Antreprenoriatul: cheia ca tinerii fără job să nu devină o generaţie pierdută
La nivel mondial, 13% dintre tineri, adică 75 de milioane de persoane, sunt şomeri iar mulţi sunt angajaţi sub nivelul lor de pregătire - conform datelor Organizaţiei Mondiale a Muncii. În ţările cele mai afectate, rata şomajului în rândul tinerilor a depăşit chiar 30%. Conform The Economist, rata reală este mult mai mare, estimându-se că la nivel mondial sunt mai mult de 290 milioane de tineri care nici nu muncesc şi nici nu mai studiază, se arată într-un comunicat de presă al companiei Ernst & Young (E&Y).
Soluţii care să dea rezultate peste noapte nu există, dar marea speranţă stă în antreprenori. Antreprenorii şi IMM-urile sunt motoare semnificative care generează locuri de muncă şi creştere economică. Conform raportului EIM Do SMEs create more and better jobs?, angajaţii IMM-urilor (cu mai puţin de 250 de angajaţi) reprezintă, în medie, 2/3 din numărul de angajaţi din ţările G20. Aceste firme creează locuri de muncă la o rată dublă comparativ cu companiile foarte mari şi sunt mai dispuse să angajeze persoane aflate în şomaj.
Antreprenorii consideră că este nevoie de 5 linii de acţiune imperativă pentru a susţine activitatea lor, conform studiului EY Avoiding a lost generation, care a chestionat 1.500 de antreprenori din ţările G20, dintre care 1.000 nu împliniseră 40 de ani:
- Crearea şi dezvoltarea mai multor alternative de finanţare pentru antreprenori
- Creşterea eforturilor de mentorat şi a sprijinului din partea antreprenorilor cu experienţă
- O toleranţă mai mare faţă de eşec din partea societăţii
- Stimulente foarte clar targetate
- Reducerea birocraţiei şi a reglementărilor excesive.
Finanţarea rămâne cea mai importantă piedică pentru cei care vor să îşi deschidă o afacere. 73% dintre antreprenorii care au răspuns chestionarului EY consideră că accesul la finanţare rămâne dificil în ţara lor. Acest lucru este în mod special adevărat pentru companiile care vor să propună un nou produs sau serviciu. În acelaşi timp, tinerii antreprenori simt nevoia unui ajutor mai semnificativ în accesarea de finanţare prin metode non-tradiţionale, precum crowdfunding-ul. Studiul a arătat că 49% dintre antreprenori consideră că îmbunătăţirea accesului la finanţarea prin platforme inovatoare va avea cel mai mare impact asupra accelerării iniţiativelor antreprenoriale în următorii ani.
Studiul evidenţiază faptul că mentoratul este eficient în dezvoltarea afacerii. 88% dintre antreprenorii care au mentori oameni de afaceri experimentaţi supravieţuiesc în business.
50% dintre tinerii antreprenori care au răspuns chestionarului EY consideră că guvernele ar trebui să promoveze antreprenorii ca şi creatori de locuri de muncă şi că această iniţiativă ar avea un impact mare în susţinerea antreprenoriatului în ţările G20 în următorii 3 ani.
Noua generaţie de antreprenori aşteaptă mai mult ajutor din partea guvernului lor. Tinerii antreprenori raportează o nevoie urgentă de iniţiative susţinute de guvern în privinţa finanţării şi a educaţiei. EY a identificat mai mult de 200 de iniţiative ale guvernelor G20 destinate sprijinirii IMM-urilor.
Aspectul reducerii birocraţiei este un subiect la fel de des adus în discuţie când se analizează sprijinirea start-up-urilor şi a IMM-urilor ca şi problema finanţării. Tinerii antreprenori au nevoie pentru a reuşi de un mediu mai simplu şi prietenos din punctul de vedere al reglementărilor şi al mediului fiscal. Mai mult de 53% dintre antreprenorii chestionaţi consideră că această simplificare ar susţine în mod crucial eforturile lor antreprenoriale.
Despre raportul Avoiding a lost generation
Studiul EY Avoiding a lost generation s-a bazat pe un chestionar la care au răspuns 1.500 antreprenori, dintre care 1.000 sub 40 de ani, din ţările G20. Lansat la Young Entrepreneurs Alliance Summit de la Moscova, care s-a desfăşurat între 15-17 iunie 2013, acest studiu prefaţează lansarea noii ediţii EY G20 Entrepreneurs Speak Out Barometer, programată tot pentru acest an.
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 167,000 de angajaţi în 700 de birouri din 140 de ţări şi venituri de aproximativ 24,4 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2012. Reţeaua noastră este cea mai integrată la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajută să le acordăm clienţilor servicii prin care să beneficieze de oportunităţile din întreaga lume. În România, EY este unul dintre liderii de pe piaţa serviciilor profesionale încă de la înfiinţare, în anul 1992. Cei peste 450 angajaţi din România şi Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, asistenţă în tranzacţii şi servicii de asistenţă în afaceri către companii multinaţionale şi locale. Avem birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Chişinău.
Articole citite
Logo-ul este primul lucru care le vine în minte oamenilor despre un brand, motiv pentru care este important ca aceștia să îl rețină ca pe o aminitire pozitivă.
Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.
Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.
Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.
Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Europa a fost întotdeauna un etalon în privința modei, iar astăzi sunt multe francize de îmbrăcăminte care oferă creativitate, calitate și o afacere de succes.
Subiecte populare in Forum
Franciză la „mâna a doua”
Doresc o franciza Va multumesc Astept un raspuns
Franciza – cu ce se mănâncă?
Super util!
Propriul patron sau angajat?
Dupa 45 de ani de comunism si 25 de jaf normal ar fi sa fii raspunzator de munca ta
Idei de afaceri în oraşe mici
Multi au profitat de fondurile europene si nu au facut nimic...pacat.
Propriul patron sau angajat?
Normal ca patron mi-ar placea sa fiu...visez...
Propriul patron sau angajat?
Inceputurile sunt dificile si ar trebui initiata taxa zero in anumite conditii pentru ca ulterior se vor recupera...dar la noi legile se aplica numai in defavoare individului
Propriul patron sau angajat?
As vrea sa scriu despre Rodipet care au investit initial in chioscuri micute si cochete aveau colaboratori adevarati profesionisti si dintr-o data nu mai aveau resurse dar au...
Idei de afaceri în oraşe mici
Mare greseala ca nu s-au folosit fondurile europene, cei vinovati vor da socoteala pentru aceasta pentru ca sunt platiti niste indivizi pentru aceasta care nu fac nimic