Din dragoste pentru gelateria italiană...

Alexandra Marcu gestionează, împreună cu soţul ei, Mihu Vlad (foto home page), gelateria Puro & Bio din centrul Capitalei, situată peste drum de Hotelul Novotel. Este un business de familie. A doua locaţie a fost deschisă de partenerul de afaceri Octavian Stancu, în Piaţa Domenii. Despre începuturile, evoluţia şi intenţiile de dezvoltare ale afacerii ne povesteşte Alexandra Marcu, în interviul acordat Fanchising.info.ro.
De ce îngheţată?
Noi suntem o aşa-zisă „familie internaţională”, suntem răspândiţi prin toată Europa; am părinţii în Bergamo, Italia, unde este a doua noastră casă, după Bucureşti. Ne-am stabilit în România pentru că aici sunt business-urile pe care le-am dezvoltat. În fiecare an mă duc la SIGEP, în Rimini, la cel mai mare târg internaţional de gelaterie. Anul trecut i-am găsit acolo pe Puro & Bio şi... a fost dragoste la prima vedere. Acum deţinem o master franciză pe Puro & Bio, avem exclusivitate pe România, aşa că la rândul nostru vom franciza.
Cum a fost începutul?
Deşi avem spaţiul acesta din februarie anul trecut, am putut să deschidem abia anul acesta, în iunie. Asta pentru că au fost foarte multe avize de luat - fiind o locaţie într-o clădire monument istoric, într-o zonă istorică -, au fost şi probleme cu proprietatea spaţiului ş.a.m.d., ceea ce ne-a îngreunat demararea business-ului. Mai ales că prima locaţie se voia una reprezentativă, care să includă întregul concept al gelateriei artizanale, cu producţie la faţa locului, cu ingrediente naturale, majoritatea certificate bio. Totul la vedere. Este un concept italian, doar „mama îngheţatei” vine din Italia!
Care sunt intenţiile în ceea ce priveşte francizarea?
Locaţia deschisă în Piaţa Domenii de partenerul de afaceri Octavian Stancu este modelul pe care am vrea sa-l francizăm. Intenţionăm să deschidem 5-6 gelaterii ale noastre în Bucureşti, iar în afara Capitalei vrem să găsim parteneri de franciză care au putere financiară pentru un astfel de business.
Ce presupune sintagma „putere financiară”?
Chiar dacă pare simplu, gelateria are în spate o minifabrică. Echipamentele sunt mai scumpe decât în cazul unei cofetării. Efortul financiar va fi mare pentru francizat, dar şi profitul va fi pe măsură. Avem două variante în ceea ce priveşte investiţia iniţială: francizatul poate să plătească echipamentele fie cu banii jos, fie în rate - timp de un an venim cu această variantă, credit furnizor. Dacă este vorba de rate, investiţia de început este de aproximativ 30.000 de euro, după care vin ratele, care se pot plăti şi din vânzări. Dacă vor cu banii jos, investiţia se duce undeva la 90 – 100 de mii de euro.
Pare destul de consistent...
Aşa este, de aceea ne-am propus să deschidem noi, asociaţii din firmă, primele două locaţii, să vedem cum funcţionează atât un model complex, cât şi unul restrâns. Aici, în gelateria din strada Câmpineanu, avem 300 de metri pătraţi, dar cea din Piaţa Domenii, pe care a deschis-o asociatul meu, are un spaţiu mai mic şi a necesitat mai puţine investiţii. După primele 3-4 luni am fost pe plus, ceea ce este nemaipomenit, chiar nu mă aşteptam! Şi să ştiţi că nu am investit foarte mult pe partea de marketing. Avem o pagină de Facebook şi am mers pe votul organic. Lumea a venit, a văzut despre ce este vorba, a spus mai departe şi deja avem clienţi fideli.
În afară de disponibilitate financiară, ce alte cerinţe trebuie să îndeplinească un potenţial francizat?
În primul rând, să creadă într-o alimentaţie sănătoasă şi să iubească îngheţata! Consider că dacă nu eşti pasionat de subiectul muncii, nu poţi duce business-ul la cote maxime. Noi suntem înnebuniţi după îngheţată şi, de multe ori, mergeam în Italia nu neapărat pentru că acolo este o altă parte din casa noastră, ci şi pentru că aici nu găseam îngheţata cu care ne-am obişnuit.
Vrei să fii la curent cu informaţiile despre francize? Abonează-te la newsletterul franchising.info.ro !
Articole citite

Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.
Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.
În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.
Franciza Dogu, un concept de fast-food autohton, este o oportunitate pentru cei care vor să își deschidă o afacere gastronomică de succes.
Franciza Famous Waffles, cel mai îndrăgit brand românesc care oferă delicioasele gofre, îți dă acum posibilitatea să devii partener în condiții extrem de avantajoase.
Cele mai citite

Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
„Flexibilitatea, o abordare inovatoare și capacitatea de a răspunde la schimbări vor fi esențiale pentru a avea succes”, le-a spus unor viitori francizați Marek Halfar, de la compania de consultanță în franciză PROFIT system.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
O înțelegere corectă între o franciză și o celebritate din lumea internetului este posibilă, cu condiția ca ambele părți să abordeze subiectul cu profesionalism și să își protejeze interesele.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari