Ciocolata învinge criza
“Prima ciocolaterie premium din România, care funcționează în sistem de franciză din 2001, pe strada Doamnei nr. 27, din București, se redeschide peste câteva zile. Din cauza pandemiei de coronavirus, am fost nevoiți să închidem în jur de 25 martie. În tot acest timp, care a cuprins și perioada sărbătorilor pascale, ne-am focusat pe comenzile online. Chiar și acum am continuat să fim să fim singurul magazin unde poți alege pralină cu pralină pentru cutia Ballotin, inventată cu peste o sută de ani în urmă. Toate comenzile de peste 50 de lei au fost livrate gratuit în toată țara”, a declarant Jolyon Salvadore M’Bei, reprezentantul francizei Leonidas pentru România și Republica Moldova, care ne-a explicat cum a trecut, împreună cu francizații, peste aceste zile foarte dificile pentru afaceri.
Inițial, se luase decizia ca ciocolateria să fie redeschisă după ieșirea din starea de urgență declarată din cauza crizei COVID-19, dar o analiză mai atentă i-a determinat să devanseze data. Este vorba, deocamdată, doar despre magazin. Pentru terasă este așteptată o nouă decizie guvernamentală. “Țin să menționez că unii dintre partenerii noștri de franciză au decis să țină magazinele deschise, la cererea clienților care telefonau înainte să vină la magazin, respectând, bineînțeles, normele de securitate în vigoare în acea perioadă. Știți cum s-a tot zis: Nimic nu va mai fi la fel după izolare ! Ei bine, sper să nu fie chiar așa, pe termen lung, dar este clar că vom apela la mijloace de prevenție, cum ar fi intrarea clienților unul câte unul, montarea de copertină de plexiglas în fața casei de marcat. În plus, îi vom ruga pe clienții noștri să nu pună mâna pe cutiile sau produsele ambalate de pe rafturi. Și, evident, rămâne posibilitatea comenzii online sau prin telefon și ridicarea acesteia din fața magazinului chiar și prin geamul de la mașină”, a spus Jolyon M’Bei.
În tot acest timp, relația Leonidas cu partenerii din sistemul de franciză a rămas una foarte stânsă, iar comunicarea, în baza procedurilor deja stabilite, a decurs firesc. “În toată această perioadă grea, relația cu francizații a rămas una bună, pentru simplul motiv că nu am așteptat să vină o criză ca să ținem legătura cu ei. Așa că, totul a fost foarte firesc. Ca și până acum, la aproximativ fiecare 15 zile comunicăm pe tema comenzilor care trebuie făcute și despre eventualele nevoi, ori răspundem la anumite întrebări legate de activitate. Ca să nu mai spun că, în mod frecvent, primim comunicări de la casa mamă din Belgia, pe care le dăm mai departe. Așadar, canalele de comunicare au fost și sunt tot timpul deschise. Ce s-a schimbat este că, în loc să privilegiez mail-ul, îmi este mult mai ușor să vorbesc prin telefon, ca să simt ce se întâmplă cu ei în perioada asta specială. Prin comunicare directă mă adaptez mai ușor cerințelor, chiar dacă este vorba de o simplă întrebare care are nevoie de explicații mai ample”, a spus repezentantul francizei Leonidas.
Omul de afaceri, născut în România dar școlit în Elveția și Franța, crede că, pe lângă experiența antreprenorială, trebuie să fii mereu racordat la ceea ce se întâmplă în jurul tău, iar asta contează foarte mult în această perioadă dificilă. “Cred că cea mai utilă a fost cea dobândită la seminarele de marketing, fiindcă în perioada asta, care ne face să ieșim din tiparele obișnuite, trebuie să ne adaptăm. Și pentru asta avem nevoie de anumite , ca să le spun așa, care ne-ar permite să inovăm, să schimbăm tehnicile uzuale de vânzare. În niciun caz nu este vorba să reinventăm roata dar, să zicem că, dacă înainte știam cu toții că online-ul este important, acum a devenit primordial”, a spus Jolydon M’Bei.
Acesta este optimist în privința viitorului afacerii pe care o manageriază. “Răspund cu zâmbetul pe buze, pentru că avem norocul să fim într-un domeniu, cel al ciocolatei, care și în timp de război are mare căutare. Se confirmă și acum că situațiile, cum sunt cele prezente, nu reduc apetitul pentru ciocolată. Și mai mult spus, pentru cea bună. Deci, fără să fac comparații exagerate, să zicem, că datorită calității ciocolatei și a serviciilor noastre, ar trebui să ne păstrăm fidelitatea clienților, mai ales după această perioadă de izolare. În ciuda pandemiei, clienții noștri vor avea de câștigat, pentru că dorința noastră să le facem pe plac s-a amplificat. Ori firma mamă din Belgia ne-a confirmat și ea același lucru. În concluzie, pot să spun că privesc evoluția afacerii cu serenitate și poate, în mod surprinzător, chiar cu entuziasm”, a conchis Jolyon Salvadore M’Bei.
Leonidas este un brand international care și-a sărbătorit centenarul în 2013, an în care regele Philippe a desemnat-o ca furnizor brevetat al Curții Regale a Belgiei. Prima ciocolaterie Leonidas din România a fost deschisă în București, în urmă cu aproape două decenii, de către firma M’B Business, aceasta devenind totodată reprezentantul Leonidas Belgia. Toate produsele sunt importate din această țară, unde există o fabrică unică, ce aprovizionează toate cele aproximativ 1.400 de magazine Leonidas din lume.
Mai multe detalii privind franciza Leonidas sunt disponibile în oferta de franciză de pe portalul nostru.
Articole citite
Dnipro-M este un lanț dinamic de magazine specializate în unelte electrice, extinzându-se prin modelul de franciză. Ce îl diferențiază de concurență?
Cea mai mare comunitate de antreprenori independenți din România, respectiv franciza LaDoiPași, care a depășit două mii de magazine, își dorește să aibă noi parteneri în toată țara.
Dacă vrei să ai un partener puternic care este, de fapt, cea mai mare rețea de magazine independente din România, alătură-te francizei LaDoiPași.
Franciza Leonidas, cu o prezență internațională remarcabilă și două decenii de existență în România, continuă expansiunea la nivel național.
O franciză mai puțin obișnuită, creată de un jurnalist din Slovenia, a început să se extindă la nivel european.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Europa a fost întotdeauna un etalon în privința modei, iar astăzi sunt multe francize de îmbrăcăminte care oferă creativitate, calitate și o afacere de succes.
Subiecte populare in Forum
KFC și Pizza Hut merg la munte
O sa le meagra bine sigur. Multa bafta!_________________________________Steve WorksPizzeria Napoli
Franciza Express se extinde și în afara Bucureștiului
Provincia a ramas de izbeliste...umblam ca bezmeticii dupa un loc de munca si cu sanse minime
Retailerii cu cele mai multe reclame în perioada Paştelui
Nu ma asteptam ca Metro sa fie cap de lista la reclame...
Premieră pe piața de retail din România
Ce bine ar fi daca romanii s-ar intoarce acasa.Toti si-ar dori dar aici ce sa faca?
Prăjiturile la mare căutare
Numai cand privesti fotagrafia atasata si papilele gustative o iau razna...Cui nu i plac dulciurile?
Prăjiturile la mare căutare
Inutil sa adaug ploaia torentiala din cavitatea bucala...minunat ca apar si alte produse pentru ca numarul celor "dulci" (medical) din pacate este in crestere
Prăjiturile la mare căutare
Romanii stiu sa sarbatoreasca si fara dulciuri nu ar mai fi sarbatoare...fara cozonac este imposibil sa sarbatoresti Sfintele sarbatori pascale
Premieră pe piața de retail din România
Ce bine ar fi daca pe langa piata de desfacere am fi si producatori de orice...ceva care sa ne dea un raspuns la intrebarea:ce lasam in urma noastra ?