Ce face un logo să fie bun?

Ce este, de fapt, un logo?
Ce este, de fapt, un logo? / Prima întâlnire a unui consumator cu o companie și produsele acesteia constă în recunoașterea logo-ului. Este un apel la autoritate care, în termeni vizuali simpli, dă încredere în produsul sau serviciul pe care compania îl oferă clienților.
Duminică
19.06.2022
Logo-ul este primul lucru care le vine în minte oamenilor despre un brand, motiv pentru care este important ca aceștia să îl rețină ca pe o aminitire pozitivă.
 

Identitatea corporativă este un element cheie, așa că este important să cunoști conceptele de bază înainte de a-ți proiecta propriul logo.

În principiu, siglele sunt împărțite în trei categorii. Prima și cea mai simplă, pe care o folosim pentru Franhising.info.ro, este simbolul text. Este ceea ce se numește „ cuvânt de marcă„. Uneori este folosit un diminutiv sau o abreviere pe vare și-o dorește compania. Așa este sigla Google, sau chiar cea de la Coca-Cola. Avantajul clar al acestui demers este că sigla devine ușor de reținut, de utilizat, din moment ce se face o conexiune aproape instantanee cu marca.

A doua categorie este definite de o imagine, așa cum este sigla Apple, care, la fel ca în cazul precedent, te trimite direct la companie. Deși în această categorie siglele sunt, de regulă, mult mai spectaculoase, în cazul în care notorietatea unui anumit brand nu este

A treia categorie este reprezentată de pictogramele abstracte. Este preferata tuturor pentru că este simplă, dar cu o eficiență remarcabilă. Poate cel mai frumos exemplu este Nike, care este una cu gigantul american. Dar, ca și în cazul simbolului din categoria anterioară, introducerea logo-ului pe piață necesită multă energie. De asemenea, găsirea motivului potrivit este esențială.

Logo-ul emblematic Nike a fost conceput de un designer grafic încă din 1973, când niciunui director al companiei nu i-a plăcut. În cele din urmă, conducerea a decis să-l pună pe niște pantofi sport. Designerul a primit 35 de dolari (la cursul de astăzi,cam 165 de lei). Pictogramele abstracte nu funcționează imediat. Piața trebuie să le cunoască și să se obișnuiască cu noile logo-uri. Mai târziu, în 1983, doamna care a făcut sigla Nike a fost recompensată din nou, de această data cu destul de multe acțiuni ale companiei și cu un inel.

Altfel de utilizare

Nu numai rețelele, ci și, de exemplu, avertizările au nevoie de un simbol pe care oricine – oriunde în lume - îl recunoaște și știe imediat că este o problemă. Cum este un logo bun? El este ușor de recunoscut, atrăgător, nu poate fi confundat, este ușor de ținut minte și funcționează bine indiferent de dimensiune. De asemenea, anterior, nu trebuie să fi avut o altă semnificație cu care să poată fi asociat.

Un logo reușit, cel al radiațiilor sau al pericolului nuclear, a fost creat în 1966, este bine cunoscut și folosit și astăzi. Inițial, au fost create 24 de modele, care au fost testate pe 300 de oameni, din 25 de orașe americane. Cel ales nu avea o semnificație anterioară și era ușor de ținut minte. De atunci, a intrat în conștiința umanității, datorită aspectului său unic și memorabil.


Articole citite

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Studenții români vor să fie proprii lor șefi /30.12.2014

Studiul Barometrul antreprenoriatului românesc arată că 52% dintre tinerii studenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.