Ai ales locația potrivită pentru afacere?
Chiar și într-o epocă în care oamenii pot cumpăra și vinde prin internet, iar echipe de proiect din diferite țări colaborează fără probleme, locația joacă totuși un rol semnificativ în succesul sau eșecul unei companii.
“Un studiu de piață aprofundat, înainte de a demara afacerea, este o etapă esențială, care nu trebuie minimalizată. Alegerea locației depinde foarte mult de tipul afacerii. Dacă ne referim la o afacere de retail, cu adresabilitate B2C sau business to consumers, locația va juca un rol extrem de important deoarece trebuie să fie accesibilă cumpărătorilor. Este foarte important ca studiul de piață să indice numărul de persoane care trece zilnic prin fața locației, categoria de vârstă, concurența posibilă în zonă, astfel încât să se poată face o simulare a profitabilității locației înainte de deschidere. O locație bună pentru un business în retail trebuie să îndeplinească anumite criterii: să fie situată într-o zonă circulată, cu multă lume, cum sunt bulevardele mari, mall-urile, centrele comerciale, piețele, în apropierea instituțiilor de învățământ, iar accesul să fie facil și să existe locuri de parcare. Dacă însă ne referim la o afacere care se adresează persoanelor juridice, cu adresabilitate B2B, alegerea locației nu va mai avea o importanță crucială, însă vor trebui luate în calcul alte nevoi specifice B2B” - spune Mircea Coman, Consultant Francize - PROFIT System România.
Sunt câteva aspecte pe care vă recomandăm să le aveți în vedere când începeți să căutați locația ideală pentru activitatea pe care urmează să o desfășurați și anume:
-
Este comunitatea căreia vă adresați suficient de mare pentru a vă susține afacerea?
-
Profilurile cumpărătorilor din zona sau zonele de incidență corespund target-ului definit? Mai exact, ce vârstă, preocupări, venituri au persoanele care formează comunitatea căreia veți încerca să-i vindeți produsele sau serviciile dumneavoastră? Au familie? Au copii?
-
În cadul unei afaceri din domeniul vestimentar, trebuie să vă întrebați dacă se potrivește stilul impus de afacerea dumneavoastră cu al celor din comunitatea din care veți face parte. Împărtășiți aceleași valori? Dacă stilul vestimentar al persoanelor respective vizează o îmbrăcăminte lejeră, nepretențioasă sau chiar sport, deschiderea unui magazin elegant poate fi o alegere greșită.
-
Un alt aspect foarte important care trebuie avut în vedere este dacă veți putea găsi angajații potriviți în comunitatea respectivă. Dacă comunitatea este mica, este posibil să găsiți mai greu un angajat care să corespundă cerințelor postului. Însă un angajat bun nu este neapărat o persoană cu studii superioare sau medii, cu experiență sau nu, ci poate fi o persoană care pur și simplu își dorește să lucreze și să învețe, este entuziastă, corectă și fidelă angajatorului.
-
Bineînțeles cheltuielile generate de locația aleasă reprezintă un alt aspect foarte important care va influența stabilitatea și succesul afacerii. O chirie prea mare poate fi o povară grea pe termen lung. Pe de altă parte, dacă locația este bine aleasă, chiria mare poate fi justificată, întrucât generează venituri substanțiale datorită unui flux intens de cumpărători. Dacă locația nu se află pe un drum circulat, este posibil să fie nevoie să compensați chiria scăzută, cheltuind mai mult pentru publicitate. În orice caz, o locație nepotrivită vă poate ajuta să economisiți banii pe care i-ați fi dat pe o chirie mai mare, dar vă poate costa afacerea.
-
Concurența din zonă este un alt factor decisiv pentru succesul afacerii. Dacă vor exista mulți concurenți în zona aleasă, este important să studiați oferta acestora și fie să vă diferențiați oferta proprie de cea a concurenților, fie să căutați o altă locație cu mai puțini concurenți sau să investiți în publicitate, pentru atragerea și retenția clienților. Altfel, șansele de reușită ale afacerii pot scădea semnificativ.
Găsirea unei locații bune poate dura chiar și 4 luni, așa cum declară, într-un interviu recent, Dragoș Ionetecu, francizat 5 to go: “După aproximativ 4 luni de plimbat pe toate străzile din centrul Clujului și de încercări nereușite de a închiria spații, am decis că cel mai bun loc pentru a deschide cafeneaua este lângă o clădire de birouri deoarece în acest fel se asigură un trafic constant de persoane, pentru că într-o clădire de birouri niciodată nu o să fie toată lumea în concediu și tot timpul vor exista angajați noi care încă nu au descoperit cafeneaua. Astfel, am ales locația lângă The Office, o clădire de birouri unde majoritatea firmelor mari de IT sau outsourcing din Cluj-Napoca își au sediul, cu aproximativ 5.000 de angajați.”
Locația este importantă, dar, cu siguranță, nu există o locație magică care să funcționeze pentru toate afacerile. Locația cea mai potrivită pentru afacerea dumneavoastră depinde, după cum am menționat, de o varietate de factori. Rezervați-vă timp pentru a înțelege nevoile clienților și pe ale angajaților dumneavoastră, precum și nevoile dumneavoastră personale și strategia generală a afacerii, astfel încât să puteți lua cea mai bună decizie privind alegerea locației ideale.

Articole citite

Floria, lanțul de florării premium fondat de antreprenori români, anunță cel mai ambițios plan de dezvoltare din istoria brandului: dublarea numărului de francize la nivel național în următoarele 12 luni.
Franciza Floria, o investiție flexibilă, cu sprijin constant pentru parteneri și recuperare rapidă a investiției, a deschis cea de-a șaptea locație din București și își dorește să se extindă la nivel național.
Franciza românească Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este tot mai căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici.
Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.
Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.
Cele mai citite

Titlul reprezintă motto-ul Papírny Moudrý, fabrica cehă care a devenit unul dintre cei mai importanți producători de „capcane de muște”, mizând pe globalizare.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
O înțelegere corectă între o franciză și o celebritate din lumea internetului este posibilă, cu condiția ca ambele părți să abordeze subiectul cu profesionalism și să își protejeze interesele.
„Flexibilitatea, o abordare inovatoare și capacitatea de a răspunde la schimbări vor fi esențiale pentru a avea succes”, le-a spus unor viitori francizați Marek Halfar, de la compania de consultanță în franciză PROFIT system.
Wood Mood Design, un producător de mobilă din lemn masiv, împlinește zece ani de când a început această afacere. Am vorbit despre înființarea companiei și calea antreprenorială cu tânăra creatoare a acestui brand.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start