Franciza în București

Luni
20.02.2012
International Franchise and Branding Exhibition 2012 se va desfășura între 17-18 Mai la Sala Palatului din București.
 

Asociația Română de Franciză, a dezvoltat o tradiție în organizarea expozițiilor cu tema International Franchise and Branding Exhibition – IFBE- care au ca scop atât promovarea dezvoltării afacerilor autohtone de succes, cât și impulsionarea exporturilor de produse și servicii românești și încurajarea altor categorii de antreprenori, inclusiv tineri și femei de a dezvolta afaceri pe piețe externe.

Instituțiile și organizașiile implicate în desfășurarea IFBE 2012 sunt: Asociația Română de Franciză, Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, Ministerul Culturii și Patrimoniului Național, Camera Europeană de Comerț Industrie și Franciză, BSFF Academy precum și Federația de Franciză a Țărilor de la Marea Neagră.

IFBE reprezintă cel mai important târg B2B, dar și șansa de a va informa direct de la sursă despre noutăți și tendințe ale culturii antreprenoriale, pieței de franciză și branding. Pe parcursul celor 2 zile veți realiza contacte directe cu francizorii români, master francizați, francizori externi, finanțiști, consultanți, oameni de afaceri, investitori și antreprenori din Romania, reprezentanți ai aparatului administrativ și comercial al Euroregiunilor din România.

INTERNATIONAL FRANCHISE AND BRANDING EXHIBITION este o marcă înregistrată și aparține Asociației Române de Franciză. Participarea la acest eveniment reprezintă o oportunitate de prezentare a unor afaceri de succes , precum și cadrul de dialog necesar pentru intensificarea cooperarii în domeniu.

Obiectivele IFBE

  • stimularea creșterii cifrei de afaceri a companiilor românești care au devenit branduri, dobândind o certă recunoastere în rândul consumatorilor și partenerilor direcți sau indirecți,
  • promovarea mărcilor de prestigiu și a companiilor românești și străine dornice să intre pe piață folosind o idee inovatoare sau un produs excepțional, prin metode brevetate de know how și nu numai
  • mai buna cunoaștere a mediului antreprenorial românesc, în special în actualul context de creștere economică, oferind o șansă în plus în vederea eficientizării metodelor de marketing ale companiilor.

Târgurile și expozițiile reprezintă modalități prin care comercianții iau contact direct cu publicul țintă și cu competitorii lor, dar și de lansare de produse sau de rebranding.

Franciza este un concept de afaceri, de nișă, care și-a demonstrat succesul pe parcursul unei perioade de timp; expozanții unui târg de profil interacționează cu vizitatorii standurilor, care pot fi persoane fizice, dornice de a afla ce mai e nou în acel domeniu, dar și cu potențiali parteneri dornici să investească în intrarea într-o rețea.

Beneficiile extinderii unei rețele de franciză:

  • creează locuri de muncă;
  • contribuie la scăderea șomajului;
  • aduce profit pentru francizați și francizori, dar și pentru bugetul de stat;
  • ajută la creșterea pieței imobiliare datorită deschiderii de noi spații comerciale;
  • pot apărea noi meserii;
  • conduce la creșterea aptitudinilor profesionale și a gradului de educație a angajaților.

La sfârșitul fiecărui târg, expozanții au ocazia să cuantifice reușita participării lor prin anumite procedee, cum ar fi:

  • contactarea post event a acelor persoane, companii și instituții care s-au aratat interesate într-o cooperare ori cu care s-au realizat înțelegeri comerciale în cursul discuțiilor la stand;
  • transmiterea informațiilor și materialelor documentare solicitate de vizitatori la stand;
  • transmiterea de invitații pentru vizitarea propriilor unități de producție sau centre de comercializare; transmiterea de oferte, cotații de preț etc;
  • intensificarea activității de consolidare a relațiilor de afaceri existente și de începere de noi relații de afaceri.

Analiza și evaluarea rezultatelor participării, au la baza criterii de apreciere precum:

  1. numărul și calitatea noilor contacte cu potențialii parteneri și ale acelora cu partenerii tradiționali;
  2. contractele încheiate și comenzile primite;
  3. numărul și structura vizitatorilor la stand;
  4. numărul materialelor de prezentare și informații distribuite la cererea vizitatorilor la stand și urmărirea reacției acestora;
  5. evaluarea interesului manifestat de vizitatori pentru produsele și serviciile prezentate;
  6. modul în care mass-media a reflectat participarea la târg;
  7. numărul și conținutul discuțiilor la stand etc.

Principale obiective ale vizitatorilor sunt:

  • obținerea de informații privind produsele expuse și modul lor de utilizare și funcționare;
  • consultări pe teme profesionale;
  • obținerea de documentații, specificații, cotații de preț și oferte,
  • semnarea de noi contacte
  • consolidarea și extinderea celor existente.

În ceea ce privește companiile străine, acestea au șansa de a cunoaște mai bine piața unde doresc să-și exporte brandurile, să constate dacă produsele lor sunt atrăgătoare și conforme cu cultura, obiceiurile și tradițiile locale, să vadă dacă sunt competitive, dacă prețurile lor sunt viabile în acea zona geografică, pot realiza studii de cercetare la fața locului intervievand direct vizitatorii, pot întâlni noi parteneri.