Pregătirea francizorului, primul pas spre succes

Pregătirea din mers
Pregătirea din mers / Valoarea și experiența francizorului și a afacerii sale vor crește semnificativ șansele de a atrage noi antreprenori
Luni
28.03.2022
De ce are nevoie un nou francizor pentru a avea succes? Oferind valoare și experiență, îți vei crește șansele de a construi un mic “imperiu” personal.
 

Ai deja o afacere și un sistem și ești gata să devii francizor? Rapoartele recente ale PROFIT system arată că, în fiecare an, sute de noi sisteme de franciză sunt implementate în diferite sectoare din întreaga lume. Cu o creștere sigură și constantă a industriei de franciză, nu a existat niciodată un moment mai bun pentru a vă dezvolta afacerea.

Nu trebuie să priviți departe pentru a vedea de ce franciza a devenit unul dintre cele mai populare modele de creare de locuri de muncă în rândul antreprenorilor din UE. Ceea ce îi atrage pe antreprenori este creșterea canalelor de distribuție, consolidarea poziției lor pe piață și creșterea numelui și a reputației de marcă. Prin urmare, atunci când costurile de investiție și riscurile de expansiune sunt suportate de un investitor, aceasta devine o perspectivă și mai atractivă. Și mai bine pentru unii este că nu sunt atât de mult presați de costurile de personal și de management, pentru că aceste responsabilități sunt asumate de investitorul în franciză. Alte stimulente notabile pentru francizori sunt cheltuielile mai mici de promovare și publicitate. În plus, puterea de negociere mai mare și costurile partajate, în special cu furnizorii, reprezintă un mare avantaj pentru francizor.

Din păcate, unele companii care doresc să-și dezvolte afacerile nu reușesc să își pună o întrebare simplă: Ce face afacerea mea unică și atractivă pentru alți antreprenori care doresc să se alăture lanțului meu? De aceea, este important să te uiți și să analizezi propria afacere din perspectiva unui potențial francizat. Ce beneficii obțin în urma aderării la sistemul tău? Ce face sistemul atractiv? La urma urmei, de ce ți-ar cumpăra franciza în loc să înceapă o afacere concurentă în aceeași industrie?

Cu picioarele pe pământ

Mai simplu spus, pentru a fi un francizor valoros, trebuie să oferi valoare și experiență unui potențial investitor în franciză. Standardul de franciză provine din operarea uneia sau mai multor sucursale pilot, timp de cel puțin 12 luni. Acesta este timpul minim necesar pentru a testa un concept de afaceri. Din anii tăi de experiență în afaceri, ar trebui să poți identifica concurența pe piață, tendințele sezoniere și dacă afacerea este viabilă pe termen lung, mai degrabă decât să fie doar o tendință pop-up. Va trebui să ai, de asemenea, un registru de anuitate la sfârșitul unui an, pentru a arăta rentabilitatea reală. Cheia pentru a atrage investitori în franciză este că profitabilitatea și istoricul anual al afacerii și rentabilitatea investiției sunt atractive pentru francizat.

Imaginea companiei și brandingul

Este important să se mențină o rețea uniformă de franciză pentru a păstra și a spori numărul de clienți prin vizualizarea și cunoașterea mărcii. Asigugă-te că urmezi pașii potriviți pentru a crea un logo al mărcii care va diferenția rețeaua de restul afacerilor. Imaginea de brand se poate extinde si la elementele interne ale companiei. Înainte de a oferta franciza, nu uita de înregistrarea marcii tale. Acest lucru îți oferă dreptul la exclusivitate pentru logo, marcă, marketing și distribuție.

Va funcționa postura de francizor?

Când te gândești să francizezi afacerea, este important să ai în față perspectiva planificării acesteia, atât în viziunea ta, cât și în cea a posibililor francizați. Ia în calcul ce resurse financiare trebuie să aloce francizatul și cât de repede va începe să câștige din această afacere. Totodată, ia în considerare ce servicii le poți oferi investitorilor în afacerea în franciză și stabilește ce beneficia vor avea aceștia dacă vor adera la rețeaua de franciză.

Dezvoltarea unei strategii promoționale

Îți conduci propria afacere de peste un an? Verifică! Deții marca comercială? Verifică! Este afacerea ta profitabilă? Verifică! Dacă toate răspunsurile sunt positive, poți începe să te gândești la crearea unui lanț de francize.

Primul pas este să dezvoltați un pachet de franciză pe care îl vei vinde apoi potențialilor investitori. Ca parte a pachetului, trebuie să pregătești un contract de franciză care stabilește drepturile și obligațiile părților, atât în ​​timpul, cât și după acordul de franciză.

Următoarea condiție obligatorie este să ai un manual de operare. Astfel, prin acesta vor fi explicate toate procedurile care trebuie urmate de francizat.

De asemenea, va trebui să stabilești sistemul de taxe de franciză.

Poți dezvolta un plan de afaceri pentru francizați, astfel încât oferta să fie mai atractivă. Desigur, acestea nu sunt sarcini simple și pot consuma foarte mult timp, îndeplinindu-le, îi oferi investitorului în franciză cea mai bună șansă posibilă de succes.

Următorul pas în crearea unui lanț de francize este conceperea unei strategii promoționale pentru a atrage investitorii în franciză potriviți afacerii tale. Asigură-te că ești organizat și pregătit să îți faci cunoscute valoarea și experiența. Toate acestea, odată îndeplinite, pot duce mult mai ușor la succes.


Ștefan Pricop
Business Development Manager