Ce face un logo să fie bun?
Identitatea corporativă este un element cheie, așa că este important să cunoști conceptele de bază înainte de a-ți proiecta propriul logo.
În principiu, siglele sunt împărțite în trei categorii. Prima și cea mai simplă, pe care o folosim pentru Franhising.info.ro, este simbolul text. Este ceea ce se numește „ cuvânt de marcă„. Uneori este folosit un diminutiv sau o abreviere pe vare și-o dorește compania. Așa este sigla Google, sau chiar cea de la Coca-Cola. Avantajul clar al acestui demers este că sigla devine ușor de reținut, de utilizat, din moment ce se face o conexiune aproape instantanee cu marca.
A doua categorie este definite de o imagine, așa cum este sigla Apple, care, la fel ca în cazul precedent, te trimite direct la companie. Deși în această categorie siglele sunt, de regulă, mult mai spectaculoase, în cazul în care notorietatea unui anumit brand nu este
A treia categorie este reprezentată de pictogramele abstracte. Este preferata tuturor pentru că este simplă, dar cu o eficiență remarcabilă. Poate cel mai frumos exemplu este Nike, care este una cu gigantul american. Dar, ca și în cazul simbolului din categoria anterioară, introducerea logo-ului pe piață necesită multă energie. De asemenea, găsirea motivului potrivit este esențială.
Logo-ul emblematic Nike a fost conceput de un designer grafic încă din 1973, când niciunui director al companiei nu i-a plăcut. În cele din urmă, conducerea a decis să-l pună pe niște pantofi sport. Designerul a primit 35 de dolari (la cursul de astăzi,cam 165 de lei). Pictogramele abstracte nu funcționează imediat. Piața trebuie să le cunoască și să se obișnuiască cu noile logo-uri. Mai târziu, în 1983, doamna care a făcut sigla Nike a fost recompensată din nou, de această data cu destul de multe acțiuni ale companiei și cu un inel.
Altfel de utilizare
Nu numai rețelele, ci și, de exemplu, avertizările au nevoie de un simbol pe care oricine – oriunde în lume - îl recunoaște și știe imediat că este o problemă. Cum este un logo bun? El este ușor de recunoscut, atrăgător, nu poate fi confundat, este ușor de ținut minte și funcționează bine indiferent de dimensiune. De asemenea, anterior, nu trebuie să fi avut o altă semnificație cu care să poată fi asociat.
Un logo reușit, cel al radiațiilor sau al pericolului nuclear, a fost creat în 1966, este bine cunoscut și folosit și astăzi. Inițial, au fost create 24 de modele, care au fost testate pe 300 de oameni, din 25 de orașe americane. Cel ales nu avea o semnificație anterioară și era ușor de ținut minte. De atunci, a intrat în conștiința umanității, datorită aspectului său unic și memorabil.
Articole citite
Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.
Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.
Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.
Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.
Studiul Barometrul antreprenoriatului românesc arată că 52% dintre tinerii studenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Europa a fost întotdeauna un etalon în privința modei, iar astăzi sunt multe francize de îmbrăcăminte care oferă creativitate, calitate și o afacere de succes.
Subiecte populare in Forum
Franciză la „mâna a doua”
Doresc o franciza Va multumesc Astept un raspuns
Franciza – cu ce se mănâncă?
Super util!
Propriul patron sau angajat?
Dupa 45 de ani de comunism si 25 de jaf normal ar fi sa fii raspunzator de munca ta
Idei de afaceri în oraşe mici
Multi au profitat de fondurile europene si nu au facut nimic...pacat.
Propriul patron sau angajat?
Normal ca patron mi-ar placea sa fiu...visez...
Propriul patron sau angajat?
Inceputurile sunt dificile si ar trebui initiata taxa zero in anumite conditii pentru ca ulterior se vor recupera...dar la noi legile se aplica numai in defavoare individului
Propriul patron sau angajat?
As vrea sa scriu despre Rodipet care au investit initial in chioscuri micute si cochete aveau colaboratori adevarati profesionisti si dintr-o data nu mai aveau resurse dar au...
Idei de afaceri în oraşe mici
Mare greseala ca nu s-au folosit fondurile europene, cei vinovati vor da socoteala pentru aceasta pentru ca sunt platiti niste indivizi pentru aceasta care nu fac nimic