De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Alţi oameni de afaceri au făcut apel la ajutorul Diavolului. Aşa a apărut, probabil, DIAVOLBLU SRL din Tărtăreşti. La Registrul Comerţului sunt înregistrate şi trei firme care conţin numele „Vrăjitoarea”.
Joi
22.01.2015
Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.
 

Să începem cu cele sfinte. Dacă vreţi să faceţi afaceri de succes, ar fi bine să invocaţi încă din start ajutorul divin. Aşa s-au gândit, probabil, cei care au deschis firma „DUMNEZEU TRĂIEŞTE ŞI VORBEŞTE SRL” din Sibiu, specializată în creşterea ovinelor, caprinelor, cabalinelor, măgarilor, catârilor şi asinilor. În Dolj am întâlnit o altă firmă, „ISUS TE IUBEŞTE SRL” care se ocupă cu exploatarea forestieră, asta pe lângă firmele cu nume de sfinţi în genul„SFÂNTUL ARHANGHEL MIHAIL SRL” sau “SFÂNTUL PATRU IMPEX SRL”, din Băileşti, specializată în fabricarea de construcţii metalice şi părţi componente ale structurilor metalice.

Cei care n-au avut curajul să invoce sfinţii, s-au gândit la miracole şi alte evenimente creştine. Aşa au apărut „INVIEREA DOMNULUI BUCURESTI PENTRU PRESTĂRI SERVICII”, EVANGHELIA CONSTRUCT SRL din Bucureşti, „INGERUL PĂZITOR SRL” din Călăraşi, „INVIEREA LUI LAZĂR SRL” din Giurgiu, „MIRACOL - FRUCTE ŞI LEGUME SRL” din Glina, PĂMÂNTUL FĂGĂDUINŢEI din Ploieşti,„APA VIE SRL” din Tg. Jiu şi „SPIRIDUSUL CREATOR SRL-D” din Popeşti Leordeni, asta pe lângă cele şapte firme care conţin revelaţii în denumire, precum „REVELAŢII IMPEX SRL”.

Nici conaţionalii noştri de alte religii nu s-au lăsat mai prejos. Aşa au apărut „ MUSULMANU MOTORS C & L SRL” din Argeş, „MUSULMANCA SRL” din Ialomiţa, „MECCA & MEDINA SRL” din Roman, „ALLAH COMPANY IMPEX SRL” din Bucureşti, cele 5 firme cu nume de „JIHAD”şi cele 100 de firme cu numele de „ISIS”, că tot sunt la modă.

La acelaşi capitol includem şi firma de taxi din Arad „CIRCUMCIS SRL” si barul din Ineu „BOTEZ BAR IMPEX SRL”. Si prăpastioşii au denumirile lor originale. La Registrul Comerţului este înregistrată „APOCALIPSA SERV” din Bihor şi numai puţin de 7 firme care se numesc „ARMAGHEDON”. Dintre ele, doar cea din Vaslui mai este activă.

Apropo de cataclisme. La acest capitol ar trebui să trecem şi firmele „EBOLA PLAY RO SRL” şi „CANCER DIVISION SRL” din Bucureşti.

Uneori, afacerile ţin de noroc dar şi de ghinion. Aşa a apărut, probabil, „GHINION IMPEX” din Ialomiţa. Pentru cei cu problemeîn afaceri s-a inventat însă „AGENŢIA DE SPART GHINIONUL SLR” din Bucureşti, firmă aflată încă în funcţiune şi care se ocupă cu „activităţi de difuzare a programelor de radio”.

Reclama este sufletul comerţului! Un amănunt pe care probabil l-au omis cei care şi-au botezat firma „ŢEAPA SRL”, din Ocna Mureş, specializată în lucrări de construcţii a clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale?

Tot la acest capitol includem „TEPAR & POPUTA SNC” din Cluj Napoca, HACKER SRL din Cluj, firmă specializată în activităţi de secretariat, dactilografiere, multiplicare şi traduceri, „PACALICI SRL” din Iaşi, firmă specializată intermedieri în comerţul cu produse diverse, „DRUMUL LOZĂLOR SRL” din Satu Mare, specializată în pregătirea drumurilor, cele 11 firme care conţin denumirea faliment, precum „FALIMENT IMPEX SRL”, dar şi alte firme cu denumiri oarecum asociate, de la casa de producţie TV „IDIOT FILM SRL” din Drăgăneşti-Olt la „CRIZA SRL” din Călăraşi şi „MILOGUL SRL” din Cluj Napoca.

Există, bineînţeles, şi firma „DRUMUL ÎNVINGĂTORILOR SRL”, iar în Orşovaîntâlnim restaurantul „VISUL AMERICAN SRL”. Avem şi firme cu denumiri demne de filmele de teoria conspiraţiei – „SS&COMP” din Sibiu,„MOSAD IMPEX”, „MOSAD SRL” din Bucureşti, „CIA&NELUŢU SRL” din Alba şi „KGB SPORT CENTER SRL” din Mureş.

PATRONII SE INSPIRĂ DIN FILME, NU-I AŞA!

Dincolo de cele sfinte, de provocările crizei şi apocalipsă, patronii români se inspiră şi din filme, atunci când îşi aleg denumirile de firme.

Avem, astfel, o puzderie de firme cu numele “LAS FIERBINŢI SRL” din Suceava, “MATRIX SRL”, “AVATAR HOSTING” din Bucureşti, “SUPERMAN TOTAL” din Hunedoara, “STAR WARS SRL” din Constanţa, “HOBBIT BROKER DE ASIGURARE”, “SAURON SRL”, “CEI TREI MUŞCHETARI IMPEX”, “BRUCE LEE SRL” din Piteşti şi cele 4 firme cu denumirea “VAN DAMME”.

Dacă tot vorbim de personaje cunoscute, notăm şi „DI CAPRIO SRL” din Dolj, „AL PACINO SRL” din Timişoara, „DE NIRO SRL”, „ALBANO FOTOVOLTAICO SRL” din Timiş şi firma „DAN SPATARU JR. TRAVEL SRL” din Bucureşti.

Avem bineînţeles şi denumiri cu valenţe istorice. „GINGIS HAN” este prezent în patru firme, iar„CEAUŞESCU & PARTNERS” se ocupă de audit financiar în Constanţa. Notăm şi „OBAMA VASI SRL” din Buzău, „ PRINŢUL MARELUI PUTIN SRL” din Bucureşti, „PRINŢESA DAIANA SRL”, „PRINŢUL DRACULA SRL” dar şi „PRINŢESA ASFALTULUI SRL” din Galaţi.

Cei de la Keysfin au numărat, totodată, numai puţin de 23 de firme cu numele „BĂSESCU” şi 28 cu „PONTA”. Că imaginaţia românilor în materie de nume de firme este de-a dreptul fabuloasă o constituie şi următoarele exemple.

În Olt este înregistrat o firmă cu denumirea „SCUIPICI COMPANY CONFECTION DE LOUX”, iar în Piteşti funcţionează societatea „EU ŞI TU PENTRU VIITOR” din Piteşti, specializată în lucrări de construcţii a clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale. În Capitală sunt înregistrate firmele „STRĂLUCITORII DE MAŞINI SRL” şi „USTUROI CU MĂMĂLIGĂ PRODUCTION SRL”, în Sinaia avem „PUŢIN DIN TOT SRL”, în Călăraşi “REGELE FIARELOR SRL”, în Timiş „BESTIAL RECORDS SRL” , în Craiova „MARADONA BEAUTY”, iar în Alba Iulia „OCCIDENT MURDAR CURAT LUX SRL”.

La Registrul Comerţului găsim înregistrate şinumai puţin de 15 firme cu „OZN” în denumire, alături de “VIRGIN GALACTIC SRL” şi, bineinteles, “FANTASME COM SRL” din Bucuresti, specializată în comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun.

Iar atunci când nu umblă după OZN-uri, oamenii de afaceri se inspiră din casă, familie, etc. Dovadă că avem înregistrate la Registrul Comerţului 54 de firme cu numele „VĂRU”, 23 cu numele “CUMNATELE”, precum „CUMNATELE COM SRL” din Dolj si “CUMNATII PROD SRL” din Berceni, dar şi denumiri ceva mai speciale, precum “IUBIREA DE AUR SRL” din Galaţi, „VIRGINA 69 SRL” din Campina, “GIGOLO BOY” din Arad, „GIGOLO LATINO SRL” din Cţa, “TRIPLU XXX CONCEPT SRL” din Dolj, “SEXY PARTS & ACCESORIES SRL”din Constanţa, SUGERLINE SRL din Miercurea Ciucşi, de ce nu, cele 13 firme cu numele de „POPONET”.

Nici animalele nu au fost uitate, dovadă denumirea firmelor “ELEFANTUL BIMBO COMIMPEX SRL” din Bucuresti, “ŞAPTE MAIMUŢE SRL” din Bucureşti, “PORCUŞORUL EUROPEAN SRL” din Baia Mare, “FRUMOASA BĂLŢATĂ SRL” din Botoşani, “PISICA GRASĂ TATTOO BUCUREŞTI SRL” şi “ŞOARECE ATRACTIV SRL” din Bucureşti,

Informaţiile din materialul de mai sus sunt culese din barometrul privind starea business-ului românesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare de la societăţile comerciale şi PFA-urile active din România.

Sursa: KeysFin


/2/
Vezi mai multe

Articole citite

Ce face un logo să fie bun? /19.06.2022

Logo-ul este primul lucru care le vine în minte oamenilor despre un brand, motiv pentru care este important ca aceștia să îl rețină ca pe o aminitire pozitivă.

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Studenții români vor să fie proprii lor șefi /30.12.2014

Studiul Barometrul antreprenoriatului românesc arată că 52% dintre tinerii studenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.