciză:
- creează locuri de muncă;
- contribuie la scăderea șomajului;
- aduce profit pentru francizați și francizori, dar și pentru bugetul de stat;
- ajută la creșterea pieței imobiliare datorită deschiderii de noi spații comerciale;
- pot apărea noi meserii;
- conduce la creșterea aptitudinilor profesionale și a gradului de educație a angajaților.
La sfârșitul fiecărui târg, expozanții au ocazia să cuantifice reușita participării lor prin anumite procedee, cum ar fi:
- contactarea post event a acelor persoane, companii și instituții care s-au aratat interesate într-o cooperare ori cu care s-au realizat înțelegeri comerciale în cursul discuțiilor la stand;
- transmiterea informațiilor și materialelor documentare solicitate de vizitatori la stand;
- transmiterea de invitații pentru vizitarea propriilor unități de producție sau centre de comercializare; transmiterea de oferte, cotații de preț etc;
- intensificarea activității de consolidare a relațiilor de afaceri existente și de începere de noi relații de afaceri.
Analiza și evaluarea rezultatelor participării, au la baza criterii de apreciere precum:
- numărul și calitatea noilor contacte cu potențialii parteneri și ale acelora cu partenerii tradiționali;
- contractele încheiate și comenzile primite;
- numărul și structura vizitatorilor la stand;
- numărul materialelor de prezentare și informații distribuite la cererea vizitatorilor la stand și urmărirea reacției acestora;
- evaluarea interesului manifestat de vizitatori pentru produsele și serviciile prezentate;
- modul în care mass-media a reflectat participarea la târg;
- numărul și conținutul discuțiilor la stand etc.
Principale obiective ale vizitatorilor sunt:
- obținerea de informații privind produsele expuse și modul lor de utilizare și funcționare;
- consultări pe teme profesionale;
- obținerea de documentații, specificații, cotații de preț și oferte,
- semnarea de noi contacte
- consolidarea și extinderea celor existente.
În ceea ce privește companiile străine, acestea au șansa de a cunoaște mai bine piața unde doresc să-și exporte brandurile, să constate dacă produsele lor sunt atrăgătoare și conforme cu cultura, obiceiurile și tradițiile locale, să vadă dacă sunt competitive, dacă prețurile lor sunt viabile în acea zona geografică, pot realiza studii de cercetare la fața locului intervievand direct vizitatorii, pot întâlni noi parteneri.
Articole citite
Piața francizelor este în strânsă legătură cu evoluția economică; pentru 2014 vom avea o creștere nesemnificativă, a declarat Constantin Anton, președintele ARF.
Aceasta ar fi concluzia generală a expozanților singurului eveniment dedicat francizei din România: IFBE.
Citește cum am ajuns să considerăm acest mesaj motto-ul IFBE 2013 și care este obiectivul comun al expozanților.
Compania îți oferă posibilitatea să afli ”direct de la sursă” informații despre sistemul de franciză Fornetti.
Constantin Anton, preşedintele Asociaţiei Române de Franciză vorbeşte despre IFBE 2013 şi prezintă situaţia pieţei de franciză din România.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Imaginează-ți că deții propria cafenea, un loc unde fiecare ceașcă de cafea oferă un moment de bucurie și relaxare clienților tăi. Aceasta este povestea franciza First Cafe.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Lanțurile de restaurante în franciză KFC și Pizza Hut au angajat 70 de tineri pentru noile locații pe care le vor deschide la 1 septembrie.
Un joc de culoare, arome și texturi - preparatele culinare japoneze oferite de Wasabi Running Sushi ne încântă simțurile de 5 ani.
Subiecte populare in Forum
Franciză la „mâna a doua”
Doresc o franciza Va multumesc Astept un raspuns
Franciza – cu ce se mănâncă?
Super util!
Propriul patron sau angajat?
Dupa 45 de ani de comunism si 25 de jaf normal ar fi sa fii raspunzator de munca ta
Idei de afaceri în oraşe mici
Multi au profitat de fondurile europene si nu au facut nimic...pacat.
Propriul patron sau angajat?
Normal ca patron mi-ar placea sa fiu...visez...
Propriul patron sau angajat?
Inceputurile sunt dificile si ar trebui initiata taxa zero in anumite conditii pentru ca ulterior se vor recupera...dar la noi legile se aplica numai in defavoare individului
Propriul patron sau angajat?
As vrea sa scriu despre Rodipet care au investit initial in chioscuri micute si cochete aveau colaboratori adevarati profesionisti si dintr-o data nu mai aveau resurse dar au...
Idei de afaceri în oraşe mici
Mare greseala ca nu s-au folosit fondurile europene, cei vinovati vor da socoteala pentru aceasta pentru ca sunt platiti niste indivizi pentru aceasta care nu fac nimic