Când faci altceva decât fac toți ceilalți
Când faci altceva decât fac toți ceilalți / O idee poate transforma o afacere banală, practicată de mii de alți antreprenori, într-o franciză de succes
Sâmbătă
17.02.2024
Ați auzit de celebrul slogan “Cei trei R”, de pe vremuri, preluat de la americani? Franciza Okidoki îl aplică cu mult succes când este vorba despre îmbrăcăminte.
 

Reduce-Reuse-Recycle, pe românește Redu-Refolosește-Reciclează, folosit de compania în cauză, a schimbat acest tip de afacere. Nu este un mare magazin de designer, nici un târg de vechituri în care nimeni nu prea vrea să intre. Povestea Silviei Bertini, care a ajuns în această zone de retail cu ideea de a oferi ceva bun, s-a gândit că Okidoki se traduce printr-o garanție, deoarece americanii mai întâi și apoi restul lumii folosesc termenul ca definiție pentru “Totul este bine“. Și a avut dreptate. Silvia, care este proprietara și fondatoarea acestei mărci “la mâna a doua”, are astăți 13 magazine, situate în special în Toscana, Lazio și Liguria, scrie revista italiană Start Franchising.

„ Am deschis primul magazin în Torino, în 2009, într-o perioadă din viața mea în care am locuit în acel oraș. Avea alt nume, dar mi-a plăcut experiența trăită și m-a ajutat să învăț timp de trei ani, până m-am întors la Prato și aici am deschis primul Okidoki ”, spune Silvia Bertini.

De unde a venit ideea de a dezvolta vânzarea de îmbrăcăminte „mâna a doua”?

„Inițial, planul meu era să deschid un magazin cu produse second-hand, pentru că îmi plăcea acest tip de afacere. Mi-am dorit însă să fie deschis tuturor, nu un vintage de haine de lux, deci de nișă, cu prețuri exagerat de mari, nici o piață de vechituri cu haine reutilizate, un loc prăfuit și trist precum au fost, cel puțin până în prezent, aceste magazine. Erau locuri pentru amatorii genului, dar alți oameni nu de apropiau de grămezile de haine. Pe scurt, mi s-a părut interesant să creez un segment de piață, să zicem mediu, care nu fusese luat în considerare. Primul magazin l-am deschis în 2011, în orașul Prato (n.r.- faimos în Italia datorită industriei textile). Aici am adus produse de designeri, haine și branduri high-end, dar și de nivel mediu dar în trend și bine întreținute. Așa că toată lumea poate veni să își vândă aici articolele care au fost purtate doar de câteva ori și sunt încă într-o stare excelentă”, adaugă Silvia.

De ce să fie și franciză?

Să fiu sinceră, la început nu m-am gândit prea mult la asta. Dar afacerea mea din Prato a crescut rapid. A trebuit să mă extind, să am noi angajați, să extind magazinul. Apoi, unii dintre clienții mei mi-au cerut să deschid magazine similare, cu același nume. S-a creat o colaborare. Le-am oferit experiența mea, un grad sporit de angajament, pasiune și entuziasm. Nu a fost totul bine structurat de al început, dar totul s-a schimbat când numărul punctelor de desfacere a început să crească. Acum, suntem prezenți pe un portal de fraciză și ne-am dat seama că există, într-adevăr, foarte mult interes pentru afacerea noastră. Ne consolidăm pentru un brand puternic”, a adăugat Silvia Bertini.

Cum te-ai gândit să îți dezvolți afacerea?

Investim pentru a ne configura într-un mod mai structurat. Trebuie să o facem dacă vrem să creștem serios. În plus, este o datorie față de cei care lucrează deja cu noi, de ani de zile. Investim în domeniul tehnologic, dezvoltăm software conceput special pentru noi și nevoile noastre, care sunt foarte specifice atunci când operăm în sectorul second-hand. În plus, vom avea o aplicație cu care clienții își vor putea vedea situația, ce au de vânzare în magazin, ce s-a vândut deja. Aplicația va fi activă în următoarele luni”, a precizat proprietara Okidoki.

Aceasta este o activitate interesantă mai ales în vremuri de criză deoarece, pe lângă cumpărarea de produse la un cost mai mic, îi permite proprietarului să câștige bani. Ce obiective de viitor mai aveți?

Până acum, am fost un muncitor neobosit, pasionat de afacerea mea, dar am lucrat foarte mult și în magazinul din Prato. Acum mi-am dat seama că trebuie să mă dedic unui alt scop, să pun bazele afacerii pentru a crește și pe partea grafică, pe restyling-ul logo-ului și merchandising, aspecte care caracterizează identitatea mărcii. De acum, magazinele trebuie să aibă același stil. Chiar și la nivel social, trebuie să fim imediat recunoscuți. Noile magazine, precum cel recent deschis la Boario sau cel care urmează să își deschidă ușile în Massa, vor funcționa deja din această perspectivă, având culori și stiluri unitare la nivel de brand”, a ținut să spună, Silvia

Cum alegi francizații?

“La început, după cum am spus deja, au fost clienți și prieteni plini de entuziasm. Apoi am avut diverse afilieri prin portal. Acestea, însă, nu au fost întotdeauna experiențe pozitive, dar poate că nici noi, nefiind încă bine structurați, nu am transmis regulile potrivite care trebuie să existe pentru a funcționa ca brand. Pentru acest job, pe lângă angajamentul necesar pentru a gestiona un magazin, transparența și corectitudinea sunt importante. Mă concentrez foarte mult pe aceste valori și cred că aplicația ne va ajuta”, a adăugat aceasta.

Care este cea mai mare satisfacție a ta?

"Am două! În ceea ce privește franciza, mai întâi mă gândesc la femeile care, din diverse motive, au renunțat la contractele clasice de muncă, dar au revenit în activitate și au reușit să aibă succes. Îmi place să dau de lucru altor oameni. Asta se leagă de pregătirea mea în domeniul social, pentru că sunt prihopedagog și fost educator. În plus, mă bucur foarte tare când văd o persoană, care chiar are nevoie de un produs la un preț mai mic, îl poate lua de la noi ca să îl îmbrace la un eveniment important. Produs pe care, altfel, nu și l-ar fi putut permite”, a conchis patroana Okidoki.


Ștefan Pricop
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

Primăvara întâmpinată cu ”Bine ați venit!”

3 Declaratii
Final 29.05.2024
Dariusz Milek, fondatorul CCC: ”Suntem mulţumiţi de rezultatele din România”

Am cumparat si eu produce CCdar deocamdata sunt multumita.Cu schimbatul e mai greu , am patit-o si eu dar era alta firma...

3 Declaratii
Final 12.05.2015
Dariusz Milek, fondatorul CCC: ”Suntem mulţumiţi de rezultatele din România”

Precis ati nimerit peste un lucrator dezinteresat,daca ar fi fost un  adevarat  comerciant incerca sa va ajute si cu un simplu telefon va rezolva problema ,dar la noi suntem...

3 Declaratii
Final 28.04.2015
Dariusz Milek, fondatorul CCC: ”Suntem mulţumiţi de rezultatele din România”

In urma cu 4 zile am cumparat o pereche de pantofi pt un nepotel,de la magazinul ccc din Oradea.Din nefericire i am cumparat mai mari cu un nr ,am incercat sa i schimb la Cluj...

3 Declaratii
Final 07.04.2015
Vin englezii

Ii primim cu binecunoscuta ospitalitate romaneasca.Le amintim ca romanii care muncesc pentru ei au fost siliti de nevoi sa munceasca din greu  pentru ei si nu trebuie...

2 Declaratii
Final 15.03.2015
Vin englezii

Din informatiile mele stiu ca englezii sunt intai practici si apoi eleganti,la noi are prioritate partea financiara...

2 Declaratii
Final 13.03.2015
Românilor le plac brand-urile poloneze

Incaltamintea e la mare cautare iar cand mai sunt si reduceri ...nu te poti abtine..

3 Declaratii
Final 28.01.2015
Românilor le plac brand-urile poloneze

Romanii iubesc munca si sunt fericiti cand gasesc un loc de munca alaturi de familie

3 Declaratii
Final 28.01.2015