Fast Food în Top 100 francize
Clasamentul Top 100 Francize Internaționale include francize din industrii variate, de la alimentație publică și fitness până la hoteluri și multe altele. În acest an, lanțurile de restaurante fast-food McDonald’s (1), KFC (2) și Burger King (3) se situează pe primele locuri, chiar în această ordine, deschizând lista celor mai de succes francize din lume (Top 100 Global Franchises). Pentru McDonald’s, acesta este cel de-al doilea an consecutiv când se află în partea de sus a listei, confirmând că schimbările sistematice în afaceri - de la creșterea numărului de unități în franciză, până la un meniu simplificat datorită îngrijorării cu privire la calitatea alimentelor – au dat roade. Cele mai importante poziții din listă, potrivit raportului companiei de consultanță FranchiseDirect, sunt deținute de primele trei mărci americane datorită rezultatelor obținute, în special în afara piețelor interne. Și, în timp ce în America, cele mai multe lanțuri tradiționale din domeniul gastronomic luptă să-și crească vânzările și să-și extindă rețeaua, pe piețele externe, ritmul de expansiune continuă într-un ritm bun care, după cum arată această listă, a influențat în mod decisiv stabilitatea generală și rentabilitatea sistemelor de franciză.
În top 10, în acest an, figurează nume renumite - Subway (4), lanțul de servicii cu cea mai rapidă servire din lume; 7-Eleven (5), un lanț de bunuri de consum și cel mai mare lanț de franciză din lume din punct de vedere al numărului de unități (aproape 60.000 de magazine în întreaga lume); franciza rent-a-car Hertz (6); Pizza Hut (7); precum și trei hoteluri - Marriott (8), Wyndham (9) și Hilton (10).
Se poate spune că, în mod tradițional, majoritatea categoriilor de clasificare a francizelor aparțin sectorului gastronomic și al alimentației - în acest an, există 39 de categorii. Restaurantele fast-food și pizzeriile sunt dominante, iar lista cuprinde branduri pe care partenerii de franciză le caută în această regiune - Dairy Queen, Arby și Denny’s. Alte categorii vizate sunt curățătoriile (există 12 astfel de francize), urmate de sectorul automobilelor (cu șase francize), de managementul hotelului (cu cinci francize) și de îngrijirea corporală (cu cinci francize). Pe lângă faptul că cele cinci francize hoteliere au intrat în top, de reținut este că toate aceste francize se află chiar în partea de sus a listei. Printre acestea (12), se numără franciza britanică InterContinental Hotels & Resorts, cu cea mai bună cotație din Europa.
De asemenea, nu este deloc surprinzător faptul că majoritatea sistemelor de franciză provine din Statele Unite ale Americii, care deține 80 de sisteme în acest an. SUA are, de asemenea, cea mai mare piață de francize din lume și este o țară în care franciza se dezvoltă de aproape 100 de ani. În timp ce în alte părți ale lumii acest model de afaceri a luat amploare de-abia în ultimele decenii, francizarea în America este o modalitate sigură de extindere a afacerilor, cu reglementări și proceduri precise. Cu toate acestea, tocmai datorită dimensiunii, nivelului de dezvoltare și numărului de sisteme de franciză, piața din SUA are o concurență foarte puternică. Se estimează că în America există mai mult de 700.000 de unități de franciză care operează în prezent. Pentru companiile din alte țări care intenționează să intre pe această piață, gradul de concurență și numărul de concurenți fac această decizie și mai dificilă.
Anul trecut, franciza suedeză Husse (88), cunoscută pentru livrarea la domiciliu a produselor alimentare pentru câini și pisici, a decis să facă acest pas. Husse este unul dintre cele 20 de sisteme francizate care au ajuns pe lista celor mai de succes 100, fără a veni din SUA. De mai mulți ani, Husse a fost singurul francizor din această industrie, care a intrat în Top Francize. Sistemul suedez are acum peste 1.100 de francizați în peste 40 de țări, iar rețeaua de franciză se extinde acum în Serbia, Croația, Slovenia și Macedonia.
În plus față de franciza britanică InterContinental și cea suedeză Husse, printre cele mai de succes francize din lume, în acest an, se numără brandurile din Franța (Carrefour, Casino, Auchan, Europcar, Yves Rocher, Paris Baguette), Japonia (Kumon), Spania (Dia, Nomasvello, Naturhouse, Pressto), Canada (Yogen Fruz, H & R Block, Tim Hortons, Pita Pit, Tutor Doctor), Vom Fass și Australia (Cartridge World).
Pressto este o franciză spaniolă de curățare și spălare chimică, înființată în 1994. Acum este prezentă în 24 de țări, pe 5 continente și operează peste 520 de unități.
Pressto este bine poziționată printre marile francize din lume ca un concept unic, sigur și profitabil, fapt pentru care este prezentă și în Top 100 francize internaționale. După ce s-a concentrat pe piețe precum Orientul Mijlociu, Asia de Sud și Africa, brandul Pressto a început o nouă etapă de expansiune în Europa, vizând și România, unde francizorul caută Master Francizat printre companii serioase, cu capital suficient, care ar avea dreptul exclusiv de a dezvolta brandul Pressto pe piața locală. Mai multe detalii privind acest model de afacere se regăsesc în catalogul de franciză atașat mai jos.
Francizele din Top 100 Global Franchises se remarcă din mii de francize care au investit în strategii de expansiune internațională. FranchiseDirect urmărește în jur de 5.000 de sisteme de franciză din întreaga lume și evaluează succesul conceptului pe baza unor criterii obiective și măsurabile, cum ar fi mărimea sistemului în funcție de numărul de unități, cifra de afaceri, stabilitatea și ritmul de creștere, numărul anilor de funcționare și extinderea pe piața internațională. În plus, o pondere importantă în sistemul de clasificare o au și alte trei criterii cu impact direct asupra comunităților în care se dezvoltă afacerile în franciză, cum sunt cele mai bune practici în domeniul sprijinirii și formării francizatului, politica de mediu și responsabilitatea socială.
Articole citite
Formula aleasă pentru expansiunea externă a fost cea de Master Franciză deoarece este cea care permite cel mai bine transmiterea conceptului și a inovațiilor implementate.
Interviu cu Marta Camarero, Coordonator pentru Dezvoltare Internațională - PRESSTO
Pressto este o franciză revoluționară pe segmentul serviciilor de spălătorie de calitate și de curățare uscată. De ce?
În comparație cu alte mărci din această industrie, Pressto se diferențiază prin oferirea anumitor servicii pe care foarte puține companii le oferă.
În portofoliul de țări, în care există franciza lanțului spaniol Pressto, a intrat recent o nouă piață - Georgia. Sunt așteptați, de altfel, și parteneri din alte țări din regiune.
Cele mai citite
În conversaţiile zilnice folosim tot mai des o serie de cuvinte împrumutate din limba engleză. Ce nu ştie toată lumea este că deşi pronunţăm aceste cuvinte ca în engleză originea acestora nu este întotdeauna britanică.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari