Miercuri
22.02.2012
Înainte de a lua decizia să devii un francizat este bine să analizezi următoarele aspecte.
 

1. Gândește-te la produsul sau serviciul pe care vrei să-l vinzi:

  • Nu-ți ignora preferințele personale, însă ține minte că profitabilitatea este criteriul principal de selecție;
  • Nu orice strălucește este făcut din aur!

2. Analizează potențialul cererii pentru produsul sau serviciul pe care dorești să-l introduci pe piață, locația potrivită afacerii:

  • Niciodată nu lua decizii bazate doar pe informațiile primite de la francizor;
  • Discută cu competiția potențialului tău francizor!

3. Stabilește de la început nivelul resurselor financiare pe care le poți folosi în activitățile de franciză:

  • Fii pregătit pentru a limita cheltuielile pentru o perioadă pentru a strânge fonduri, însă nu-ți risca toate resursele personale. O afacere în franciză înseamnă mai puține șanse de eșec, dar riscul nu va fi niciodată complet eliminat!

4. Cere următoarele informații de la francizor:

  • Experiența francizorului și a personalului săi atunci când vine vorba despre managementul afacerii;
  • Numărul actual și numărul viitor planificat de francizați;
  • Veniturile previzionate ale afacerii și informații suplimentare legate de numărul francizelor în rețea și nivelul veniturilor acestora;
  • Taxele inițiale de intrare în sistem, obligațiile lunare către francizor și contribuțiile la fondul comun pentru cercetările de piață;
  • Valoarea totală a investiției;
  • În ce constă suportul oferit de francizor ( la începerea afacerii și periodic pe parcusul desfășurării activității);
  • Durata contractului de franciză și îndatoririle incluse în acesta;
  • Condițiile în care se poate solicita prelungirea sau rezilierea contractului de franciză;
  • Condițiile în care se pot transfera unei alte persoane oricare din drepturile și obligațiiile tale prevăzute în contractul de franciză;
  • Costurile în cazul extinderii sau terminării contractului de franciză;
  • Procedurile judiciare și administrative curente în care francizorul este implicat direct.