Aaron Balazs, fondatorul Bikkla / Bicicletele electrice, închiriate din standuri mobile, total pregătite pentru confortul clienților, vor fi o franciză foarte căutată
Sâmbătă
18.07.2020
Franciza cu biciclete electrice de închiriat în zone turistice, cu un mijloc de transport și distribuție mobil, tinde să devină una de interes internațional.
 

În 2018, Aaron Balazs, absolvent de Arte la Cluj și fost director de creație în București, înființează brandul Bikkla, un centru de închiriere de biciclete pe trasee din zona Lacul Roșu, de lângă orașul Gheorghieni. Până se înceapă afacerea, se gândea să își ia soția și să se munte definitiv în Austria.

Cam pe la jumătatea anului, sora mea, care lucra la Lacul Roșu, mi-a zis că acolo pot să vând orice, dacă arată bine. Am constatat că nu sunt biciclete. M-am gândit la unele electrice, produse în China, după cerințele noastre. Am comandat mai întâi șase bucăți, pe care le-am plătit aproximativ 12.000 de euro, bani strânși de la familie și de la prieteni”, spune Aaron Balazs, fondatorul Bikkla.   

La sfârsitul lunii iulie a aceluiași an, a dus bicicletele lângă debarcader. Au fost bine primite. Ca să ajungă aici, Aaron, un remarcabil specialist în advertising, a făcut tot ce a putut ca ideea sa să fie cât mai bine cunoscută. A făcut întâi un traseu în jurul lacului, apoi parcursurile s-au diversificat, ca și posibilitatea de închiriere. A fost nevoie de doar jumătate de an de funcționare pentru acoperirea investiției. Firma a achiziționat biciclete noi, pentru că cererea era tot mai mare. Acum are 20, dar asta este doar începutul. Și doar pentru această locație.

Întâlinirea cu Szakacs Botond, proprietarul Eco Tiny House, fondatorul unui concept de căsuțe ecologice, distribuite acum în mai multe zone ale Europei, a dus Bikkla la un alt nivel. A transformat-o într-un sistem de franciză. Conceptul căsuțelor pe roți se numește Mothership, proiect elegant, echipat pentru a închiria, deocamdată, șase, opt biciclete sau 12 biciclete, în zone turistice. Pe viitor, se va putea ajunge la 24 de biciclete. Franciza, la cheie, este destinată atât pieței locale, cât și partenerilor din alte țări.

Deocamdată, Bikkla se extinde cu forțe proprii la Sinaia, o altă locație extrem de promițătoare. Chiar și acum, în vremurile deloc plăcute create de coronavirus. Conceptul este pliat perfect pentru îndeplinirea tuturor restricțiilor. În plus, este vorba despre mișcare, după atâta timp de stat în casă. Despre distanțarea fizică nici nu se discută. Este un fel de sport în care simți cu adevărat că trăiești. Mai ales că nu trebuie să faci cine știe ce efort. Doar să te bucuri de viață, de locurile prin care treci, de lipsa de efort cu care parcurgi un traseu. Este doar plăcere !”, a adăugat Aaron Balazs.

Cei doi antreprenori şi-au propus, încă de la început, să facă un model standard de căsu­ţă cu biciclete, care să poată deveni o franciză interensantă. De altfel, ei au primit pri­me­le cereri de francizare din Ungaria, Suedia și Germania.

“Costurile unei francize s-ar putea situa între 12.000 de euro şi 40.000 de euro în funcţie de modelul ales. Bikkla dezvoltă şi o soluţie IT, o platformă complexă care să poată fi utilizată în momentul acordării francizei”, a adăugat Balazs.

Acesta consideră că, în contextul actual, primele francize se vor concretiza anul acesta, dar pot deveni 100% operaţionale abia pentru sezonul următor, pentru că termenul de livrare al francizei la cheie este de 90 de zile, iar sezonul de vară va ajunge la final în acest timp.

„ Avem sistemul bine pus la punct. Ne așteptăm ca anul acesta să ajungem la 3-5 contracte de franciză confirmate. Sper ca, în câţiva ani, să avem cel puțin 12 Mothership-uri, pe o arie de 1.000 de kilometric. În 2023-2024, vrem să avem 10-15 Mothership-uri în Europa“, a mai spus fondatorul Bikkla.


Deplasare în natură, accesibilă tuturor / Conceptul Bikkla este viitorul sportului de agrement pe două roți
Ștefan Pricop
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum