Echipa, forța mortice a francizării
Un lucru este sigur: când vei intra în franciză, ceva va trebui să se schimbe. Și schimbările nu vor fi nesemnificative. Până acum, v-ați investit toate eforturile în dezvoltarea conceptului - ați vândut anumite produse, ați furnizat anumite servicii. În momentul în care decideți să acordați o franciză, primul lucru pe care trebuie să îl înțelegeți este că acum vindeți o afacere. Nu doar numele sau marca, ci întregul sistem prin care operează afacerea.
În al doilea rând, oamenii pe care îi căutați formează un grup țintă diferit. Aceștia nu mai sunt clienții finali și utilizatorii actuali, un grup larg de persoane cu nevoi, obiceiuri și mentalități diferite, care fac sute de alegeri în fiecare zi când vine vorba de produse și servicii. De această dată, este vorba despre antreprenori, investitori, oameni care sunt dispuși să înceapă să investească în afaceri private. Există, desigur, sute de astfel de locuri de muncă și, prin urmare, fiecare alegere pe care o vor face va fi mult mai atentă și selecția mai riguroasă. Vânzarea unei francize implică, prin urmare, instrumente de marketing diferite și, cu siguranță, canale de publicitate diferite.
Construiește o echipă specială
Distribuția forțelor în cadrul companiei se va schimba în mod inevitabil - pe lângă slujba sa obișnuită, francizorul va avea acum mai multe responsabilități și angajamente în dezvoltarea pachetului de franciză și în găsirea partenerilor de franciză adecvați. Și apoi mai intervin eforturile pentru formarea și sprijinul partenerilor în timpul cooperării. Intrarea în franciză este, putem spune, o activitate suplimentară paralelă, deplină și solicitantă, pe care nu trebuie să o abordați nici ușor, nici rapid.
Cu toate acestea, înainte de a face ceva, ar trebui să răspundeți la o întrebare simplă: Ce anume face sistemul dvs. de afaceri special? De ce ar vrea cineva să-și investească banii și timpul în marca dvs. și în modul în care vă configurați afacerea? Acest pas vă va ajuta, printre altele, să definiți ceea ce constituie know-how-ul pe care îl veți transmite viitorilor dvs. parteneri, vă va ajuta să proiectați ceea ce este inclus în manualul de operațiuni, cu toate protocoalele și procedurile de afaceri și să determinați domeniul de aplicare și caracterul de asistență pe care îl veți oferi partenerilor dvs. francizati. Pentru toate acestea, desigur, veți avea nevoie de oameni buni și de încredere, o echipă care se va ocupa de afacerea francizei. Cum să găsiți sau să „creați” astfel de colaboratori? Există mai multe moduri ...
Selectare din cel mai apropiat mediu
Într-un număr mare de cazuri, putem spune chiar, de regulă, că există printre angajații actuali oameni care ar fi buni să lucreze la dezvoltarea sectorului francizei. Știți deja cum să desemnați “lucrători cheie”. Cu toate acestea, atunci când introduceți funcția de manager de franciză sau coordonator de franciză, aveți grijă să nu plasați anumiți angajați în funcții noi doar pentru că merită promovare sau încurajare datorită angajamentului și muncii anterioare. Mai presus de toate, ar trebui să fie angajați care știu bine și pot privi în mod cuprinzător sistemul afacerii dvs. sau să arate un fel de „talent” pentru acesta. Cel mai adesea, aceștia sunt oameni care se ocupau doar de un anumit segment al afacerii, dar care coordonează și „rezolvă probleme” din alte sectoare fără eforturi majore.
Crearea de noi poziții nu înseamnă că structura întregii companii se va schimba. Da, va necesita anumite schimbări de personal, dar acestea ar trebui să facă o scurtă descriere pentru noile posturi, astfel încât fiecare dintre angajați să-și cunoască drepturile și obligațiile înainte de a accepta noi sarcini și compania să intre în franciză. De asemenea, ar trebui să vorbiți cu fiecare dintre ei separat, „în privat”. Cel mai important lucru, desigur, este ca oamenii pe care i-ai ales pentru noile funcții să fie la înălțimea locului de muncă, să aibă cunoștințe și entuziasm, să fie loiali și pregătiți de franciză.
Angajați oameni cu experiență
O altă opțiune este de a angaja o persoană care a lucrat deja în alte sisteme de franciză și, prin urmare, are unele cunoștințe și experiență. Cu toate acestea, atunci când evaluați candidații, ar trebui să vedeți dacă aceștia se vor putea încadra în noul mediu, să întrebați cine au fost clienții lor și cum își desfășoară activitatea astăzi, precum și cât de bine cunosc industria și conceptul pentru care franciza trebuie dezvoltată.
Angajarea unui lucrător cu experiență este o idee bună, deși nu este cea mai rentabilă. Pentru companiile mai mici, la urma urmei, acest lucru nu este imperativ. Există un număr mare de sisteme de franciză mici în care francizatorul (mai ales la început) conduce cu succes toate afacerile legate de franciză. Dacă, de fapt, compania nu intră în franciză cu mari ambiții, adică intenționează să extindă rețeaua de franciză treptat, pe piața locală, este recomandat să selecteze și să pregătească pentru acest post unul dintre angajați.
Colaborare cu consultanți în franciză
Angajarea unui consultant în franciză este cu siguranță o soluție bună. Deși acesta este un colaborator extern, trebuie subliniat cât de ușor este să ai cu tine un profesionist cu experiență, care te va sfătui, îți va da îndrumări, dar va arăta și lacunele de dezvoltare. Oricât de reușite ați fi avut în activitatea de zi cu zi, franciza este un alt tip de relație de afaceri, ceea ce implică o logică diferită. Consultantul poate ajuta, de asemenea, la elaborarea manualului operațional și la implementarea planului de afaceri, precum și să vadă cu ușurință nevoile reale și să „adapteze” pachetul de franciză pentru a se potrivi sistemului dumneavoastră.
Cu toate acestea, deși rolul unui consultant este foarte important atunci când decideți să treceți la un model de afaceri în franciză, este cu siguranță bine să aveți în companie și o persoană sau o echipă care să se ocupe de extinderea rețelei și de colaborarea cu partenerii francizați. Experiența personală și cea a unui consultant sunt cele mai valoroase la început dar și pentru succesul pe termen lung, pentru o rețea de franciză puternică și stabilă.
Articole citite
Ai visat vreodată să ai propria ta afacere? Noi avem soluția perfectă! Într-o lume în care toți caută mâncare autentică și gustoasă, Ciorbe și Plăcinte este răspunsul pe care toți îl adoră.
Dacă vrei să ai o afacere la cheie, cu un istoric bazat pe realitatea economică românească și cu rezultate demonstrate, franciza Wash Shoes este soluția optimă.
Sărbătorile sunt un imbold pentru a alege o franciză care își dovedește maximul de potențial în aceste perioade de peste an. O astfel de franciză, definită de tradiție și rafinament, este Leonidas.
Imaginează-ți că deții propria cafenea, un loc unde fiecare ceașcă de cafea oferă un moment de bucurie și relaxare clienților tăi. Aceasta este povestea franciza First Cafe.
Franciza Crazy Bubble, cu zecile ei de puncte de desfacere pe tot teritoriul României, este o afacere deja consactată, cu o evoluție impresionantă în cei doar câțiva ani de la lansarea pe piața autohtonă.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
În conversaţiile zilnice folosim tot mai des o serie de cuvinte împrumutate din limba engleză. Ce nu ştie toată lumea este că deşi pronunţăm aceste cuvinte ca în engleză originea acestora nu este întotdeauna britanică.
Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start