Cei mai doriți angajatori în 2013

Topul celor mai doriți 20 de angajatori din România, potrivit unui studiu realizat de Catalyst Consulting. Studiul a fost realizat în perioada martie- aprilie 2013, pe un număr de 8.762 de respondenți, dintre care 3.939 din București și 5.023 din provincie.
Sâmbătă
03.08.2013
O companie de IT se află în fruntea topului celor mai doriți angajatori din România, potrivit unui studiu realizat Catalyst Consulting.
 

Ca și în anul 2012, topul celor mai doriți angajatori din România este dominat de companiile din industria tehnică. Oracle, Google, Microsoft, Continental, OMV Petrom, IBM, BCR, Orange, P&G sau Coca-Cola sunt companiile în care românii vor să lucreze pentru că oferă salarii mari, au o reputație bună în piață și oferă programe de training, arată un studiu realizat de Catalyst Consulting, divizia de consultanță în employer branding a grupului Catalyst.

Întrebați care sunt obiectivele lor, candidații au răspuns că sunt interesați să devină specialiști într-un anumit domeniu (58,65% dintre respondenți), să obțină un echilibru între viața profesională și cea personală (48,50%) și să fie plătiți bine (47,93%). În comparație cu 2012, a scăzut interesul pentru pachetele salariale și a crescut cel pentru echilibrul între viata profesională și cea personală.

Potrivit studiului realizat de Catalyst Consulting, pentru candidati, cele mai importante criterii în alegerea angajatorului sunt salariul și pachetul de beneficii oferit de acesta (47,12%), imaginea companiei (36,59%), programele de training puse la dispoziție de angajator (36,33%) și siguranța locului de muncă (35,86%). Imaginea companiei este al doilea cel mai răspândit criteriu pentru alegerea unui angajator, după pachetul salarial, pentru tinerii cu background economic sau tehnic. Importanta acestui factor crește odată cu acumularea de experiență. 

În ceea ce privește beneficiile dorite de către angajații români, ordinea este aceeași ca în 2012. Aceștia preferă asigurările medicale (56,93%), suportul financiar pentru urmarea unor cursuri și training-urile (43,27%), bonurile de masa (33,97%), programul de lucru flexibil (30,10%). Abonamentul la sala de fitness sau decontarea mesei de prânz sunt printre ultimele ca importanță acordată.

Studiul evidențiază așteptări salariale diferite pentru candidații din provincie și cei din București, cei din Capitală așteptându-se la salarii mai mari cu 25% comparativ cu cei din provincie, indiferent de nivelul de experiență. Dacă ne uităm la diferențele asteptărilor salariale ale respondenților cu profil economic versus cele ale respondenților cu profil tehnic, putem vedea că cei cu profil tehnic își doresc în medie salarii cu 30% mai mari.

În 2013, așteptările salariale ale persoanelor fără experiență din București au crescut cu aproximativ 10% față de 2012. De exemplu, un tânăr din București, fără experiență profesională, care studiază sau a absolvit o facultate cu profil economic, are așteptări salariale în jurul a 1,500 RON net, față de aproximativ 1,300 RON net în 2012. Și așteptările salariale ale profesioniștilor cu 3 – 5 ani de experiență au crescut puțin față de 2012. Dacă anul trecut o persoană cu background economic și cu un astfel de nivel de experiență avea așteptări în jurul a 3.200 RON net, așteptările salariale au crescut anul acesta cu 300 RON.

Rezultatele celei de-a 8-a ediții a studiului realizat de Catalyst Consulting se bazează pe datele colectate în urma unui chestionar online în perioada martie – aprilie 2013 de la 8.762 respondenți din București (3.739 respondenți) și provincie (5.023 respondenți).


/3/
Vezi mai multe

Articole citite

Ce face un logo să fie bun? /19.06.2022

Logo-ul este primul lucru care le vine în minte oamenilor despre un brand, motiv pentru care este important ca aceștia să îl rețină ca pe o aminitire pozitivă.

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.