Propriul patron sau angajat?
Fie ca vorbim despre un restaurant fast-food, un salon de infrumusetare sau de un salon auto, o afacere la cheie pare sa fie alegerea perfecta pentru cei care vor sa fie proprii lor sefi. Vorbim despre o franciza, o afacere testata, care vine cu o reteta deja pregatita. Avantajul este ca investitia intr-un astfel de business poate incepe chiar de la 1000 de euro.
De exemplu, investiţia iniţială într-o agenţie Eximtur ajunge la aproximativ 10.000 de euro, potrivit Asociaţiei Române de Franciză (ARF). Din această sumă, 1.000 de euro este taxa de intrare în sistem. Redevenţa anuală, cota pentru utilizarea numelui, este de 250 de euro. La aceste valori, Eximtur face parte dintre cele mai ieftine francize de pe piaţa locală.
Anton Constantin, preşedintele ARF, citat de Jurnalul National, consideră că cele mai ieftine francize au valori între 1500 de euro şi 15.000 de euro. El spune că sub 10% dintre francizele de pe piaţa locală intră în această categorie. Comparativ, prin Prima maşină se poate cumpăra, printr-un credit garanat de stat, un autoturism de cel mult 15.000 de euro.
“Pe lângă condiţiile pecuniare, se ţine cont de oraşul sau zona în care îşi va desfăşura activitatea noul francizat. Zona trebuie să corespundă atât demografic, cât şi ca amplasament, existând criterii privind locaţia: dimensiuni, dotări minimale, etc”, explică Anton Constantin in acelasi articol publicat de Jurnalul National. Francizorul este interesat şi de determinarea cu care viitorul francizat se va implica în administrarea afacerii. “Cu cât conceptul necesită un nivel mai mic de investiţii, deci o perioadă mai redusă pentru recuperarea capitalului investit, cu atât perioada pentru care se semnează contractul este mai scăzută. Media este de trei ani, ajungând până la cinci ani”, menţionează Anton Constantin
Cele mai cunoscute afaceri în franciză din România sunt: ”Gogoașa Înfuriată”, ”Elvila”, ”Turabo Cafe”, ”Jolidon”, ”Musette”, ”Tina R”, ”Startonight”, ”Rodipet”, ”Rompetrol”, ”Piritex”, ”Ana Pan”, ”Best Clean”, ”Rent a Benz”, ”Expert Detailing”, ”Mobexpert”, ”Romstal”, ”Fereastra Suki”, ”Perfect Nails”.
Cele mai cunoscute brand-uri care au intrat pe piața internă prin francizare sunt: “McDonald’s”, ”KFC”, ”Broaster Chicken”, ”WU XING”, ”Four Star Pizza”, ”New York Pizza”, “Pizza Hut”, ”City Wok”, “Fornetti”, ”Danny Donuts” , “Burger King”, “Golden Pie”, “Wienerwald”, “Clate”, “Coca-Cola”, “Pepsi”, “Yves Rocher”, “H&M”, ”Miniblu”, ”Replay”, ”Mexton”, “s.Oliver”, ”VERO MODA”, ”Veronesse”, ”Gloria Jean’s”, ”New Look”, ”Motor Jeans”, ”Etam”, ”Perfect Nails”, ”Safety Broker”, ”Mr. Bricolage”,”Elvila”, ”Lavazza”, “Segafredo Zanetti Espresso”, ”Caffe Filicori Zecchini”, ”Caffe Vergnano”, ”Illy Caffe”, ”Julius Meinl”, ”Euroins”.
Articole citite
Imaginează-ți că deții propria cafenea, un loc unde fiecare ceașcă de cafea oferă un moment de bucurie și relaxare clienților tăi. Aceasta este povestea franciza First Cafe.
Franciza Crazy Bubble, cu zecile ei de puncte de desfacere pe tot teritoriul României, este o afacere deja consactată, cu o evoluție impresionantă în cei doar câțiva ani de la lansarea pe piața autohtonă.
Franciza Dogu a devenit o oportunitate semnificativă pentru cei care vor să își deschidă o afacere gastronomică de succes.
Când ai depășit centenarul în industria cosmeticii și reunești două branduri recunoscute internațional într-un sistem de franciză, este vorba doar despre Farmec și Gerovital.
O franciză, cum este Fun Science – Profesorii Trăsniți, poate schimba o viață. Așa s-a întâmplat în cazul Irinei Bogdan, fost manager bancar de succes timp de aproape două decenii.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Europa a fost întotdeauna un etalon în privința modei, iar astăzi sunt multe francize de îmbrăcăminte care oferă creativitate, calitate și o afacere de succes.
Subiecte populare in Forum
Franciză la „mâna a doua”
Doresc o franciza Va multumesc Astept un raspuns
Franciza – cu ce se mănâncă?
Super util!
Propriul patron sau angajat?
Dupa 45 de ani de comunism si 25 de jaf normal ar fi sa fii raspunzator de munca ta
Idei de afaceri în oraşe mici
Multi au profitat de fondurile europene si nu au facut nimic...pacat.
Propriul patron sau angajat?
Normal ca patron mi-ar placea sa fiu...visez...
Propriul patron sau angajat?
Inceputurile sunt dificile si ar trebui initiata taxa zero in anumite conditii pentru ca ulterior se vor recupera...dar la noi legile se aplica numai in defavoare individului
Propriul patron sau angajat?
As vrea sa scriu despre Rodipet care au investit initial in chioscuri micute si cochete aveau colaboratori adevarati profesionisti si dintr-o data nu mai aveau resurse dar au...
Idei de afaceri în oraşe mici
Mare greseala ca nu s-au folosit fondurile europene, cei vinovati vor da socoteala pentru aceasta pentru ca sunt platiti niste indivizi pentru aceasta care nu fac nimic