În 2012, Paysera a generat o cifră de afaceri de 2,6 milioane de euro, care s-a dublat până în 2016. În prezent, compania are peste 100 de angajați și oferă servicii pentru 300. 000 de utilizatori din 184 de țări, declară Liudas Kanapienis, director de dezvoltare francize la Paysera.
Vineri
12.01.2018
De ce Paysera a decis să lanseze franciza, ce fel de parteneri caută și ce oferă pachetul de franciză, explică Liudas Kanapienis, directorul companiei specializate în plăți electronice.
 

Începerea operațiunilor a fost marcată de mai multe proiecte digitale, prin care s-a dorit dezvoltarea unei soluții pentru serviciul de trimitere sms-uri. Ulterior, lumea tehnologiilor informaționale și cea a finanțării au fuzionat, oferind un serviciu "bancar", practic un sistem automat de plăți prin sms, conectat la mai multe bănci. Astăzi s-a impus ca o companie care a creat o platformă eficientă și fiabilă pentru transferul de bani, tranzacțiile de schimb valutar și prelucrarea electronică a plăților. Serviciile companiei lituaniene Paysera sunt disponibile clienților din peste 180 de țări, iar ambiția francizorului este de a extinde conceptul pe cât mai multe piețe din lume. Franciza este acum disponibilă și în România, mai precis în toate țările din Europa Centrală și de Est, cucerind astfel încet-încet din ce în ce mai multe piețe internaționale, dezvăluie Liudas Kanapienis, director de dezvoltare a francizei la Paysera.

De ce ați ales franciza ca model pentru extinderea rețelei?

“Analizând avantajele și dezavantajele mai multor modele de afaceri, am realizat că franciza este cea mai bună opțiune pentru noi. Această decizie a fost probabil influențată cel mai mult de natura serviciilor financiare pe care le oferim. Este un sector foarte sensibil, în care trebuie construită încrederea și loialitatea utilizatorilor și a clienților. Pentru o companie străină, cu o marcă destul de necunoscută, așa cum am fost la început, aceasta a fost o sarcină extrem de dificilă.

Pe măsură ce am intrat pe piețele externe, am realizat că micile diferențe culturale ar putea fi un obstacol în atingerea obiectivelor stabilite. De aceea am decis să cooperăm cu antreprenori locali de încredere, care sunt familiarizați cu caracteristicile pieței locale, cu legislația locală, care au deja o bază de date de contact, înțeleg nevoile utilizatorilor și modalitățile prin care conceptul ar trebui promovat prin publicitate. Când combinăm aceste avantaje cu experiența, cunoștințele și tehnologia noastră, suntem siguri că putem aspira la poziția de lider de piață.”

De cât timp lucrați la dezvoltarea sistemului de franciză?

“La sfârșitul anului 2015, am inițiat ideea dezvoltării unei francize. Și în timp ce lucram la dezvoltarea sistemului, am încercat să găsim și alte sisteme similare pe care să le analizăm, dar am realizat că nu există multe exemple în acest sector al tehnologiei financiare. Am analizat, de asemenea, francizele bancare și am ajuns la concluzia că nu sunt de ajutor deoarece aceste sisteme se limitează în cea mai mare parte la acordarea dreptului de a deschide o sucursală bancară. Paleta noastră de servicii este diversificată, deci trebuie să găsim soluții potrivite pentru diferite piețe. Am apelat la ajutorul consultanților de franciză și, în cele din urmă, am reușit să echilibrăm nevoile francizelor și cerințele noastre de sistem. A durat aproximativ un an și jumătate de la idee și până am dat prima licență de franciză.

Pe de altă parte, vânzarea unei francize din sectorul financiar este incomparabil mai complicată decât vânzarea oricărei francize din sectorul serviciilor. Faptul că un potențial partener are o dorință de a face acest lucru nu este suficient. De asemenea, francizatul Paysera trebuie să cunoască legislația locală și modalitatea de obținere a unei licențe pentru acest tip de activitate. De asemenea, sistemul de plăți ar trebui să fie adaptat la protocoalele și reglementările statului. Considerând toate aceste cerințe, procesul de găsire a unui partener durează destul de mult și acesta este unul dintre motivele pentru care căutăm în primul rând parteneri din țările UE, unde sectorul financiar este reglementat de legi similare. Astfel se poate demara o afacere mai ușoară, dar putem, de asemenea, să reducem și suma taxelor de franciză. În țările din afara UE, lansarea unei francize presupune investiții mult mai mari.”

Fast-food-ul Aladin vrea sa intre in Romania

În plus față de plățile online, utilizatorii Paysera pot stoca și schimba banii în mai mult de 30 de valute, la cele mai avantajoase rate, transferă sigur și ușor banii prin aplicații mobile și plătesc cu cardul VISA Paysera la terminalele POS și în magazinele electronice din întreaga lume.

Ce se cere unui viitor partener?

“Deși se adresează în principal partenerilor din țările UE, toate cererile vor fi luate în considerație. Desigur, înainte de începerea cooperării, vom analiza piața, vom evalua cât trebuie să investim în demararea unei afaceri, precum și în adaptarea sistemului și a serviciilor noastre la piața locală. În caz contrar, de regulă acordăm drepturi de franciză doar unui partener dintr-o țară. Paysera, precum și orice altă instituție financiară, are cerințe stricte în ceea ce privește profilul partenerilor. Aceștia ar trebui să fie întreprinzători de succes, cu reputație impecabilă. Pentru activitatea din sectorul financiar, reputația impecabilă este crucială, iar experiența de a conduce o afacere de succes poate fi cel mai important criteriu pentru selectarea unui partener. Este de dorit să aibă experiență și în domeniul dreptului, tehnologiei, finanțelor, să fie apreciați în comunitatea de afaceri și să aibă o atitudine pozitivă față de tehnologiile inovatoare.”

Ce primește francizatul Paysera prin accesarea sistemului?

“Partenerii noștri primesc toate instrumentele necesare pentru lansarea și dezvoltarea unei afaceri internaționale de succes în domeniul serviciilor de plată și al plăților electronice. Principalul avantaj este că francizatul are acces, în mod automat, la persoanele care fac transferuri online transfrontaliere în rețea, iar noi, în plus, oferim instruire, soluții pentru serviciile către clienți, precum și toate materialele de vânzare și marketing.

Prin intermediul modelului de franciză, nu numai că am avut ocazia să extindem rețeaua, dar și să lucrăm la îmbunătățirea întregului sistem. Pe măsură ce am lucrat la sistemul de franciză, am reușit să sistematizăm și să înregistrăm totul, chiar și cele mai mici etape ale afacerii, astfel încât doar cele mai utile și mai eficiente activități să devină parte a sistemului. Toți partenerii de franciză vor beneficia de acest lucru. De asemenea, francizații pot participa la dezvoltarea infrastructurii, îmbunătățirea serviciilor și la dezvoltarea de noi soluții.”


Cipele, Kristijano Ronaldo
Florentina Pene
Business Development Manager