Paznicii lui Arby și jucătorii-vânători

Marţi
23.05.2017
În timp ce majoritatea rețelelor de fast-food înregistrează profituri în scădere, rețeaua Arby celebrează succesul, datorat atât meniurilor cu gyro și jocurilor, precum și renumitului brand american protejat de "bărbați tineri flămânzi."
 

Vânători și jucători. Astfel puteți caracteriza un grup de clienți fideli ai rețelei americane de restaurante FAST-FOOD Arby’s, care este specializată în sandviciuri cu carne de calitate. Ei sunt "barbații tineri flămânzi" care apreciaza felurile de mâncare din carne slabă.

În Statele Unite, în ultimii 10 ani, consumul de carne de porc a crescut, ceea ce avantajeaza si reteaua Arby. Unul dintre sandviciurile speciale se numeste Gyro. Acesta a fost preluat de la greci si adaptat local. Potrivit Bloomberg, Arby’s vinde sandviciuri Gyro de 27 de milioane de dolari pe an, ceea ce reprezintă cea mai mare cifră de afaceri din Statele Unite, provenită din vânzarea de sandviciuri.

Acordul de licență, cu exclusivitate teritorială se aplică tuturor potențialilor francizați. Francizații Arby vor participa la un curs de instruire pe o perioada de opt săptămâni, în Statele Unite.

Brandul a introdus pentru o perioadă limitată sandviciuri tipic grecești cu carne de miel, carne de vită și tzatziki. Noul produs se încadrează în strategia generală a companiei Arby’s, care, spre deosebire de alte restaurante fast-food, are o creștere anuală a profitului de 3,8%. Această creștere se datorează tinerilor americani de până în 30 de ani, care nu sunt afectați de situația economică sau de tendința modernă de consum a legumelor. Aceștia rămân loiali fast-food-ului, care le oferă carne suculentă, slănină, șuncă gustoasă si care completează sandviciurile cu maioneza îndrăzneață și cu brânza de cheddar.

Rețele sociale, jocuri și dinamism. Combinația perfecta.

Arby evident știe ce face – deoarece, potrivit studiilor, în America, din ce in ce mai puțini oameni de peste 35 de ani vizitează restaurantele. Dimpotrivă, numărul americanilor mai tineri care viziteaza restaurantele crește. Vânătorii și jucătorii sunt tineri dornici de o strategie renumita de marketing targetat, lansată de companie în colaborare cu Agenția Roar. Clienții primesc, la cumpărarea meniurilor, cartonașe cu personaje și tipuri de arme care au legatură cu renumitul joc video. După ce filmele sau reclamele se răspândesc rapid pe rețelele sociale, apar si laudele pentru creativitate și simțul umorului. Anul trecut, de exemplu, un video in care puteți vedea rămășițele unei nave de pirați, a fost vizualizat de către 800.000 de oameni si distribuit de peste 13 mii de ori.

Arby’s a fost fondată în 1964 și a fost prima rețea națională cu sandviciuri din SUA. Astăzi operează 3.400 de restaurante in întreaga lume și este în căutare de noi francizați. Deschiderea unui restaurant în SUA necesită o investiție de la 350.000 până la 2,5 milioane de dolari americani. Această oportunitate este disponibila acum și antreprenorilor europeni. Titularul unei licențe exclusive ar trebui să dispună de capital, care ii va permite să deschida 10 restaurante Arby’s într-o perioada de 5 ani. Pentru fiecare restaurant, francizatii plătesc o taxă de intrare in retea, de 10.000 de dolari americani. La aceasta, se adauga o taxa periodica de 4,25% din vânzări, din care minim 3,75% din venituri trebuie reinvestite in marketing.


MC
Franchise Consultant

Articole citite

Franciză pregătită de Halloween /27.10.2025

Halloween, o sărbătoare așteptată de milioane de oameni, este pentru ciocolateriile Leonidas un prilej de a pune la dispoziția francizaților produse unice, care aduc clienților lor o savoare unică, dar și bucurie.

Plug In Cafe, o francizǎ cu viziune /21.10.2025

Franciza Plug In Cafe, construitǎ din pasiunea pentru cafea a Alka Group, este un concept inovativ. Mirel Ciorogariu, un francizat de succes, ne povestește despre avantajele acestui business.

Latte Caffee To Go, o afacere din care ai doar de câștigat /01.10.2025

Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.