Cum să-ţi deschizi un magazin prin franciza Metro

Joi
20.04.2017
Grupul german Metro se extinde în sistem de franciză în Rusia, promovând conceptul de „magazinul de la colţ” prin brand-ul "Фасоль" ("Fasol").
 

Potrivit lui Boris Minialai, Director General Metro Cash & Carry Rusia, odată ce un magazin este rebranduit sub numele "Фасоль" , vânzările pot înregistra creşteri de până la 30-40%. Printe avantajele oferite francizaţilor din Rusia se numără şi investiţia minimă în reamenajarea locaţiei, redevenţa simbolică, un sistem avantajos pentru comandarea şi transportul gratuit al produselor.

În anul 2012, Metro a dezvoltat şi a lansat în Rusia reţeaua de magazine în franciză "Фасоль".

În 2009, retailerul german a lansat o şcoală de comerţ în cadrul căreia antreprenorii care erau clienţi ai supermarketului au primit traininig-uri gratuite. Unul dintre trainig-uri a fost axat pe ideea creării magazinului perfect.

Reprezentanţii Metro au testat sistemul de franciză pentru o perioadă de 2 ani în interiorul companiei. Au fost deschise două magazine: un concept de tip „la colţul blocului”, într-o zonă liniştită a Moscovei şi un concept într-o zonă cu trafic pietonal intens, în apropierea unei staţii de metrou.

În perioada 2013-2014 s-a derulat şi un proces de analiză a preferinţelor consumatorilor în funcţie de locaţie. S-a ajuns la concluzia că 21% dintre clienţi cumpără din magazinele "Фасоль" alcool şi ţigări, 12% cafea şi produse de patiserie, 20% produse de consum general în timp ce 28% caută alimente proaspete.

După analiza pieţei, Metro şi-a extins reţeaua de franciză şi în alte oraşe din Rusia: Sankt Petersburg, Rostov-pe-Don şi Kazan.

„Am pătruns pe piaţa din Moscova la sfârşitul anului 2014 – începutul anului 2015, cu un concept bine pus la punct”, spune Direcotul de Comuniare al Metro Cash & Carry Rusia. „În prezent, avem 84 de magazine în Moscova şi 14 în alte regiuni ale Rusiei. Am creat o bază în zona Lobnya care poate aproviziona magazinele a până la 400 de francizaţi. Livrarea produselor din magazinele Metro în cele ale francizaţilor este gratuită.”

„Contractul de franciză se încheie pe o perioadă de 2 ani, nu avem redevenţe lunare, iar taxa de franciză, deşi una simbolică, va fi înapoiată francizatului sub forma unui premiu”, explică Olga O., Directorul de dezvoltare al francizei Metro în Rusia. „Principalul beneficiu pe care îl primeşte Metro este un cumpărător permanent al produselor. În contractul de franciză este stipulată a clauză care menţionează achiţionarea a cel puţin 600 produse pe lună a căror valoare trebuie să însumeze minimum 300 mii de ruble.”

„În general, francizaţii Metro au deja experienţă în afaceri şi nu se tem să investească într-un business”, explică Directorul de Comunicare Metro. „De obicei, aceştia deţin deja un magazin de ani buni de zile. Ei găsesc în Metro un partener experimentat, de încredere”.

Pentru franciza"Фасоль" , Metro recomandă francizaţilor să deţină un spaţiu de până 150-200 metri pătraţi. Investiţia în reamenajarea magazinului porneşte de la aproximativ 300 mii de ruble. Compania nu obligă francizaţii să achiziţioneze echipamente ale anumitor brand-uri.

În general, rebrand-uirea unui magazin durează aproximativ 1-2 luni. Pe parcursul acestui proces, francizatul este asistat de un manager Metro. „Specialiştii noştri se implică în toate activităţile: de la procesarea documentelor, până la conectarea utilităţilor şi a echipamentelor IT de reţea”, spune Olga O. „Managerul întocmeşte un plan al viitorului magazin cu recomandări pentru aranjarea produselor şi a echipamentelor în funcţie de locaţia magazinului şi de traficul pietonal, dar şi sugestii optime pentru promovarea magazinului. Investiţia în deshiderea unei fracnize Beans este estimată undeva la 1-3 milioane de ruble, luând în calcul şi prima achiţie de produse”.

Potrivit reprezentaţilor Metro, conceptul de magazin de la colţ are încasări zilnice de circa 32 mii de ruble (aprox 200 de clienţi care achiziţionează produse de circa 160 ruble/pers). Magazinele situate în zonele cu trafic pietonal intens pot ajunge la încasări de până la 220 mii de ruble/zi (2000 de clienţi care aciziţionează produse de circa 110 ruble). Luând în calcul investiţia de 3 milioane de ruble pe care trebuie să o facă un francizat, un magazin situat într-o zonă cu trafic pietonal intens ajunge la break-even în 6-8 luni, în timp ce recuperarea investiţiei va avea loc în aproximativ 2-3 ani. Astfel se reliefează cât de importantă este locaţia unui magazin, indiferent de ţara în care este dezvoltat conceptul respectiv.

Metro Cash & Carry se extinde în sistem de franciză şi în ţara noastră, prin conceptul „La Doi Paşi”. Franciza din România a fost lansată în martie 2012, ca un program menit să suţină micii comercianţi independenţi din comerţul internaţional.

Înregistrarea este destinată persoanelor ce doresc să-și înceapă propria afacere in regim de franciza. Cumpărând o licență de franciză este modul eficient prin care îți poți asigura succesul în afaceri. Persoanele interesate să achiziționeze o franciză trebuie să se înscrie în baza de date PROFIT system Romania din Registrul Francizelor prin completarea chestionarului de mai jos.

https://franchising.info.ro/inregistrare-candidati/


MC
Franchise Consultant

Subiecte populare in Forum

KFC și Pizza Hut merg la munte

O sa le meagra bine sigur. Multa bafta!_________________________________Steve WorksPizzeria Napoli

4 Declaratii
Final 04.07.2015
Franciza Express se extinde și în afara Bucureștiului

Provincia a ramas de izbeliste...umblam ca bezmeticii dupa un loc de munca si cu sanse minime

4 Declaratii
Final 12.06.2015
Retailerii cu cele mai multe reclame în perioada Paştelui

Nu ma asteptam ca Metro sa fie cap de lista la reclame...

4 Declaratii
Final 12.05.2015
Premieră pe piața de retail din România

Ce bine ar fi daca romanii s-ar intoarce acasa.Toti si-ar dori dar aici ce sa faca?

4 Declaratii
Final 12.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Numai cand privesti fotagrafia atasata si papilele gustative o iau razna...Cui nu i plac dulciurile?

3 Declaratii
Final 12.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Inutil sa adaug ploaia torentiala din cavitatea bucala...minunat ca apar si alte produse pentru ca numarul celor  "dulci" (medical) din pacate este in crestere

3 Declaratii
Final 08.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Romanii stiu sa sarbatoreasca si fara dulciuri nu ar mai fi sarbatoare...fara cozonac este imposibil sa sarbatoresti Sfintele sarbatori pascale

3 Declaratii
Final 07.05.2015
Premieră pe piața de retail din România

Ce bine ar fi daca pe langa piata de desfacere am fi si producatori de orice...ceva care sa ne dea un raspuns la intrebarea:ce lasam in urma noastra ?

4 Declaratii
Final 27.04.2015