Propriul patron sau angajat?

Fie ca vorbim despre un restaurant fast-food, un salon de infrumusetare sau de un salon auto, o afacere la cheie pare sa fie alegerea perfecta pentru cei care vor sa fie proprii lor sefi. Vorbim despre o franciza, o afacere testata, care vine cu o reteta deja pregatita. Avantajul este ca investitia intr-un astfel de business poate incepe chiar de la 1000 de euro.
De exemplu, investiţia iniţială într-o agenţie Eximtur ajunge la aproximativ 10.000 de euro, potrivit Asociaţiei Române de Franciză (ARF). Din această sumă, 1.000 de euro este taxa de intrare în sistem. Redevenţa anuală, cota pentru utilizarea numelui, este de 250 de euro. La aceste valori, Eximtur face parte dintre cele mai ieftine francize de pe piaţa locală.
Anton Constantin, preşedintele ARF, citat de Jurnalul National, consideră că cele mai ieftine francize au valori între 1500 de euro şi 15.000 de euro. El spune că sub 10% dintre francizele de pe piaţa locală intră în această categorie. Comparativ, prin Prima maşină se poate cumpăra, printr-un credit garanat de stat, un autoturism de cel mult 15.000 de euro.
“Pe lângă condiţiile pecuniare, se ţine cont de oraşul sau zona în care îşi va desfăşura activitatea noul francizat. Zona trebuie să corespundă atât demografic, cât şi ca amplasament, existând criterii privind locaţia: dimensiuni, dotări minimale, etc”, explică Anton Constantin in acelasi articol publicat de Jurnalul National. Francizorul este interesat şi de determinarea cu care viitorul francizat se va implica în administrarea afacerii. “Cu cât conceptul necesită un nivel mai mic de investiţii, deci o perioadă mai redusă pentru recuperarea capitalului investit, cu atât perioada pentru care se semnează contractul este mai scăzută. Media este de trei ani, ajungând până la cinci ani”, menţionează Anton Constantin
Cele mai cunoscute afaceri în franciză din România sunt: ”Gogoașa Înfuriată”, ”Elvila”, ”Turabo Cafe”, ”Jolidon”, ”Musette”, ”Tina R”, ”Startonight”, ”Rodipet”, ”Rompetrol”, ”Piritex”, ”Ana Pan”, ”Best Clean”, ”Rent a Benz”, ”Expert Detailing”, ”Mobexpert”, ”Romstal”, ”Fereastra Suki”, ”Perfect Nails”.
Cele mai cunoscute brand-uri care au intrat pe piața internă prin francizare sunt: “McDonald’s”, ”KFC”, ”Broaster Chicken”, ”WU XING”, ”Four Star Pizza”, ”New York Pizza”, “Pizza Hut”, ”City Wok”, “Fornetti”, ”Danny Donuts” , “Burger King”, “Golden Pie”, “Wienerwald”, “Clate”, “Coca-Cola”, “Pepsi”, “Yves Rocher”, “H&M”, ”Miniblu”, ”Replay”, ”Mexton”, “s.Oliver”, ”VERO MODA”, ”Veronesse”, ”Gloria Jean’s”, ”New Look”, ”Motor Jeans”, ”Etam”, ”Perfect Nails”, ”Safety Broker”, ”Mr. Bricolage”,”Elvila”, ”Lavazza”, “Segafredo Zanetti Espresso”, ”Caffe Filicori Zecchini”, ”Caffe Vergnano”, ”Illy Caffe”, ”Julius Meinl”, ”Euroins”.

Articole citite

Yammy Way este o franciză inovatoare, care și-a demostrat deja eficiența pe piața românească, prin magazinele sale ce transformă cumpărarea de dulciuri într-o experiență pe care vrei să o repeți.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Franciza Floria s-a impus ca un model de succes într-o piață în plină expansiune în care florile nu sunt doar decorațiuni efemere, ci o parte integrantă a culturii noastre.
Wash Shoes este o soluție viabilă și la îndemână dacă ești în căutarea unei francize cu o investiție mică, cu rezultate demonstrate și cu viitor sigur, datorită cerinței permanente de piață.
Cu o istorie de peste 130 de ani în industria cosmeticii, compania Farmec își dorește să se extindă prin cele două branduri, recunoscute internațional, pe care le deține.
Cele mai citite

Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Franciza RomBeer a lansat un concept de rulotă dotată cu cameră frigorifică, singura din România adaptată pentru vânzarea de bere artizanală în spații deschise.
Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start