McDonald’s rămâne pe piața locală doar în franciză

În anul 2015 McDonald’s România aniversează 20 de ani de la deschiderea primului restaurant din România.
Joi
02.04.2015
Lanțul american de fast-food şi-a vândut afacerile din România către un antreprenor rus.
 

În anul 2015 McDonald’s România aniversează 20 de ani de la deschiderea primului restaurant din România, în zona Piața Unirii din București. Astăzi, restaurantul din Centrul Capitalei este punctul de întâlnire al multor tineri.

La două decenii de când românii au gustat primul burger, potrivit unor surse din piață citate de ZF, reprezentanții McDonald’s vândut afacerile din România către un antreprenor rus care va prelua astfel masterfranciza restaurantelor din țara noastră cu afaceri de circa 100 mil. Euro. Compania este lider al pieţei restaurantelor din ţară cu 67 de restaurante în 21 de oraşe şi 150.000 de clienţi care îi trec pragul zilnic.

McDonald’s are peste 4000 de angajaţi şi a investit peste 600 de milioane de lei în România. În anul 2014, McDonald’s a fost desemnat cel mai bun angajator al anului conform AON Hewitt. Iată însă că, potrivit surselor ZF, McDonald’s decide să vândă businessul local şi să rămână pe piaţă doar în franciză, un model de business care este deja practicat în alte ţări şi care înseamnă costuri mai mici şi marje de profit mai mari.

De altfel, cele mai mari lanțuri de fast-food din țară noastră se dezvoltă în sistem de franciză. Îi amintim pe cei de la Subway, KFC și americanii de la Burger King care vor să-și încerce din nou norocul în România.

Românii sunt mari amatori de produse fast-food, dovada fiind numărul mare de restaurante pe care le găsim atât la orice colt de stradă, cât și în marile centre comerciale, și de valoarea pieței din țara noastră. Atât timp cât un fast-food oferă produse proaspete și gustoase, evidențiate de un marketing și o promovare adecvată, restaurantul are cu siguranță succes.


Elena Cărăușu
ziarist

Subiecte populare in Forum

Panda iubeşte Asia

Timpul a inceput sa devina usor usor un dusman..n am timp....e o expresie atat de uzuala...Timpul nu mai are rabdare... 

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Mereu imi doresc un stil de viata echilibrat si sanatos si mereu imi spun ..de maine...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Ne-am neglijat produsele autohtone si ne-am aruncat pe euri...cine rezista traieste cine nu   unde-i nu-i durere si suspin

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Panda iubeşte Asia

Ceva se intampla cu timpul,ar trebui umblat la calendar sau mai degraba la incalzirea globala...ei daca o sa zburam pe Marte chiar  daca numai dus un mic numar dintre...

3 Declaratii
Final 19.02.2015
Panda iubeşte Asia

Indiferent de varsta auzim expresiile :ce repede trece timpul...mai am nevoie de timp...nu pot sa-mi impart timpul in functie de obligatii...si totusi viteza miscarii...

3 Declaratii
Final 12.02.2015
Un nou concept echilibrat

Incepem sa alegem ce este bun pentru sanatatea noastra si nimic nu se compara cu alimentele sanatoase,eu le-as spune alimentele noastre romanesti

3 Declaratii
Final 03.02.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Bine ca tot maghiarii...fac ...Romanii stau si asteapta...pacat...

2 Declaratii
Final 25.01.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Fiind vorba de un brand maghiar ar trebui s-o lase mai moale cu extinderea prin Transilvania...maine,poimane spun ca Suceava este a lor si vin cu steagul lor.

2 Declaratii
Final 14.01.2015