Românii de orice vârstă pot înfiinţa gratuit o microîntreprindere

În perioada 2011 - 2014, numărul mediu anual de beneficiari de alocaţii financiare nerambursabile în valoare de 10.000 de euro a fost de 500 de microîntreprinderi.
Duminică
15.06.2014
Veste bună venită din partea guvernanților: românii aflaţi la orice vârstă, care nu au mai avut anterior o afacere proprie, pot înfiinţa gratuit o microîntreprindere.
 

Departamentul pentru IMM-uri, Mediu de afaceri şi Turism aduce o veste bună pentru românii cu spirit antreprenorial. Conform unui nou act normativ, este eliminată condiţia de vârstă maximă de 35 de ani pentru a permite accesul la facilităţile acordate tuturor persoanelor aflate la prima afacere. Totodată, legea prevede scutirea de la plata contribuţiilor de asigurări sociale datorate de angajatori pentru veniturile aferente timpului lucrat de cel mult patru salariaţi, angajaţi pe perioadă nedeterminată, precum şi scutirea de la plata taxelor pentru operaţiunile de înmatriculare efectuate la Oficiile Registrului Comerţului.

'Am eliminat restricţia de vârstă pentru întreprinzătorii debutanţi. Încurajarea întreprinzătorilor autohtoni este nu numai o promisiune, ci şi o datorie a actualei guvernări, un mijloc direct de susţinere a dezvoltării economiei', a declarat ministrul delegat pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediul de Afaceri şi Turism, Florin Jianu.

Departamentul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri şi Turism poate acorda întreprinzătorului o alocaţie financiară nerambursabilă reprezentând cel mult 50%, dar nu mai mult de 10.000 euro (echivalentul în lei), din valoarea totală a cheltuielilor eligibile aferente planului de afaceri, pentru care acesta face dovada surselor de cofinanţare. Alocaţiile financiare nerambursabile se acordă în limita sumelor aprobate cu această destinaţie în bugetul Departamentului pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri şi Turism.

Noua lege prevede şi acordarea de garanţii de către Fondul Naţional de Garantare al Creditelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii (FNGCIMM), pentru creditele contractate de 'SRL-D', în vederea realizării planurilor de afaceri acceptate de Departamentului pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri şi Turism. Trebuie respectate condiţiile prevăzute în normele şi procedurile interne ale instituţiilor de credit şi ale FNGCIMM, până la cel mult 80% din valoarea creditului solicitat, în limita sumei de 80.000 euro, echivalentul în lei.

În perioada 2011 - 2014, numărul mediu anual de beneficiari de alocaţii financiare nerambursabile în valoare de 10.000 de euro a fost de 500 de microîntreprinderi. În aceeaşi perioadă, un număr de 14.000 de microîntreprinderi nou înfiinţate au beneficiat de facilităţile fiscale acordate conform OUG nr. 6/2011.


/2/
Vezi mai multe

Articole citite

Ce face un logo să fie bun? /19.06.2022

Logo-ul este primul lucru care le vine în minte oamenilor despre un brand, motiv pentru care este important ca aceștia să îl rețină ca pe o aminitire pozitivă.

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.