Traiectorie ascendentă în pandemie

Nimeni nu se aștepta ca 2020 să fie un an de creștere . “Odată cu dezlănțuirea pandemiei, viitorul era prea incert”, așa începe celebra publicație analiza listei celor mai reușite 500 de francize americane, care este publicată în mod tradițional la începutul fiecărui an. În cursul anului 2020, când s-a vorbit în mare parte despre încetinirea și închiderea afacerilor, a fost destul de rezonabil să punem întrebarea: În circumstanțele actuale, va fi cineva dispus să investească bani în începerea unei afaceri? Chiar dacă a fost o afacere sub mărci de franciză cunoscute.
După cum ne arată analiza revistei Entrepreneur, “anul trecut a zguduit și sectorul francizei din Statele Unite, cea mai dezvoltată piață de franciză din lume. Cu toate acestea, nu se poate spune că 2020 a fost marcat doar de vești proaste. Este adevărat, rata de creștere și deschiderea de noi unități de franciză a fost mai mică și acest lucru a fost evident mai ales pe piețele din afara Statelor Unite. Din iulie 2019 până în iulie 2020 (care este perioada în care sunt colectate datele relevante pentru clasare), companiile care s-au regăsit pe lista Antreprenorilor au adăugat 6.935 de unități de franciză pe piețele externe. Cu toate acestea, atunci când acest număr este comparat cu perioada 2018-2019, când sistemele de franciză americane au deschis 12.064 de unități pe piețe din afara Statelor Unite, este clar cât a scăzut rata”.
Cele mai numeroase francize, din domeniul produselor alimentare
În ciuda tuturor, subliniază revista Entrepreneur, “este evident că rețelele de franciză au crescut și anul trecut. Poate mai lent decât în anii precedenți dar, totuși, noi sucursale au fost deschise, vânzările au crescut, iar noi francizați s-au alăturat sistemelor. Interesant este că, în ciuda impedimentelor, francizele legate de produsele alimentare rămân cele mai reprezentate pe listă. Covid-19 a cauzat pagube uriașe pentru catering și industria restaurantelor și, cu toate acestea, multe francize din acest sector au reușit să se adapteze situației de criză și să găsească modalități de a rămâne în afaceri și de a-și servi în continuare consumatorii”, arată analiza. Și în acest an, mai mult de un sfert din francizele care au intrat în top 100 sunt cele mai de succes legate de alimente, iar conceptele ale căror produse de bază sunt smoothie-uri / sucuri, gustăr de pui și sandvișuri au mers deosebit de bine. Cu toate acestea, ar trebui subliniat că, în ultimii ani s-a înregistrat o scădere a numărului total de francize din gastronomie și catering clasate în acest top. Anul acesta, doar 93 de francize au intrat pe listă, anul trecut erau 103. Dintre restaurantele de tip fast-food, care în mod tradițional reprezintă cea mai numeroasă categorie, au fost clasate doar 80 de francize, iar anul trecut erau 86.
Sectoare în creștere
Spre deosebire de sectorul gastronomiei și alimentației, cel al întreținerii crește constant de ani de zile. Anul acesta, 76 de companii au fost pe lista Entrepreneur. Potrivit analizei, nu ar trebuie să fie o surpriză că multe întreprinderi din sector au fost „esențiale” în lupta împotriva coronavirusului (mai ales în domeniul curățeniei și igienei), iar majoritatea ar putea respecta cu ușurință distanța fizică și alte măsuri de igienă. Pe de altă parte, nu ar trebui să ignorăm faptul că francizele din acest sector se numără printre cele mai accesibile. Și anume, nu sunt necesare investiții excesive pentru a începe o afacere (unitate de franciză), ceea ce, mai ales în perioade incerte, constituie un mare avantaj, dacă nu cumva chiar unul cheie.
Afacerile axate pe copii au avut, de asemenea, un an bun. Acest lucru este demonstrat și de numărul companiilor clasate - anul acesta au fost 49 (cu șapte mai multe decât anul trecut). Sectorul de îngrijire a copilului are trei companii clasate în top 100, iar francizele din domeniul educației pentru copii sunt bine poziționate - trei companii au intrat în top 100, una dintre acestea ajungând în top 10 (Kumon). Aceste date sunt, de fapt, deosebit de interesante atunci când considerați că majoritatea acestor concepte oferă activități extracurriculare și implică lucrul cu copiii „față în față”. „Secretul” stă în tranziția rapidă către platformele online. Într-o perioadă în care toate școlile erau închise și în perioada celei mai restrictive carantine, sistemele care ofereau programe online erau cele mai bune și reușeau astfel să angajeze și să educe copii, care, din cauza circumstanțelor menționate, nu puteau desfășura un program educational normal.
În cele din urmă, nu este surprinzător faptul că francizele legate de sănătate au cunoscut o creștere semnificativă a afacerilor și a unităților nou deschise. Acest lucru s-a reflectat și în creșterea numărului de sisteme clasificate - anul trecut au fost nouă, anul acesta 13, cu până la șapte companii care au intrat în top 100 cele mai de succes francize americane pentru 2021.
Top 10 francize 2021.
1. Taco Bell (fast food)
2. Dunkin '(fast food)
3. Magazinul UPS (serviciu de curierat poștal, tipărire, servicii pentru IMM-uri)
4. Popeyes Louisiana Kitchen (fast food)
5. Culver's (fast food)
6 Kumon Centre de matematică și lectură
7. Jersey Mike's Subs
8. Planet Fitness
9. 7-Eleven
10. Servpro (restaurare, curățare, incendiu, inundații)
Lista completă a francizei antreprenoriale 500 poate fi găsită aici .
Formula succesului
Pentru a clasifica francizele, Entrepreneur folosește o formulă complexă care include: dimensiunea rețelei de franciză, rata de creștere, puterea financiară și stabilitatea sistemului, valoarea investiției inițiale, vechimea companiei, numărul de ani în franciză, procentul contractelor reziliate. În urmă cu câțiva ani, formula a inclus factori suplimentari care, de fapt, joacă un rol cheie în afacerea rețelei de franciză: nivelul de sprijin pe care îl primește francizatul, durata instruirii, asistența în negocierea contractului de închiriere a spațiilor comerciale sau găsirea surselor de finanțare . În plus, sunt luați în considerare factorul de recunoaștere a mărcii și prezența pe rețelele de socializare, care pot arăta, de asemenea, cât de mult funcționează conceptele pentru dezvoltarea unei relații de calitate cu clienții, precum și cine dintre aceștia încearcă să ajungă la noi grupuri de consumatori.
Articole citite

Răspunsul simplu ar fi să alegeți cea mai bună ofertă de pe piața francizelor, spune Michal Wiśnjevski, director al grupului international de consultanță în franciză PROFIT system.
Odată ce pandemia va trece și economia va începe să se redreseze, afacerile în franciză vor începe să crească, mai ales în zona IMM
Franciza Edukido este un sistem în care de la idee la implementare durează doar câteva luni. Așa a procedat și polonezul Jacek Patro, care acum se ocupă, cu succes, de activitățile extrașcolare cu piese Lego
Platforma online Qjob, care conectează companiile și furnizorii de servicii cu potențialii clienți, vrea să-și dezvolte afacerea și în România
Abilități de citire rapidă, învățare eficientă și memorare mai ușoară – toate aceste elemente importante sunt oferite de o școală care se bazează pe un sistem de franciză deosebit care, acum, caută partener în România.
Cele mai citite

Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
Ice and Roll și Cake and Roll este unul dintre cele mai versatile concepte de franciză, care asigură profitabilitatea afacerii prin garantarea unei locații personalizate și calitatea excepțională a produselor
Interviu acordat grupului de franciză Profit System de Gheorghe Cherciu, antreprenor, primul francizat al conceptului Fornetti Food & Beverage.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Iată că precedentul a fost creat pentru franciza Bella Italia Pizza Express! Ce mai rămâne de făcut? Nimic mai simplu ...
Subiecte populare in Forum
Franciză la „mâna a doua”
Doresc o franciza Va multumesc Astept un raspuns
Franciza – cu ce se mănâncă?
Super util!
Propriul patron sau angajat?
Dupa 45 de ani de comunism si 25 de jaf normal ar fi sa fii raspunzator de munca ta
Idei de afaceri în oraşe mici
Multi au profitat de fondurile europene si nu au facut nimic...pacat.
Propriul patron sau angajat?
Normal ca patron mi-ar placea sa fiu...visez...
Propriul patron sau angajat?
Inceputurile sunt dificile si ar trebui initiata taxa zero in anumite conditii pentru ca ulterior se vor recupera...dar la noi legile se aplica numai in defavoare individului
Propriul patron sau angajat?
As vrea sa scriu despre Rodipet care au investit initial in chioscuri micute si cochete aveau colaboratori adevarati profesionisti si dintr-o data nu mai aveau resurse dar au...
Idei de afaceri în oraşe mici
Mare greseala ca nu s-au folosit fondurile europene, cei vinovati vor da socoteala pentru aceasta pentru ca sunt platiti niste indivizi pentru aceasta care nu fac nimic