Vrei să fii partenerul unui grup internațional?
Pressto nu este o curățătorie-spălătorie obișnuită, ci reprezintă o marcă de referință la nivel global, într-un domeniu care vine în întâmpinarea nevoilor clienților cu servicii aflate la un standard la care alți operatori din domeniu nici măcar nu visează. În articolul din 10 ianuarie a.c. spuneam că mulți consideră că Pressto este o franciză revoluționară datorită conceptului său original de afacere, tehnologiei proprii, dezvoltate de francizor, echipamentelor sale exclusiviste și cunoștințelor sau practicilor sale unice. Întrucât franciza este disponibilă acum și în România, unde Francizorul vizeaza parteneriatul cu un Master Francizat, pentru a afla mai multe detalii despre atuurile acestui business și despre potențialul de dezvoltare globală, am solicitat un interviu Martei Camarero, Coordonator pentru Dezvoltare Internațională - PRESSTO.
Puteți să ne spuneți cum ajută francizorul Pressto un Master Francizat să își deschidă afacerea într-o țară nouă?
În Pressto, considerăm că sprijinul nostru global este sinonim cu garanția. Plecând de la acest considerent, Pressto oferă o pregătire adecvată și completă nu doar la începutul afacerii, ci permanent, atât francizaților, cât și personalului acestora. Formarea continuă și suportul online, combinate cu sistemul nostru informatic Pressto Net, vor asigura respectarea standardelor Pressto. Când deschidem o nouă franciză Master, sprijinim investitorii sau francizații pe tot parcursul dezvoltării afacerii. Începem prin revizuirea împreună a planului financiar pentru proiectul lor și ulterior semnăm un acord cu privire la termenii planului de dezvoltare a pieței care se potrivește cel mai bine bugetului investițional și realității pieței lor. După revizuirea și semnarea contractului de Master Franciză, pregătim un plan cu acțiunile ce urmează a fi întreprinse, cum ar fi programarea primei sesiuni de formare în Spania, identificarea și evaluarea pieței în care va fi deschisă afacerea, lucrările de adaptare a spațiilor și furnizarea echipamentului în vederea deschiderii magazinului pilot. Când deschidem magazinul pilot, mergem în noua țară a francizatului, astfel încât să îl putem ajuta personal la deschiderea noului magazin și vom continua formarea în propria țară. După prima deschidere, continuăm să sprijinim Master Francizatul și să îl vizităm, astfel încât clienții noștri, din orice țară ar fi, să se poată bucura de aceleași servicii de calitate oriunde se află în lume. Cei peste 25 de ani de experiență pe piață ne-au învățat că satisfacția clienților noștri este un pilon cheie al culturii companiei noastre. De aceea, ne străduim în fiecare zi să le oferim o experiență autentică.
De ce ar plăti un francizat 300.000 de euro pentru a începe o afacere Pressto și nu ar demara o afacere într-un alt domeniu?
Există numeroase motive pentru a alege Pressto, printre care pot enumera faptul că este o rețea de top pe segmentul curățătoriilor uscate de calitate superioară. Cheia succesului nostru constă într-un concept de afaceri durabil, competitiv, transmisibil și inovator. Curățarea chimică de calitate este în prezent un serviciu de primă necesitate, destinat unui procent de 90% din populație. Serviciul nostru este adaptat la schimbările de pe piața articolelor textile și vine ca o soluție la lipsa de timp disponibil pentru treburile casnice. De aceea există o creștere continuă a numărului de clienți și a consumului pe client. Din punct de vedere al competitivității, modelul nostru de afacere este mai profitabil comparativ cu multe modele de afacere din alte domenii datorită eficienței noastre de cost. Noi am crescut productivitatea prin reducerea costurilor și datorită tehnologiei proprii. Am reușit, de asemenea, să reducem investiția inițială datorită prețurilor competitive ale echipamentelor. În plus, am devenit un brand bine poziționat și clienții noștri au încredere în noi datorită unei comunicări bune și constante. Transmitem know-how-ul Pressto prin intermediul unei politici de formare continuă. Oferim o pregătire inițială și permanentă tuturor angajaților și francizaților din rețea. Există manuale disponibile pentru francizați și le actualizăm continuu pentru a include cele mai recente progrese tehnologice. Căutăm, în mod constant, inovații tehnologice pentru a îmbunătăți profitabilitatea francizatului și pentru a ușura viața clienților noștri.
Care sunt beneficiile unice ale afacerii Pressto?
Beneficiul major al afacerii Pressto constă într-un know-how unic și dovedit care garantează, pe de o parte, calitatea serviciilor către clienți și, pe de altă parte, rentabilitatea maximă a afacerii pentru francizat. Există multe alte beneficii pentru francizați și anume: vor face parte dintr-o companie de referință din acest domeniu, o marcă recunoscută, cu peste 30 de milioane de clienți în lume, vor avea acces la studii de piață, plan de afaceri, formare inițială în domenii de afacere conexe, dezvoltare software personalizat. În plus, Master francizatul are dreptul exclusiv de a distribui echipamente, decorațiuni, produse chimice și diverse alte produse dezvoltate de Pressto. Alte beneficii sunt de exemplu sprijinul continuu al francizorului din punct de vedere operațional, management, marketing, resurse umane, precum și leadership-ul pe piață privind calitatea, conceptul și imaginea.
Din punct de vedere al beneficiilor pentru client, pot enumera serviciile îmbunătățite cum ar fi tratamentul personalizat pentru fiecare articol de îmbrăcăminte, garanția maximă a calității, mașinile ecologice și imaginea de "Cleaning Boutique", îmbunătățirea serviciilor conexe precum spălarea cu ultrasunete, curățarea bactericidă și deodorizată, călcarea manuală, tratamentul dublu pentru pete, peeling pentru articole de îmbrăcăminte pentru o finisare excepțională.
Ce ne puteți spune despre principalele etape pe care un nou francizat ar trebui să le ia în considerație atunci când își începe afacerea Pressto?
Principalele etape pe care un nou Master francizat ar trebui să le ia în considerație la începerea afacerii Pressto sunt revizuirea planului financiar și personalizarea în funcție de piață, încheierea acordului privind termenii planului de dezvoltare a pieței, revizuirea contractului de Master Franciză și ulterior semnarea contractului, definirea comună a planului de acțiuni care urmează a fi întreprinse - date, echipamente etc., programarea sesiunii de formare în Spania, stabilirea datei și etapelor pentru deschiderea pieței, lucrările de adaptare a spațiilor și furnizarea de echipamente, și, în cele din urmă, deschiderea magazinului pilot. În primul an, în condiții optime, deschidem un magazin pilot cu câteva puncte de colectare, pentru a maximiza capacitatea de producție cât mai curând posibil și pentru a profita de utilajele pilot. Astfel, vom crește notorietatea locală a mărcii, ceea ce va genera creșterea producției printr-un cost minim de investiție.
Master Francizatul va decide cum să continue extinderea mărcii, cu sprijinul constant al Pressto. Vom stabili cu francizatul un număr minim de magazine care trebuie deschise în fiecare an, însă Master Francizatul va decide tipul magazinului care va fi deschis în fiecare an. Ceea ce noi nu recomandăm cu fermitate și, de obicei, nu este autorizat nici prin lege, este de a sub-franciza în decursul primului an de activitate. Practic, recomandăm acest lucru datorită faptului că master francizatul nu poate asimila și testa în mai puțin de un an know-how-ul afacerii.
În ceea ce privește activitățile de marketing, cel mai probabil, piețele reacționează diferit la diverse instrumente de marketing. Din experiența dvs., cum se face acest lucru într-o țară nouă? Considerând că România este similară Spaniei, din punct de vedere al spiritului latin, care sunt cele mai eficiente canale de marketing pe care le utilizați în Spania pentru a promova franciza Pressto?
Experiența ne-a arătat că modelul de afaceri Pressto se potrivește chiar și țărilor foarte diferite, dovadă fiind prezența noastră în 25 de țări din întreaga lume: Angola, Australia, Bulgaria, Columbia, Costa Rica, Republica Cehă, Republica Dominicană, Georgia, Gibraltar, India, Indonezia, Iordania, Kazahstan, Liban, Malaysia, Malta, Maroc, Mexic, Nigeria, Panama, Peru, Portugalia, Qatar, Singapore, Spania. Există o gamă largă de instrumente de marketing pe care le putem utiliza pentru a promova franciza Pressto, cum ar fi prezența pe diverse portaluri de pe internet, astfel încât potențialii investitori interesați să ne contacteze, solicitând informații suplimentare. Investim, de asemenea, în reviste de franciză unde publicăm articole sau reclame. Oferim promoții în magazinele noastre, astfel încât să putem reactiva consumul în sezonul scăzut. Deoarece oferim și Master Francizatului un training de marketing, ei vor fi sprijiniți și de noi în elaborarea planului de marketing.
Care credeți că este profilul ideal al unui candidat pentru o franciză Master Pressto?
Experiența ne-a arătat că profilul cel mai potrivit pentru a deveni Master francizat trebuie, de regulă, să reflecte următoarele caracteristici: persoanele trebuie să fie investitori mari sau medii sau grupuri de investiții, de preferință cu unele investiții în comerțul cu amănuntul. Pot fi, de asemenea, proprietari de licențe de franciză master, francize internaționale sau lanțuri de magazine, promotori ai centrelor comerciale sau ai unor proiecte imobiliare care exploatează și unele dintre spațiile lor, precum și investitori sau antreprenori privați în căutarea unor noi oportunități de afaceri. Nu este nevoie să fii proprietar de curățătorie chimică sau companie din sectorul de curățătorii uscate. De fapt, Pressto nu caută acest profiluri de francizați, ci investitori care sunt dispuși să respecte modelul nostru de afacere încă de la început, deoarece aceasta este cheia succesului nostru.

Articole citite

Formula aleasă pentru expansiunea externă a fost cea de Master Franciză deoarece este cea care permite cel mai bine transmiterea conceptului și a inovațiilor implementate.
Pressto este o franciză revoluționară pe segmentul serviciilor de spălătorie de calitate și de curățare uscată. De ce?
În comparație cu alte mărci din această industrie, Pressto se diferențiază prin oferirea anumitor servicii pe care foarte puține companii le oferă.
În portofoliul de țări, în care există franciza lanțului spaniol Pressto, a intrat recent o nouă piață - Georgia. Sunt așteptați, de altfel, și parteneri din alte țări din regiune.
Rețeaua spaniolă PRESSTO se extinde dinamic la nivel global. Planurile de expansiune vizează deschiderea de locații și pe piața românească, în sistem de master franciză.
Cele mai citite

Franciza Dogu, un concept de fast-food autohton, este o oportunitate pentru cei care vor să își deschidă o afacere gastronomică de succes.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Descoperă oportunitatea de a dezvolta un business profitabil în domeniul floristicii, alături de Floria, un brand consacrat și lider pe piața din România.
Franciza Famous Waffles, cel mai îndrăgit brand românesc care oferă delicioasele gofre, îți dă acum posibilitatea să devii partener în condiții extrem de avantajoase.
Anvelopele de iarnă pot fi cumpărate și din trei noi magazine-service Premio deschise în luna octombrie.
Subiecte populare in Forum
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu-i vorba de incredere in e vorba de comisionul mult prea mare pe care ti/l iau...
Mega Mall pentru mega francize
Poate vom avea si noi noroc daca se deschid atat de multe malluri...
Mega Mall pentru mega francize
Nume sonore arhicunoscute isi fac loc si pe meleagurile noastre ,poate vom intra si noi in lumea buna
Mega Mall pentru mega francize
Nimic nu este mai deprimant cand vezi spatii libere mai mult sau mai putin curate (mai frecvent varianta a doua )cu o mare eticheta DE INCHIRIAT...in provincie vezi asta la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Cred mai degraba ca romanii nu au uncredere in banci,ele sunt cele care te jupoaie mai ceva decat camatarii.Depui bani la banci, iti dau dobanzi mici, iti trimit situatia la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu am intalnit agenti imobiliari care sa nu dea dovada de profesionalism si chiar daca la inceput te mai indoiesti de bunele lor intentii o dovedesc ca sunt persoane demne de...
Din New York în Bucureşti, în paşi de dans
Si eu tot Mihai Petre l-as numi...
O franciza cu de toate
Oricat ai avea..tot mai vrei..Pacat ca numai o viata avem...