De la cursuri și specializări multiple la o franciză educațională

Monica Dragu-Covriga, francizat Clever Children

”Căutând pe Internet opțiuni de educație pentru copilul meu am fost încântată de ceea ce am citit despre cursurile Clever Children și, întrucât nu erau disponibile la Cluj, mi s-a părut atractiv gândul de a mă investi într-un subiect care este în atenția mea atât din punct de vedere personal, cât și al business-ului în sine, desi opțiunea unei afaceri în franciză nu-mi era foarte familiară decât din mass-media. Prin prisma expriențelor mele anterioare, de pe vremea când dezvoltam o structură teritorială pentru compania de asigurări, am apreciat strategia adoptată de francizor ca pe o soluție perfectă de dezvoltare teritorială a unui business a cărui logistică de produs este asigurată de echipa care a creat produsul-cursurile pentru copii”.

Marţi
08.01.2013
Când s-a alăturat rețelei Clever Children, Monica Dragu-Covriga s-a dedicat unui subiect care i-a atras atenția și din punct de vedere personal și al business-ului în sine.
 

Monica Dragu-Covriga este din Suceava însă pașii vieții au purtat-o atât în Muntenia, unde a urmat cursurile Facultății de Inginerie Geologică și Geofizică din București, cât și într-unul dintre cele mai frumoase orașe ale Ardealului și ale României: Cluj, unde s-a stabilit după absolvirea facultății. Perfecționarea continuă a fost unul dintre principalele repere ale Monicăi, întrucât de-a lungul timpului a urmat diverse specializări, cursuri de masterat, în asigurări și reasigurări, marketing, comunicare, leadership, business process outsourcing, management general și de proiect etc. Cu 25 de ani de experiență în muncă, atât în domeniul ingineriei, cât și al marketingului, asigurărilor, comunicării interne și PR-ului, Monica s-a alăturat în urmă cu un an și jumătate unei afaceri de familie care se ocupă de producție. Dorința de a-i oferi o educație cât mai bună copilului ei care urma să intre la școală a îndreptat-o către franciza Clever Children. În prezent, Monica este managerul centrului Clever Children din Cluj, în calitate de director general al societății proprii, Lifenasium.

Cum a decurs procesul prin care ați devenit francizat și în cât timp ați deschis centrul din Cluj?
La trei luni de la primul contact cu francizorul Clever Children, în decembrie 2011, semnam deja contractul de franciză. Procesul a fost lin și rapid întrucât site-ul Clever Children este foarte clar – ulterior am constatat că este corect și fair play. De asemeneam, produsul mi s-a părut foarte bun din descriere și discuții, iar oamenii care realizează produsul și business-ul mi-au creat o impresie bună, care m-a încurajat în ideea de a stabili un parteneriat de afacere, cu toate că planul meu inițial nu prevedea un nou set-up atât de repede. M-a convins oportunitatea existentă la acel moment, pe care nu aș fi dorit să o ratez prin amânarea proiectului. În timpul negocierii contractului mi-am conturat strategia de formare a echipei de traineri pe care ulterior am pus-o în aplicare, iar din ianuarie am început promovarea cursurilor. În februarie am înregistrat primii cursanți care au devenit absolvenți în 17 martie 2012.

Care au fost beneficiile pe care vi le-a acordat francizorul Clever Children și cum ați descrie relația pe care o aveți cu proprietarii acestui business?
Beneficiile oferite de francizor constau în primul rând în conceptul cursurilor pentru copii - care mi se pare genial, în logistica și întreaga documentație care face obiectul contractului, în dinamica de îmbunătățire continuă a produsului (cursurilor), în calitatea oamenilor care au creat și fac acest business. Relația cu francizorul aș caracteriza-o prin comunicare și mai mult decât disponibilitate, aș zice dorința de a găsi soluții împreună, de a împărtăși, de a construi și de a dezvolta împreună brand-ul si business-ul Clever Children. Focusul meu, axat pe calitatea a ceea ce ajunge la copii ca beneficiu și la părinții acestora, care investesc în educația nonformală a copiilor lor, a avut și are toată susținerea din partea francizorului pentru asimilarea corectă a materialelor și metodelor de training; ideile și feedback-ul reciproc generează upgradarea permanentă a produsului.

Ce perioadă v-a comunicat francizorul Clever Children pentru recuperarea investiției? Termenul a fost real?
Discuțiile au sugerat un termen între 1,5 – 2 ani pentru recuperarea investiției. Cunoscând dinamica pieței clujene și comportamentul cumpărătorilor din aria geografică pe care o acopăr, mi-am asumat un termen de circa 2 ani. În condițiile în care, pe de o parte piața și mediul economic sunt nu neapărat ostile unui business nou, însă cel putin conservatoare în această perioadă, iar pe de altă parte există particularități locale ce nu pot fi neglijate, împreună cu francizorul am găsit pârghii prin care să încercăm să surclasăm inconveniențele constatate. Am perceput o abordare fermă, dar nu rigidă în a lucra împreună, plecând de la condițiile contractuale agreate. La un an distanță, ma bucur că sunt în acest business, că produsul conține acea valoare pentru care am decis să îl achiziționez și să-l ofer asociindu-mi imaginea personală. Sunt încrezătoare ca investițiile se vor întoarce după 2 ani păstrând nealterat entuziasmul de a continua dezvoltarea business-ului.

Ce recomandări/sfaturi aveți pentru persoanele interesate să-și deschidă o afacere în franciză?
Celor care se gândesc să-și deschidă o afacere în franciză le-aș recomanda să țină cont că, deși vorbim despre un anumit tip de business, cel de afacere în franciză, aceasta poate avea particularități care să facă o foarte mare diferență, în funcție de domeniul de activitate care face obiectul francizei. Achiziționarea francizei trebuie privită ca orice business nou pe care cineva și-l asumă în deplină cunostință de cauză, cu avantajul de a avea alături o echipa de specialiști la cheie care furnizează produsul si logistica. Implementarea și responsabilitatea juridică și comercială îi revine în proporție de 100% francizatului. Pentru mine a munci înseamnă sa fac cu pasiune acest lucru și demararea afacerii în franciză Clever Children s-a bazat pe informare despre produs și încredere în acesta, compatibilitate cu domeniul de activitate și cu echipa francizorului, disponibilitate (time & money!!), onestitate și tenacitate.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Subiecte populare in Forum

Când matematica nu e Bau-Bau

Asa e..rolul profesorului de matematica e f important si daca de mic nu ai noroc nici mai tarziu nu cred... 

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Când matematica nu e Bau-Bau

Avem tineri destepti care din pacate cand ajung la maturitate ajung sa regrete ca nu s-au nascut in alta tara

3 Declaratii
Final 11.02.2015
Când matematica nu e Bau-Bau

Matematica depinde foarte mult de profesor,de felul cum se face inteles de invatacei,Niciodata nu ai sa intelegi matematica cand cel de la catedra iti spune sa conspectezi de...

3 Declaratii
Final 11.02.2015
Afacere din propria locuinţă

Investitiile in educatia viitoarei generatii este inestimabila si nobila.Desi raspunsul nu este deloc onorabil pentru noi intrebarea este: ce lasam mostenire generatiilor...

3 Declaratii
Final 27.01.2015
Afacere din propria locuinţă

Copiii sunt atrasi de puzzle-uri , jocuri logice dat la capitolul citit stau prost...Asa eram si noi la varsta copilariei si asa cred ca au fost toti copiii...

3 Declaratii
Final 26.01.2015
Afacere din propria locuinţă

Musai sa lucrezi in domeniu educatiei si-ti recomanzi investitia,dar ca sa reinvestesti colaborezi si cu alte domenii...sanatate pentru cei cu probleme medicale

3 Declaratii
Final 26.01.2015
2plus2 adună francizaţi în Europa

Banii sunt problema...Degeaba esti as in matematica daca toate concursurile costa bani...

3 Declaratii
Final 28.12.2014
2plus2 adună francizaţi în Europa

Avem olimpici si fara o pregatire speciala daca toti s-ar putea bucura de o astfel de optiune atunci i-am lasa pe toti ceilalti mult in urma si optiunile ar fi altele decat...

3 Declaratii
Final 17.12.2014