Dezavantajele unei francize din punctul de vedere al unui francizat

Miercuri
22.02.2012
Unele persoane consideră că aderând la o rețea de franciză vor avea o afacere ce va merge de la sine, o afacere ușoară și profitabilă. Însă nimic nu poate fi mai fals, orice afacere implică un anumit grad de risc, iar o franciză nu reprezintă o excepție.
 

Înainte de a te decide să te alături unei rețele de franciză este indicat să analizezi fiecare dezavantaj al francizei în parte.

  1. Controlul din partea francizorului
    Încă din definiția francizei se înțelege că relația dintre francizor și francizat este bazată pe control. Francizatul este proprietarul afacerii sale, însă el este obligat să respecte regulile impuse prin contractul de franciză. El trebuie să înțeleagă că în schimbul avantajelor rezultate din asocierea cu francizorul trebuie să accepte controlul acestuia în legătură cu respectarea calității și a standardelor de funcționare. Fiecare francizat ce nu respectă standardele de calitate aduce un impact negativ nu numai asupra propriei afaceri, ci și a întregii rețele de franciză și, prin urmare, asupra celorlalți francizați. Din această cauză, francizatul impune anumite reguli și acestea trebuie respectate de toți francizații.
  2. Taxe, taxe
    Din păcate, nimic nu este gratis. Pentru utilizarea know-how-ului francizorului, un risc mai mic de eșec și pentru suport trebuie să plătești. Francizatul plătește francizorului o taxă inițială de intrare în sistem, apoi continuă să plătească cheltuielile curente ale afacerii și taxele lunare, pentru ca în final să-și plătească contribuția la fondurile administrate în scop de marketing. Chiar și în cazurile în care contractul de franciză nu prevede taxe de franciză, francizatul va trebui să achiziționeze bunuri de la francizor. În general, cu cât conceptul de afacere este mai profitabil și posibilitatea de succes este mai mare, cu atât taxele sunt mai mari.
  3. Dificil de separat
    Acordul de franciză va include anumite restricții privind vânzarea sau transferul afacerii către o altă persoană. Aceasta este o limitare clară a libertății economice în activitatea francizatului, însă această reglementare are o justificare justă. Din moment ce francizorul este meticulos în alegerea unui francizat al rețelei, atunci de ce nu ar fi la fel de strict când vine vorba de un înlocuitor al acestuia?
  4. Greșelile francizorului
    Francizorul poate face, uneori, greșeli în gestionarea rețelei de franciză. Spre exemplu, inovațiile aduse de el asupra conceptului afacerii și introduse în acordurile de franciză valabile pot să nu fie foarte reușite și pot afecta și pe ceilalți francizați. Imaginea brandului poate deveni din ce în ce mai puțin respectată din motive independente de francizat.

Aneta Wieczorek, PROFIT system


Subiecte populare in Forum

Idei de afaceri în oraşe mici

Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Idei de afaceri în oraşe mici

Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii

Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...

1 Declaratii
Final 09.02.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))

2 Declaratii
Final 25.01.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare

2 Declaratii
Final 16.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce

3 Declaratii
Final 13.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Cei din urma vor fi cei dintai....

3 Declaratii
Final 12.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start

3 Declaratii
Final 12.01.2015