Creşteri pe toată linia pentru Ikea

IKEA of Sweden AB va transforma desenul unui copil din România într-o jucărie de pluş. Desenul lui Albert, un băiețel de 7 ani din România, este unul dintre cele zece desene câștigătoare ale competiției globale Campania Jucăriilor de Pluș pentru Educație.
Luni
16.02.2015
Veniturile grupului suedez au urmat un trend ascendent influenţat de strategia de sustenabilitate a companiei.
 

În anul fiscal 2014, Ikea Group a înregistrat un profit net de 3,3 miliarde de euro. Condițiile pieței au continuat să se îmbunătățească, iar cele mai bune performanțe au fost obținute în China și America de Nord, în timp ce în Europa trendul este ascendent, informează un comunicat de presă emis de grupul suedez.  Magazinele din Ikea Group au primit în jur de 716 milioane de vizitatori, în timp ce peste 1,5 miliarde de vizite au fost înregistrate pe site-ul companiei.

„Anul fiscal 2014 a fost un an bun pentru Ikea Group. Sunt mândru de creșterea obținută prin intermediul canalelor noastre de vânzări: în magazinele existente, în cele deschise recent, precum și în comerțul electronic. Am atins câteva repere importante pentru ne a îndeplini obiectivul de a deveni independenți din punct de vedere energetic și am avut o creștere a vânzărilor de 58% pentru produsele care le permit oamenilor să aibă un stil de viață sustenabil. Sustenabilitatea este o parte integrantă a strategiei noastre”, a declarat Peter Agnefjäll, Preşedinte și CEO, Ikea Group.

Vânzările au crescut cu 5,9% față de anul anterior, ajungând la 28,7 miliarde de euro. Alături de veniturile obținute din chiriile pentru centrele comerciale, veniturile totale obținute s-au ridicat la 29,3 miliarde de euro (+2,8%). Ikea Group și-a mărit cota de piață în aproape toate țările în care este prezentă și a deschis un magazin într-o nouă țară – Croația. Cele mai mari vânzări au fost înregistrate în Germania, Statele Unite, Franța, Rusia și Marea Britanie.

Ikea Group își propune ca până la finalul anului 2015 să investească 1,5 miliarde de euro în proiecte de energie regenerabilă, în special pentru parcuri de colectare a energiei eoliene și panouri fotovoltaice.

Magazinul Ikea din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a tara, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010 a fost operat în sistem de franciză locala, iar dupa aceea Ikea România a devenit parte din Ikea Group.  Pe piața locală de mobilă concurează companii ca Ikea, Elvila, kika, Lemet, Mobexepert, Casa Rusu, Rus Savitar, Neoset, o parte dintre aceștia extinzându-se și prin franciză în România. Recent, un nou brand de mobilă şi-a anuntat intenţia de a se dezvolta în ţara noastră. Este vorba despre Flexa, un concept care crează mobilă flexibilă pentru camerele copiilor. Mai multe informaţii despre acest concept găsiţi în catalogul nostru de idei de afaceri.


Elena Cărăușu
ziarist
/3/
Vezi mai multe

Subiecte populare in Forum