România, o piață atractivă pentru investitorii francezi

Phillipe Garcia, directorul Ubifrance România este din Franța însă spune că se simte mai mult latin european, datorită originilor sale spaniole, italiene și franceze. În urmă cu doi ani s-a mutat în București, unde a găsit în sfârșit un loc în care se simte în largul lui: ”Am călătorit toată viața departe de casă: în Iran, Vietnam sau Mexic, însă doar în România ma simt ca acasă”, povestește Philippe. ”Spre deosebire de Mexic, aici nu este periculos să ieși pe stradă. În plus, îmi plac mult românii. Sunt foarte ospitalieri, amabili și au simțul umorului, iar oamenii cu care intru în contact știu o mulțime de lucruri despre Franța, despre cultură, istorie, artă, monumente”.
Ubifrance are misiunea de a sprijini societățile franceze în proiectele lor de dezvoltare pe piața din România. Cum funcționează Ubifrance?
Suntem principala instituție care sprijinină companiile franceze care vor să-și dezvolte afacerea nu doar în România, ci în întreaga lume, mai exact în 70 de țări. Pentru piața din România, identificăm activitățile locale cu potențial ridicat de dezvoltare, care pot reprezenta puncte de investiție pentru companiile franceze. Ulterior, le promovăm în rândul ecosistemului francez. Colaborăm cu Camera de Comerț și cu Banca Publică de Investiții, o instituție nou creată care asigură finanțarea companiilor care doresc să investească.
Care sunt domeniile în care considerați că se poate investi cu succes în România?
România este o piață foarte atractivă pentru investitorii francezi. Metaforic vorbind, francezii și românii sunt cam la fel: ne putem înțelege într-o limbă comună, avem aceeași cultură, avem o istorie comună. România face parte din Uniunea Europeană; astfel putem vorbi despre o piață sigură, unde găsești oameni cu abilități foarte dezvoltate, cei mai buni ingineri, cei mai buni muncitori calificați. Există multe domenii cu un potențial uriaș de investiție în România: industria auto, new-commerce, agricultura, infrastructura, sănătatea, retail-ul și nu în ultimul rând piața de lux. În acest sens, decidenți ai mai multor companii franceze, ex: SNCF, Vinci, LVHM, Galeries Lafayette au venit și vin în România pentru a fructifica oportunitățile de dezvoltare oferite de mediul de afaceri local.
Cum vedeți piața de franciză din România?
Franciza este un sector destul de dezvoltat în România. Remarc un potențial înalt pentru piața de fashion și lux, însă și pentru piețele care nu sunt foarte bine structurate, unde este loc pentru brand-urile internaționale, în special în domeniul auto. Lucrăm de exemplu cu Speedy, un brand francez care se dezvoltă doar în sistem de franciză, specializat pe oferirea de servicii de mentenanță pentru mașini. Pe piața de lux a francizei, activează în prezent doar trei brand-uri franceze, marea majoritate a pieței aparținând brand-urilor italienești. Vrem să echilibrăm această balanță. Avem în plan aducerea a cinci, șase, poate chiar 10 brand-uri de lux franceze în România. În altă ordine de idei, următorul nostru succes este brand-ul de fashion MIM. Vor deschide în curând primele magazine din România.
Un sfat pentru persoanele/companiile interesate să investească în România.
Aș avea o mulțime de sfaturi însă le recomand în primul rând companiilor franceze să ia în considerare oportunitățile de pe piața din România. Nu doar țările în dezvoltare precum India, China, Rusia sau Brazilia sunt bune pentru investiții. Din contră, acestea sunt scumpe și poate fi dificil să te dezvolți. Le recomand să-și prioritizeze investițiile în România, unde vor găsi o piață emergentă și promițătoare. În plus, România este la doar trei ore distanță de Franța.
Articole citite

Franciza Wash Shoes, continuatoare a unei tradiții meșteșugărești autentice și cu viitor asigurat, este în permanentă extindere și asigură noi servicii care cresc profitabilitatea.
Dacă vrei să ai o afacere la cheie, cu un istoric bazat pe realitatea economică românească și cu rezultate demonstrate, franciza Wash Shoes este soluția optimă.
Trendul redescoperii vechilor meșteșuguri este validat de extinderea francizei Wash Shoes, care așteaptă ca noi parteneri să i se alăture.
Franciza Ama Green Optic, o afacere sustenabilă și în care investiția este recuperată după aproximativ jumătate de an, este o soluție de afaceri cu succes confirmat.
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
Cele mai citite

Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Subiecte populare in Forum
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu-i vorba de incredere in e vorba de comisionul mult prea mare pe care ti/l iau...
Mega Mall pentru mega francize
Poate vom avea si noi noroc daca se deschid atat de multe malluri...
Mega Mall pentru mega francize
Nume sonore arhicunoscute isi fac loc si pe meleagurile noastre ,poate vom intra si noi in lumea buna
Mega Mall pentru mega francize
Nimic nu este mai deprimant cand vezi spatii libere mai mult sau mai putin curate (mai frecvent varianta a doua )cu o mare eticheta DE INCHIRIAT...in provincie vezi asta la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Cred mai degraba ca romanii nu au uncredere in banci,ele sunt cele care te jupoaie mai ceva decat camatarii.Depui bani la banci, iti dau dobanzi mici, iti trimit situatia la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu am intalnit agenti imobiliari care sa nu dea dovada de profesionalism si chiar daca la inceput te mai indoiesti de bunele lor intentii o dovedesc ca sunt persoane demne de...
Din New York în Bucureşti, în paşi de dans
Si eu tot Mihai Petre l-as numi...
O franciza cu de toate
Oricat ai avea..tot mai vrei..Pacat ca numai o viata avem...