Cinci mituri despre franciză

Francizatul este proprietarul mărcii comerciale
Când vine vorba de franciză, acest mit este unul dintre cele mai comune. El este promovat, pur și simplu, pentru că nu cunoaștem ce model de afaceri este o franciză.
Trebuie remarcat faptul că acordul de franciză semnat între francizor și francizat prevede condițiile de vânzare și cumpărare a francizei. Este adevărat, aceste condiții pot varia de la caz la caz - unii donatori permit beneficiarilor mai multă flexibilitate decât alții. Cu toate acestea, francizatul care achiziționează franciza nu devine proprietarul mărcii.
Odată cu achiziționarea unei francize, francizatul dobândește doar dreptul de a utiliza marca, modelul de afaceri și elementele de identitate a afacerii. Dreptul la aceasta este, de asemenea, definit geografic - francizatul poate exercita acest drept numai acționând pe teritoriul convenit cu francizorul și în condiții prestabilite.
Francizorul conduce afacerea francizatului
Deși, după cum sa menționat deja, francizatul nu este proprietarul mărcii, el este proprietarul propriei afaceri în calitate de francizat. Prin urmare, este responsabilitatea francizatului însuși, nu a francizorului, să asigure succesul afacerii sale. Francizorul îndeplinește doar o anumită funcție de control al afacerii - pentru a respecta termenii conveniți ai acordului de franciză. Cu toate acestea, el nu este implicat în gestionarea zilnică a afacerii francizatului.
La rândul său, francizorul este responsabil pentru formarea francizatului și, în mod ideal, îl susține pe francizat în alte activități, consiliază și oferă sprijin. Cu toate acestea, acestea sunt activități auxiliare, dar nu înseamnă că francizorul controlează afacerea francizatului. Succesul unei afaceri francizate depinde de eforturile francizatului însuși.
Merită mai mult să cumperi o franciză cu nume celebru
Când vine vorba de franciză, mulți oameni se gândesc mai întâi la nume precum McDonald's, 7-Eleven sau Subway. Deoarece franciza este de obicei asociată cu mari companii globale, există o idee că, atunci când cauți o franciză, este important să alegeți un model de afaceri popular, recunoscut pe scară largă.
Desigur, un nume binecunoscut și traficul ridicat de clienți potențial asociați cu acesta sunt avantaje semnificative atunci când alegeți o franciză. Dar rețineți că acest lucru nu înseamnă neapărat succes. Costul introducerii unui brand global pe o piață nouă este adesea foarte mare. De asemenea, astfel de francize nu sunt de obicei flexibile, astfel încât francizatul nu are prea multe oportunități de a iniția schimbări în modelul de afaceri care ar putea fi necesare pentru a-și crește profiturile.
În cele din urmă, toate mărcile de succes erau, la început, prea puțin cunoscute. Astfel, simplul fapt că o marcă nu este recunoscută pe scară largă nu înseamnă că nu poate avea succes. Oricum ar fi, franciza ar trebui să aibă deja un model de afaceri dovedit, iar francizorul ar trebui să ofere potențialului francizat cifre de afaceri financiare pentru cel puțin ultimii doi ani.
Cumpărarea unei francize este foarte costisitoare
Mitul conform căruia toate francizele sunt foarte scumpe provine din concepția greșită conform căreia cei care vor să opereze sub o franciză ar trebui să investească într-un brand de renume mondial. De fapt, gama de prețuri pentru francize este foarte largă; probabil că toată lumea ar găsi franciza potrivită pentru fiecare, pe baza capitalului de investiții.
Este foarte important să se autoevalueze nu numai taxa de franciză în sine și costurile de deschidere ale unității care operează în cadrul francizei, ci și costurile de achiziție a materiilor prime și salariile personalului (fond de rulment).
Trebuie să ai multă experiență pentru a deveni francizat
Un potențial francizat care caută informații despre francize este probabil să întâmpine mitul că, pentru a profita de un astfel de model de afaceri, trebuie să aibă experiență în managementul afacerii. Dar marele avantaj al unei francize ca model de afaceri constă într-adevăr în faptul că este potrivit chiar și pentru un antreprenor începător. Formarea și sprijinul oferit de francizor permit chiar și unui novice să-și construiască afacerea.
De multe ori, se așteaptă că francizatul să fie familiarizat cu industria. Desigur, există francize care necesită șio experiență specifică. Cu toate acestea, de obicei, această cerință se distinge foarte clar în descrierile francizei și este destul de rară. În majoritatea cazurilor, motivația ridicată, disponibilitatea de a lucra cu un anumit brand și forța financiară sunt cele mai importante criterii de selecție.
Articole citite

Brandul de fashion Diverse, aparținând companiei poloneze ETOS, vrea să intre pe piața din România, unde caută un master francizor dar și parteneri de franciză.
Vrei să ai propria afacere sau să o extinzi pe cea actuală? Omul de afaceri Dan Vasilescu, din Alexandria, a găsit formula câștigătoare: franciza Ice and Roll și Cake and Roll. Și a început cu formula de vară, cea care oferă una dintre cele mai bune înghețate din lume.
Saloanele Magic, un concept de franciză bazat pe o experiență consolidată, inovație și produse premium, își dovedește în fiecare zi profitabilitatea
După doar câteva luni de la deschiderea francizei, Saloanele Magic® și-au găsit primul partener francizat.
Mitko Andonov din Macedonia a început să dezvolte franciza Jumping Clay cu puțin timp în urmă. Acesta este un bun exemplu privind implementarea cu succes a acestei afaceri în franciză.
Cele mai citite

Când pui alături o franciză cum este Fibonacci Kids și un partener cu o vastă experiență în lumea sistemelor de siguranță pentru copii și pasionat de cele de educație adaptate viitorului, nu poate fi vorba decât de succes.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Retailerul METRO Cash & Carry a lansat recent o nouă campanie de brand pentru rețeaua de franciză LaDoiPași.
Într-o lume în care educația de calitate este tot mai căutată, programul inovator Fibonacci Kids – matematică mentală vedică, dedicat copiilor între 4 și 14 ani, și-a găsit rapid locul în inimile părinților și copiilor din Bacău.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start