Jolyon Salvadore M’Bei, reprezentant franciză Leonidas pentru România și Republica Moldova / Avem norocul să fim într-un domeniu, cel al ciocolatei, care și în timp de război are mare căutare
Joi
07.05.2020
Prima ciocolaterie în sistemul de franciză Leonidas din România îi așteaptă pe iubitorii de dulciuri premium, după o lună și jumătate în care și-a continuat activitatea doar prin livrări la domiciliu.
 

“Prima ciocolaterie premium din România, care funcționează în sistem de franciză din 2001, pe strada Doamnei nr. 27, din București, se redeschide peste câteva zile. Din cauza pandemiei de coronavirus, am fost nevoiți să  închidem în jur de 25 martie. În tot acest timp, care a cuprins și perioada sărbătorilor pascale, ne-am focusat pe comenzile online. Chiar și acum am continuat să fim să fim singurul magazin unde poți alege pralină cu pralină pentru cutia Ballotin, inventată cu peste o sută de ani în urmă. Toate comenzile de peste 50 de lei au fost livrate gratuit în toată țara”, a declarant Jolyon Salvadore M’Bei, reprezentantul francizei Leonidas pentru România și Republica Moldova, care ne-a explicat cum a trecut, împreună cu francizații, peste aceste zile foarte dificile pentru afaceri.

 

Inițial, se luase decizia ca ciocolateria să fie redeschisă după ieșirea din starea de urgență declarată din cauza crizei COVID-19, dar o analiză mai atentă i-a determinat să devanseze data. Este vorba, deocamdată, doar despre magazin. Pentru terasă este așteptată o nouă decizie guvernamentală. “Țin să menționez că unii dintre partenerii noștri de franciză au decis să țină magazinele deschise, la cererea clienților care telefonau înainte să vină la magazin, respectând, bineînțeles, normele de securitate în vigoare în acea perioadă. Știți cum s-a tot zis: Nimic nu va mai fi la fel după izolare ! Ei bine, sper să nu fie chiar așa, pe termen lung, dar este clar că  vom apela la mijloace de prevenție, cum ar fi intrarea clienților unul câte unul, montarea de copertină de plexiglas în fața casei de marcat. În plus, îi vom ruga pe clienții noștri să nu pună mâna pe cutiile sau produsele ambalate de pe rafturi. Și, evident, rămâne posibilitatea comenzii online sau prin telefon și ridicarea acesteia din fața magazinului chiar și prin geamul de la mașină”, a spus Jolyon M’Bei.

În tot acest timp, relația Leonidas cu partenerii din sistemul de franciză a rămas una foarte stânsă, iar comunicarea, în baza procedurilor deja stabilite, a decurs firesc. “În toată această perioadă grea, relația cu francizații a rămas una bună, pentru simplul motiv că nu am așteptat să vină o criză ca să ținem legătura cu ei. Așa că, totul a fost foarte firesc. Ca și până acum, la aproximativ fiecare 15 zile comunicăm pe tema comenzilor care trebuie făcute și  despre eventualele nevoi, ori răspundem la anumite întrebări legate de activitate. Ca să nu mai spun că, în mod frecvent, primim comunicări de la casa mamă din Belgia, pe care le dăm  mai departe. Așadar, canalele de comunicare au fost și sunt tot timpul deschise. Ce s-a schimbat este că, în loc să privilegiez mail-ul, îmi este mult mai ușor să vorbesc prin telefon, ca să simt ce se întâmplă cu ei în perioada asta specială. Prin comunicare directă mă adaptez mai ușor cerințelor, chiar dacă este vorba de o simplă întrebare care are nevoie de explicații mai ample”, a spus repezentantul francizei Leonidas.

Omul de afaceri, născut în România dar școlit în Elveția și Franța, crede că, pe lângă experiența antreprenorială, trebuie să fii mereu racordat la ceea ce se  întâmplă în jurul tău, iar asta contează foarte mult în această perioadă dificilă. “Cred că cea mai utilă a fost cea dobândită la seminarele de marketing, fiindcă în perioada asta, care ne face să ieșim din tiparele obișnuite, trebuie să ne adaptăm. Și pentru asta avem nevoie de anumite , ca să le spun așa, care ne-ar permite să inovăm, să schimbăm tehnicile uzuale de vânzare. În niciun caz nu este vorba să reinventăm roata dar, să zicem că, dacă înainte știam cu toții că online-ul este important, acum a devenit primordial”, a spus Jolydon M’Bei.

Acesta este optimist în privința viitorului afacerii pe care o manageriază. “Răspund cu zâmbetul pe buze, pentru că avem norocul să fim într-un domeniu, cel al ciocolatei, care și în timp de război are mare căutare. Se confirmă și acum că situațiile, cum sunt cele prezente, nu reduc apetitul pentru ciocolată. Și mai mult spus, pentru cea bună. Deci, fără să fac comparații exagerate, să zicem, că datorită calității ciocolatei și a serviciilor noastre, ar trebui să ne păstrăm fidelitatea clienților, mai ales după această perioadă de izolare. În ciuda pandemiei, clienții noștri vor avea de câștigat, pentru că dorința noastră să le facem pe plac s-a amplificat. Ori firma mamă din Belgia ne-a confirmat și ea același lucru. În concluzie, pot să spun că privesc evoluția afacerii cu serenitate și poate, în mod surprinzător, chiar cu entuziasm”, a conchis Jolyon Salvadore M’Bei.

Leonidas este un brand international care și-a sărbătorit centenarul în 2013, an în care regele Philippe a desemnat-o ca furnizor brevetat al Curții Regale a Belgiei. Prima ciocolaterie Leonidas din România a fost deschisă în București, în urmă cu aproape două decenii, de către firma M’B Business, aceasta devenind totodată reprezentantul Leonidas Belgia. Toate produsele sunt importate din această țară, unde există o fabrică unică, ce aprovizionează toate cele aproximativ 1.400 de magazine Leonidas din lume.

Mai multe detalii privind franciza Leonidas sunt disponibile în oferta de franciză de pe portalul nostru.


După o lună și jumătate de criză coronavirus / Prima ciocolaterie în franciza Leonidas din România se redeschide
Ștefan Pricop
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

Panda iubeşte Asia

Timpul a inceput sa devina usor usor un dusman..n am timp....e o expresie atat de uzuala...Timpul nu mai are rabdare... 

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Mereu imi doresc un stil de viata echilibrat si sanatos si mereu imi spun ..de maine...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Ne-am neglijat produsele autohtone si ne-am aruncat pe euri...cine rezista traieste cine nu   unde-i nu-i durere si suspin

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Panda iubeşte Asia

Ceva se intampla cu timpul,ar trebui umblat la calendar sau mai degraba la incalzirea globala...ei daca o sa zburam pe Marte chiar  daca numai dus un mic numar dintre...

3 Declaratii
Final 19.02.2015
Panda iubeşte Asia

Indiferent de varsta auzim expresiile :ce repede trece timpul...mai am nevoie de timp...nu pot sa-mi impart timpul in functie de obligatii...si totusi viteza miscarii...

3 Declaratii
Final 12.02.2015
Un nou concept echilibrat

Incepem sa alegem ce este bun pentru sanatatea noastra si nimic nu se compara cu alimentele sanatoase,eu le-as spune alimentele noastre romanesti

3 Declaratii
Final 03.02.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Bine ca tot maghiarii...fac ...Romanii stau si asteapta...pacat...

2 Declaratii
Final 25.01.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Fiind vorba de un brand maghiar ar trebui s-o lase mai moale cu extinderea prin Transilvania...maine,poimane spun ca Suceava este a lor si vin cu steagul lor.

2 Declaratii
Final 14.01.2015