Când intuiești viitorul
Reduce-Reuse-Recycle, pe românește Redu-Refolosește-Reciclează, folosit de compania în cauză, a schimbat acest tip de afacere. Nu este un mare magazin de designer, nici un târg de vechituri în care nimeni nu prea vrea să intre. Povestea Silviei Bertini, care a ajuns în această zone de retail cu ideea de a oferi ceva bun, s-a gândit că Okidoki se traduce printr-o garanție, deoarece americanii mai întâi și apoi restul lumii folosesc termenul ca definiție pentru “Totul este bine“. Și a avut dreptate. Silvia, care este proprietara și fondatoarea acestei mărci “la mâna a doua”, are astăți 13 magazine, situate în special în Toscana, Lazio și Liguria, scrie revista italiană Start Franchising.
„ Am deschis primul magazin în Torino, în 2009, într-o perioadă din viața mea în care am locuit în acel oraș. Avea alt nume, dar mi-a plăcut experiența trăită și m-a ajutat să învăț timp de trei ani, până m-am întors la Prato și aici am deschis primul Okidoki ”, spune Silvia Bertini.
De unde a venit ideea de a dezvolta vânzarea de îmbrăcăminte „mâna a doua”?
„Inițial, planul meu era să deschid un magazin cu produse second-hand, pentru că îmi plăcea acest tip de afacere. Mi-am dorit însă să fie deschis tuturor, nu un vintage de haine de lux, deci de nișă, cu prețuri exagerat de mari, nici o piață de vechituri cu haine reutilizate, un loc prăfuit și trist precum au fost, cel puțin până în prezent, aceste magazine. Erau locuri pentru amatorii genului, dar alți oameni nu de apropiau de grămezile de haine. Pe scurt, mi s-a părut interesant să creez un segment de piață, să zicem mediu, care nu fusese luat în considerare. Primul magazin l-am deschis în 2011, în orașul Prato (n.r.- faimos în Italia datorită industriei textile). Aici am adus produse de designeri, haine și branduri high-end, dar și de nivel mediu dar în trend și bine întreținute. Așa că toată lumea poate veni să își vândă aici articolele care au fost purtate doar de câteva ori și sunt încă într-o stare excelentă”, adaugă Silvia.
De ce să fie și franciză?
“Să fiu sinceră, la început nu m-am gândit prea mult la asta. Dar afacerea mea din Prato a crescut rapid. A trebuit să mă extind, să am noi angajați, să extind magazinul. Apoi, unii dintre clienții mei mi-au cerut să deschid magazine similare, cu același nume. S-a creat o colaborare. Le-am oferit experiența mea, un grad sporit de angajament, pasiune și entuziasm. Nu a fost totul bine structurat de al început, dar totul s-a schimbat când numărul punctelor de desfacere a început să crească. Acum, suntem prezenți pe un portal de fraciză și ne-am dat seama că există, într-adevăr, foarte mult interes pentru afacerea noastră. Ne consolidăm pentru un brand puternic”, a adăugat Silvia Bertini.
Cum te-ai gândit să îți dezvolți afacerea?
“Investim pentru a ne configura într-un mod mai structurat. Trebuie să o facem dacă vrem să creștem serios. În plus, este o datorie față de cei care lucrează deja cu noi, de ani de zile. Investim în domeniul tehnologic, dezvoltăm software conceput special pentru noi și nevoile noastre, care sunt foarte specifice atunci când operăm în sectorul second-hand. În plus, vom avea o aplicație cu care clienții își vor putea vedea situația, ce au de vânzare în magazin, ce s-a vândut deja. Aplicația va fi activă în următoarele luni”, a precizat proprietara Okidoki.
Aceasta este o activitate interesantă mai ales în vremuri de criză deoarece, pe lângă cumpărarea de produse la un cost mai mic, îi permite proprietarului să câștige bani. Ce obiective de viitor mai aveți?
“Până acum, am fost un muncitor neobosit, pasionat de afacerea mea, dar am lucrat foarte mult și în magazinul din Prato. Acum mi-am dat seama că trebuie să mă dedic unui alt scop, să pun bazele afacerii pentru a crește și pe partea grafică, pe restyling-ul logo-ului și merchandising, aspecte care caracterizează identitatea mărcii. De acum, magazinele trebuie să aibă același stil. Chiar și la nivel social, trebuie să fim imediat recunoscuți. Noile magazine, precum cel recent deschis la Boario sau cel care urmează să își deschidă ușile în Massa, vor funcționa deja din această perspectivă, având culori și stiluri unitare la nivel de brand”, a ținut să spună, Silvia
Cum alegi francizații?
“La început, după cum am spus deja, au fost clienți și prieteni plini de entuziasm. Apoi am avut diverse afilieri prin portal. Acestea, însă, nu au fost întotdeauna experiențe pozitive, dar poate că nici noi, nefiind încă bine structurați, nu am transmis regulile potrivite care trebuie să existe pentru a funcționa ca brand. Pentru acest job, pe lângă angajamentul necesar pentru a gestiona un magazin, transparența și corectitudinea sunt importante. Mă concentrez foarte mult pe aceste valori și cred că aplicația ne va ajuta”, a adăugat aceasta.
Care este cea mai mare satisfacție a ta?
"Am două! În ceea ce privește franciza, mai întâi mă gândesc la femeile care, din diverse motive, au renunțat la contractele clasice de muncă, dar au revenit în activitate și au reușit să aibă succes. Îmi place să dau de lucru altor oameni. Asta se leagă de pregătirea mea în domeniul social, pentru că sunt prihopedagog și fost educator. În plus, mă bucur foarte tare când văd o persoană, care chiar are nevoie de un produs la un preț mai mic, îl poate lua de la noi ca să îl îmbrace la un eveniment important. Produs pe care, altfel, nu și l-ar fi putut permite”, a conchis patroana Okidoki.
Articole citite
Brandul de fashion Diverse, aparținând companiei poloneze ETOS, vrea să intre pe piața din România, unde caută un master francizor dar și parteneri de franciză.
Diverse, un brand cunoscut în lumea modei, care activează cu succes pe piețele din Europa Centrală și de Est, caută parteneri în România.
Franciza poloneză Esotiq & Henderson – specializată în lenjerie intimă, costume de baie și cosmetice - caută noi parteneri de încredere în mai multe țări, printre care și România.
Este foarte greu să-ți faci un nume în industria modei în aceste zile. Soluția pentru cei care vor să înceapă poate fi o franciză, de exemplu marca Esotiq.
O firmă cu tradiție în producția de îmbrăcăminte, dezvoltată de peste trei decenii în Turcia, caută parteneri de franciză în România.
Cele mai citite
Franciza Wash Shoes, continuatoare a unei tradiții meșteșugărești autentice și cu viitor asigurat, este în permanentă extindere și asigură noi servicii care cresc profitabilitatea.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Ce ai spune dacă ai avea ocazia să modelezi viitorul copiilor și, în același timp, să îți transformi viața într-un mod semnificativ?
Subiecte populare in Forum
Românilor le plac brand-urile poloneze
Incaltamintea e la mare cautare iar cand mai sunt si reduceri ...nu te poti abtine..
Românilor le plac brand-urile poloneze
Romanii iubesc munca si sunt fericiti cand gasesc un loc de munca alaturi de familie
Românilor le plac brand-urile poloneze
Nu am nimic cu punctele de desfacere dar ma intreb ce se intampla inainte de a se ajunge la ele, mai exact productia ,care a disparut sau mai binezis a aparut la cei care au...
Franciza perfectă pentru mall
Da..chair asa?Barbatii sunt mereu uitati...
Prima franciza monobrand Marc Cain
Asa este..dar nu numai ca nu sunt folosite pt moda ci uneori nu sunt platite...
Prima franciza monobrand Marc Cain
Romancele se nasc pentru a fi manechine fara sa se foloseasca de operatii estetice sau alte artificii ...pacat ca potentialul lor nu este folosit de cei din domeniu
Franciza perfectă pentru mall
De ce barbatii sunt uitati? un ac pentru cravata,butoni,tabachere,curele...si lista ar continua...ne simtim discriminati...
Franciza perfectă pentru mall
Mi se pare ca segmentul de varsta este cam mic...dupa statistici femeile traiesc mai mult decat barbatii,chiar daca ei se orienteaza spre acest segment