MBA-ul copiilor, un concept 100% românesc
Clever Children, un concept 100% românesc care oferă cursuri pentru dezvoltarea abilităţilor de viaţă ale copiilor precum atitudinea, comportamentul si limbajul, a fost creat în anul 2008, de Violeta Lupu, Franchise Manager al companiei. ”Violeta şi-a dorit dintotdeauna să fie profesoară şi de aici a pornit întreaga poveste,” spune Adrian, unul dintre prietenii Violetei şi totodată unul dintre fondatorii Clever Children. ”În 2007 am înfiinţat firma de training şi consultanţă Clever Business Solutions, adresată în principal pentru training-urile corporate. În martie 2008, mi-am propus să organizez şi cursuri pentru copii pentru că la momentul respectiv am identificat o lipsă, pot spune aproape in totalitate, a programelor de dezvoltare personală pentru copii pe piaţa din Bucureşti. Adrian, fiind om de vânzări a văzut în această idee o oportunitate de a deschide uşile multor companii mult mai uşor, prin intermediul părinţilor care işi aduceau copiii la cursurile noastre şi care apreciau în mod deosebit importanţa trainingului în dezvoltarea personală . Aşa a apărut Departamentul de Training pentru Copii, care oferă cursuri create integral de către noi pentru copiii din România. Programele Clever Children nu sunt trainguri luate din afară şi adaptate la piaţa românească.”, povesteşte Violeta, care deşi la vremea respectivă nu experimentase încă bucuria de a deveni mamă, era extrem de ataşată de cei mici.
Ce cursuri oferă în prezent Clever Children şi cum a fost întâmpinat acest concept?
Deşi am pornit la drum cu un singur contract încheiat, am fost sprijiniţi de părinţii copiilor. Aceştia ne-au solicitat şi alte cursuri şi ne-au ajutat să identificăm care sunt exact nevoile de training pentru copiii lor. Primul curs Clever Children, ”Codul bunelor maniere pentru copiii Clever”, l-am predat eu însămi. Cursul are o altă denumire în prezent, respectiv ”Lecţii de maniere elegante pentru copii” şi alături de acesta oferim şi alte programe de training de scurtă durată, de patru, şase sau opt lecţii, pentru copiii cu vârste cuprinse între 6 şi 13 ani (plus-minus un an), cum ar fi ”MBA-ul copiilor Clever®” - curs de educaţie antreprenorială, curaj şi iniţiativă, ”Public Speaking Superstar®”, ”NLP Training for Successful Kids®”, ”Creative Thinking for Kids”, ”GO game for Clever Kids”. În urmă cu cinci ani, când au văzut denumirile ”MBA pentru copii”, ”NLP pentru copii”, părinţii au fost puţin sceptici, însă acum lucrurile s-au schimat, iar aceştia s-au familiarizat cu toate aceste concepte. Anul trecut peste 500 de copii au urmat cursurile oferite de noi în Bucureşti, fără a pune la socoteală şi cursurile pe care le-am predat în şcoli şi cele organizate la centrele francizate din ţară.
De ce aţi ales franciza ca modalitate de extindere a centrelor Clever Children?
Imediat după terminarea studenţiei- am absolvit Facultatea de Fizică- am lucrat în firme de training unde am avut ocazia să colaborez cu multe francize internaţionale. Drept urmare, eram foarte familiari cu sistemul de franciză în educaţie. În plus, au apărut cereri concrete de la diverse firme sau antreprenori care îşi doreau să deschidă o filială Clever Children. Avem două tipologii de francizaţi asupra cărora ne îndreptăm atenţia: persoane care au experienţă în educaţie: profesori, traineri sau manageri de centre educaţionale sau persoane care au experienţă în management, în tot ceea ce înseamnă a gestiona o afacere. În prezent, pe lângă centrul propriu din sectorul 6 din Bucureşti, avem şase parteneri francizaţi: în Capitală (sect. 2), Cluj, Argeş, Prahova, Craiova şi Iaşi. Primul contract de franciză l-am încheiat în urmă cu doi ani, cu francizatul din judeţul Prahova.
Care este valoarea taxei pentru achiziţionarea unei francize Clever Children?
Avem două taxe de franciză, una pentru provincie, cea de-a doua pentru Bucureşti, deoarece în Capitală oferim posibilitatea de a achiziţiona franciza pe fiecare sector în parte. Pentru centrele francizate din provincie, taxa de franciză este de 5.550 Euro, la care se adaugă TVA. La semnarea contractului se plăteşte taxa de intrare în franciză în valoare de 4.500 Euro, restul taxei fiind distribuită în cei trei ani contractuali pentru a lăsa răgaz francizaţilor să demareze activitatea şi să aibă venituri din cursurile Clever Children. Pentru Bucureşti, la semnarea contractului, se achită taxa de intrare în franciză în valoare de 8.000 Euro.
Ce sfaturi aveţi pentru persoanele interesate să-şi deschidă o afacere în franciză?
În primul rând să nu-şi închipuie că dacă au cumpărat o franciză, o afacere la cheie, vor munci mai puţin. Câştigă într-adevăr foarte mult prin experienţa pe care o are francizorul în spate în ani şi ani de practică, cu alte cuvinte ”fură startul afacerii”, însă vor trebui să se implice total în promovarea şi dezvoltarea afacerii lor, cu sprijinul valoros al francizorului. Le recomand persoanelor interesate să achiziţioneze o franciză să analizeze foarte bine cererea de pe piaţa locală, să aleagă afacerea potrivită pentru ei şi să fie pregătiţi pentru foarte multă muncă şi implicare, pe măsura succesului pe care şi-l doresc pentru afacerea lor.
Articole citite
O franciză, cum este Fun Science – Profesorii Trăsniți, poate schimba o viață. Așa s-a întâmplat în cazul Irinei Bogdan, fost manager bancar de succes timp de aproape două decenii.
Franciza Coding Giants reprezintă o cheie a succesului copiilor noștri în lumea virtuală și cea a programării. Cu o extindere globală, aceasta caută parteneri și în România.
Cea mai apreciată franciză europeană în educație și divertisment științific pentru copii, Fun Science-Profesorii Trăsniți, a deschis primul centru de edutainment “The Lab”.
Ca să devii lider în educația digitală a copiilor și să le sporești șansele în viitor trebuie doar să te alături rețelei de franciză Academia Micilor Developeri.
Antreprenorii români au posibilitatea să devină parteneri ai francizei Edukido, care dezvoltă cu succes un concept educațional nou, total diferit de cel tradițional.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Europa a fost întotdeauna un etalon în privința modei, iar astăzi sunt multe francize de îmbrăcăminte care oferă creativitate, calitate și o afacere de succes.
Subiecte populare in Forum
Femeile conduc francizele educaţionale
Este un domeniu in care ar trebui investit pentru ca este vorba de viitorul nostru
Femeile conduc francizele educaţionale
Domeniul educational este pentru femei ca o manusa,de fapt ele sunt creatoarele si cunosc mai bine copiii
Când matematica nu e Bau-Bau
Matematica nu-i grea totul depinde de dascali iar daca iti merge mintea ajungi sa te distrezi.Am muncit mult ca sa-i descifrez tainele...cine nu a auzit de GHEBA
Când matematica nu e Bau-Bau
Asa e..rolul profesorului de matematica e f important si daca de mic nu ai noroc nici mai tarziu nu cred...
Când matematica nu e Bau-Bau
Avem tineri destepti care din pacate cand ajung la maturitate ajung sa regrete ca nu s-au nascut in alta tara
Când matematica nu e Bau-Bau
Matematica depinde foarte mult de profesor,de felul cum se face inteles de invatacei,Niciodata nu ai sa intelegi matematica cand cel de la catedra iti spune sa conspectezi de...
Afacere din propria locuinţă
Investitiile in educatia viitoarei generatii este inestimabila si nobila.Desi raspunsul nu este deloc onorabil pentru noi intrebarea este: ce lasam mostenire generatiilor...
Afacere din propria locuinţă
Copiii sunt atrasi de puzzle-uri , jocuri logice dat la capitolul citit stau prost...Asa eram si noi la varsta copilariei si asa cred ca au fost toti copiii...