Noutăți cu parfum de flori de lux

”Ne-am reconfigurat strategia, a trebuit să reducem puțin motoarele în ultima perioadă, dar acum suntem pregătiți să facem față noului val de francizați. Ne dorim în continuare extinderea la nivel național, iar până în data de 21 decembrie avem reducere de 20% la taxa de franciză”, a declarat Marius Dosinescu, fondatorul FlorideLux, pentru franchising.info.ro. O modificare recentă la contractul de franciză prevede că taxa se plătește în rate, spațiul necesar este mai mic, iar în primele 6 luni nu se plătește redevența. Odată cu reducerea spațiului, s-au redus și costurile de amenajare a magazinului, cu 30%. Pentru cei care au deja un renume pe piața locală, pe care nu vor să îl piardă, programul de cobranding le oferă posibilitatea de a-și păstra numele, logo-ul FlorideLux fiind prezent alături brandul lor. În acest caz, structura de costuri se schimbă și condițiile francizei sunt cu totul altele. Iar pentru orașele în care puterea de cumpărare este redusă, există o franciză cu un cost mai mic, numită FlorideLux Shop, cu spații mici și aprovizionare 100% de la francizor.
Întrebat ce crede că i-a determinat pe partenerii actuali și ce i-ar determina pe cei potențiali să intre în această franciză, Marius Dosinescu a răspuns concis: ”Brandul foarte puternic, produsele unice și tehnologizarea pe care o avem.”
Este un business afectat de sezonalitate, în care, în plus, se lucrează cu produse perisabile. Cât de mare poate fi, așadar, riscul unei astfel de afaceri?
”Prin contracte permanente reușim să diminuăm această sezonalitate. Iar a lucra cu produse perisabile presupune, într-adevăr, un risc, dar și profitabilitatea este mai mare: fiecare florărie are cameră frigorifică dedicată, astfel încât pierderile noastre sunt sub 5% de la lună la lună, iar cei 5% sunt transformați în marketing”, explică Marius Dosinescu.
Antreprenorul a precizat că, în România, piața floriculturii este de numai 200 de milioane de euro – asta însemnând producători, importatori, distribuitori, florării, tarabe, free lanceri etc. Vorbim de afaceri mici, de 30-40 de mii de euro – majoritatea menținându-se sub 60 de mii de ero, foarte puțini dintre cei care dețin lanțuri de florării ajungând la cifre 1-2 sau poate 3 milioane de euro -, în timp ce în Uniunea Europeană media este de 150.000-170.00 de euro/afacere.
În opinia sa, principala provocare este unirea tuturor floriștilor – ceea ce ar conduce la creșterea pieței . În prezent există mai multe asociații profesionale, fiecare având un număr redus de membri. Chiar dacă scopurile sunt aceleași – educarea pieței, creșterea competitivității în domeniul florilor și plantelor, respectarea drepturilor celor din breaslă, reducerea fiscalizării etc. -, din cauză că fiecare merge spre altă direcție și că nu se acționează împreună, cum se întâmplă în alte industrii, rezultatele nu sunt cele scontate.
”Eu sunt și președintele Asociației Interprofesionale a Floriștilor și Floricultorilor din România (AIFFR) și dorim prin această asociație să relansăm campania de recrutare de membri. Piața ar crește mai mult dacă am fi uniți. Asta este una dintre problemele cu care ne confruntăm. Cea de a doua ține chiar de educarea floriștilor, de lipsa de forță de muncă foarte bine calificată. Pe zona Brașov căutăm de mult timp florari buni și nu găsim – asta înseamnă să aibă un curs de specializare bine făcut în domeniu, o școală de profil, o școală de arte, ceva care ține de creație și creativitate. Până acum, la noi în breaslă s-a intrat mai mult pe bază de pasiune. Or, ne dorim oameni foarte bine calificați, cărora să le plătim salarii de 1.000 de euro și să fim mândri că dăm acești bani”, concluzionează fondatorul FlorideLux.
Articole citite

Franciza Wash Shoes, continuatoare a unei tradiții meșteșugărești autentice și cu viitor asigurat, este în permanentă extindere și asigură noi servicii care cresc profitabilitatea.
Dacă vrei să ai o afacere la cheie, cu un istoric bazat pe realitatea economică românească și cu rezultate demonstrate, franciza Wash Shoes este soluția optimă.
Trendul redescoperii vechilor meșteșuguri este validat de extinderea francizei Wash Shoes, care așteaptă ca noi parteneri să i se alăture.
Franciza Ama Green Optic, o afacere sustenabilă și în care investiția este recuperată după aproximativ jumătate de an, este o soluție de afaceri cu succes confirmat.
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
Cele mai citite

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Franciza românească Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este tot mai căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici.
Subiecte populare in Forum
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu-i vorba de incredere in e vorba de comisionul mult prea mare pe care ti/l iau...
Mega Mall pentru mega francize
Poate vom avea si noi noroc daca se deschid atat de multe malluri...
Mega Mall pentru mega francize
Nume sonore arhicunoscute isi fac loc si pe meleagurile noastre ,poate vom intra si noi in lumea buna
Mega Mall pentru mega francize
Nimic nu este mai deprimant cand vezi spatii libere mai mult sau mai putin curate (mai frecvent varianta a doua )cu o mare eticheta DE INCHIRIAT...in provincie vezi asta la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Cred mai degraba ca romanii nu au uncredere in banci,ele sunt cele care te jupoaie mai ceva decat camatarii.Depui bani la banci, iti dau dobanzi mici, iti trimit situatia la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu am intalnit agenti imobiliari care sa nu dea dovada de profesionalism si chiar daca la inceput te mai indoiesti de bunele lor intentii o dovedesc ca sunt persoane demne de...
Din New York în Bucureşti, în paşi de dans
Si eu tot Mihai Petre l-as numi...
O franciza cu de toate
Oricat ai avea..tot mai vrei..Pacat ca numai o viata avem...