Livrările la domiciliu, o soluție de criză

Davide D'Andrea Ricchi / Beneficiile livrării la domiciliu constau în creșterea volumului de vânzări
Miercuri
01.04.2020
Italia este prima țară europeană puternic afectată de criza Coronavirus. Elena Delfino, redactor șef al START-FRANCHISING.it, ne spune că economia a avut puternic de suferit dar există întotdeauna antreprenori care găsesc căi să meargă mai departe.
 

Potrivit unui articol publicat de colegii noștri italieni, unii dintre investitori s-au orientat către serviciile de livrare la domiciliu. Sunt companii de catering care au dezvoltat această zonă dar sunt și unele care au pornit “de la zero” astfel de servicii. Este această activitate bună pentru toată lumea ? Ce etape și ce costuri ar trebui să fie luate în considerare ? Davide D’Andrea Ricchi, fondator și CEO al Sviluppo Franchising, spune că cei care nu dezvoltaseră livrarea la domiciliu au fost nevoiți să o facă, chiar dacă au ezitat inițial, pentru a nu-și vedea afacerea închisă. Altele, nu au făcut decât să continue un trend cu o creștere spectaculoasă în zona de nord și de centru, în marile orașe, începând din 2018, cifra totală de afaceri fiind de 250 de milioane de euro.

Care sunt cerințele pentru o livrare eficientă ?

Fără îndoială, din punct de vedere antreprenorial este important meniul. Apoi, activitatea trebuie evaluată în funcție de raportul dintre cheltuieli și încasări. Produsele trebuie să fie ușor livrabile, de incidența livrării depinzând cifra de afaceri.  În accepția lui Davide D’Andrea Ricchi, un cost de 30 % sau mai mare din prețul total nu ar fi profitabil, cu excepția cazului în care este vorba de volum de vânzare foarte mare și a unui sistem de producție foarte, foarte eficient. Într-o astfel de situație, ar trebui reduse costurile indirecte, precum cele cu personalul și chiria.

Cum afectează livrările veniturile ?

Livrarea este, de obicei, un cost direct, care depinde de comisioanele aplicate de transportatorii terți, precum Just Eat și Deliveryroo, sau chiar de jucătorii mici din piață, care lucrează în zone provinciale sau secundare. Putem spune că incidența medie este cuprinsă între 20 și 30% la prețul comenzii plasate. O opțiune ar fi să ai proprii distribuitori, aspect care devine essential în orașele mici, unde companiile mari sau mijlocii nu ajung. Oricum, trebuie să faci o analiză de fezabilitate cu mare atenție și să  constați dacă este convenabil sau nu să aveți un asemenea serviciu sau să vă bazați pe terți, dacă ei există în piață. Vorbim, așadar, despre cifre importante, un cost semnificativ pentru a ajunge la clienți, care își petrec tot mai mult timp acasă, mai ales prin prisma situației actuale.

Este o activitate pe care poate să o facă toată lumea ?

Foarte mult depinde de cât de ușor se face livarea pachetelor. Livrări se pot face, teoretic, pentru toate tipurile de produse alimentare și non-alimentare. Chiar și farmaceutice. Singurul factor care face diferența este marja de profit. Este inutil să prestăm servicii de livrare dacă dăm tot câștigul nostru transportatorului terț.

Care sunt avantajele și dezavantajele activității de livrare ?

Să începem cu dezavantajele. Cu siguranță, costurile cu livrarea afectează cifra de afaceri. Adăugați la aceasta potențialele probleme din bucătărie, în special în zilele de vârf, de suprasarcină, care ar putea să prelungească timpul de livrare și, prin urmare, să genereze recenzii proaste atât pentru restaurantul în  sine, cât și pentru livrări. Beneficiile livrării la domiciliu constau în creșterea volumului de vânzări, deși cu marje mai mici. De fapt, livrarea vă permite să ajungeți la un număr mai mare de clienți. Există multe afaceri care au un număr mare de clienți care nu au văzut niciodată restaurantul, dar care sunt, totuși, fideli. Un alt avantaj tangibil și apreciabil pentru impactul economic este cel al optimizării deșeurilor, în sensul reducerii volumului acestora.

 


Economia începe să se reseteze / Livrările la domiciliu reprezintă o soluție la criza economică produsă de epidemia de coronavirus
Ștefan Pricop
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

Alocații pentru copii

Spune-mi, cu pașaport românesc pot primi alocații pentru copii până la 18 ani? Am citit informatiile de pe site https://cetatenie.md/detskie-posobiya/

1 Declaratii
Final 18.05.2023
Reputația francizei, un aspect esențial

ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

1 Declaratii
Final 08.01.2023
Afacere pusă la cale într-o cafenea

ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

1 Declaratii
Final 08.01.2023
Starbucks vine în biroul companiilor

ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

2 Declaratii
Final 08.01.2023
KFC preferă mall-urile

ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

2 Declaratii
Final 08.01.2023
Afacerile Safety Broker au crescut în timpul crizei

ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

2 Declaratii
Final 08.01.2023
Profi ia locul Rapidului din Brașov

ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

2 Declaratii
Final 08.01.2023
Franciza de provincie: un business cu suflet

ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

6 Declaratii
Final 08.01.2023