O legendă care a cucerit lumea
Dacă vrem să cunoaștem istoria LEGO, trebuie să ne întoarcem în 1932. La acea vreme, un tâmplar de 40 de ani, Ole Kirk Kristiansen, a deschis primul atelier din viața lui într-un sat danez numit Billund. Pe lângă scări sau scaune clasice, maestrul a realizat și jucării din lemn, în confecţionarea cărora a devenit din ce în ce mai adâncit de-a lungul anilor. Era foarte meticulos în munca sa, acordând atenție celor mai bune jucării din lemn și celor mai mici detalii. El a plecat de la ideea simplă care s-ar traduce „cel mai bun este suficient de bun”. Datorită acestui fapt, și-a transmis dragostea pentru jucăriile din lemn colegilor săi, în special fiului său, Godtfred, care a început să dea ajutor la doar 12 ani. În câteva luni, Ole Kirk a primit prima sa comandă majoră de jucării și și-a dat seama că firma are nevoie de un nume, ceva care o diferențiază de concurență. Și-a sunat personalul, să-și prezinte propunerile, dar s-a dovedit că, de departe, propria lui idee era cea mai bună dintre toate. Compania și produsele sale au luat astfel numele LEGO. Este de fapt o combinație de două cuvinte daneze „LEg GOdt” (joc bun).
Din tată în fiu
Interesul pentru jucăriile din lemn a rămas dar, la 14 ani de la deschiderea magazinului, Ole Kirk Kristiansen a plecat într-o altă direcție. A început să folosească un material nou, plasticul, pentru a face jucării. În 1946, a cumpărat prima unealtă de injecție de plastic din Danemarca și a început să producă diverse figuri și elemente de fixare, precursorii blocurilor LEGO atât de populare astăzi. Până la sfârșitul anilor 1940, compania le oferea clienților peste 200 de tipuri de jucării din plastic și lemn.
În primele zile, jucăriile din plastic nu au avut un succes copleșitor în rândul comercianților și clienților, dar acest lucru s-a schimbat complet când fiul lui Kristiansen, Godtfred, a fost numit vicepreședinte. În curând, jucăriile din plastic au reprezentat jumătate din producția companiei. Godtfred Kirk era deja CEO al LEGO în 1957, când compania a trecut prin prima sa revoluție majoră - a fost în primul rând tehnică - și de atunci compania sa concentrat în întregime pe producția de jucării.
Kristiansen Jr. a introdus așa-numitele sisteme LEGO și noile platforme de jocuri. Trusele de la acea vreme includeau deja figurine, jucării gata făcute și piese separate din care copiii își puteau construi propria lume, după propriile idei. În acest moment s-a născut iconicul cub LEGO, care a încântat milioane de copii din întreaga lume și atât de mulți părinți care au intrat cu success în jocul lor.
LEGO a parcurs un drum lung. Dintr-un mic atelier de tâmplărie, a devenit, în câteva decenii, unul dintre cei mai mari producători de jucării din lume. După Godtfred, alți membri ai familiei au preluat conducerea companiei, care este acum condusă de Thomas Kristiansen, iar firma continuă să funcționeze ca o afacere de familie. Nimeni nu se poate îndoi de succesul LEGO, dar asta nu înseamnă că nu a trecut și prin vremuri grele. Poate cea mai critică perioadă a fost începutul noului mileniu, când pierderile acumulate în anii precedenți au ajuns la 144 de milioane de lire sterline, moment în care a apărut chiar și ideea vânzării companiei. Cu toate acestea, schimbările în management și mai ales în strategia de producție au restabilit echilibrul, așa că Grupul LEGO a rămas în proprietate privată și se extinde, în continuare, cu succes.
Divertisment și educație
LEGO are sediul tot în Billund, Danemarca, unde, acum, peste 120 de designeri lucrează pentru a dezvolta noi produse. Cu toate acestea, compania are birouri în alte zone ale globului, cele mai importante fiind în Enfield (SUA), Londra (Marea Britanie), Shanghai (China) și Singapore. Altele, din Germania, Spania și Japonia se ocupă și de proiecte specifice pentru piețe specifice. Potrivit reprezentanților companiei, este nevoie de 12 luni pentru a crea un produs nou, iar procesul constă din trei etape. Mai întâi, examinează piața țintă și identifică tendințele actuale și cererea. Următorul pas este proiectarea și crearea unui produs virtual folosind un software special. Prototipul este apoi creat folosind stereolitografie sau imprimare 3D, pe care echipa le folosește pentru a-l evalua și testa. Cu toate acestea, este important ca și cei mai calificați profesioniști să îl testeze - copiii și părinții lor. Dacă are succes, produsul va fi acceptat și pus în producție de serie.
Compania este întotdeauna dedicată calității. De aceea, ne putem baza în continuare pe piesele LEGO din plastic de înaltă calitate, rezistente la zgârieturi și la impact, oferindu-le o viață lungă.
O serie de rețele de francize care se concentrează pe educarea copiilor au descoperit potențialul LEGO. Ei au decis să folosească dragostea copiilor pentru setul legendar în vederea educației. De exemplu, copiii pot întâlni cuburile în rețelele de francize Bricks4Kidz, Brick by Brick și Edukido.
Articole citite
Școlile de schi în franciză încep să cucerească tot mai mulți adepți în statele europene, iar antreprenorii și iubitorii sporturilor de iarnă nu pot fi decât mulțumiți.
Ca să îți susții și să îți dezvolți sistemul de franciză, cu siguranță trebuie să îți găsești consultantul potrivit. Cum faci asta ? Punându-ți o serie de întrebări cheie.
Un concept foarte cunoscut de americani, care se extinde în Vestul Europei dar care a început să stârnească interesul și în regiunea noastră, este cel de franciză care se ocupă cu închirierea de rochii și costume.
Știați că închirierea lui Moș Crăciun a început să fie o franciză de succes în întreaga Europă? Mai ales că nu este de mari investiții, iar sprijinul susținut al francizorului poate să aducă magia sărbătorilor la viață, dar și profit.
Viitorul copiilor noștri este important și, dacă vrem să fie asigurat, aceștia trebuie să înțeleagă ce înseamnă lumea virtuală. Franciza Coding Giants poate să asigure acest parcurs de succes.
Cele mai citite
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
În conversaţiile zilnice folosim tot mai des o serie de cuvinte împrumutate din limba engleză. Ce nu ştie toată lumea este că deşi pronunţăm aceste cuvinte ca în engleză originea acestora nu este întotdeauna britanică.
Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
Ir Hasznaltruha, un magazin care comercializează haine şi accesorii second-hand, vrea să se dezvolte prin franciză pe piaţa din România.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start