O plăcere dulce într-o şepcuţă de baseball

Ştrandurile sau aqua-parcurile sunt o locaţie ideală pentru amenajarea standurilor de îngheţată.
Joi
05.07.2012
Producătorii de îngheţată dau dovadă de multă inventivitate pentru a avea succes în aceste afaceri sezoniere.
 

Într-o piaţă în care activează peste 60 de producători de îngheţată locali şi 2 internaţionali, compania Miracol Polar vine cu Ice`N`Go, un produs în formă de granule îngheţate, servite în şepcuţe de baseball şi pahare. Producătorul Ice`N`Go vrea să se dezvolte prin franciză pe întreg teritoriul României. În prezent, Miracol Polar deţine puncte de desfacere în oraşele Arad, Oradea, Cluj, Timişoara şi Târgu Mureş. Achiziţionarea dreptului de utilizare a francizei porneşte de la închirierea sau deţinerea unei suprafeţe de 4-6 metri pătraţi, într-o zonă cu aflux mare de persoane.

O altă companie care vrea să se dezvolte prin franciză în ţara noastră este Yogen Fruz, un lanţ de francize din domeniul iaurturilor îngheţate. Conceptul a fost creat în anul 1986, de doi fraţi: Michael şi Aaron Serruya. În anul 1999, Yogen Fruz a primit titlul de Franciza numărul 1 din partea revistei Entrepreneur.

Românii preferă îngheţata de ciocolată, de vanilie, de fructe de pădure şi tiramisu. Studiile specialiştilor arată că un român consumă de 3 ori mai puţină îngheţată decât un polonez şi de 20 de ori mai puţină decât un italian. În România, consumul mediul anual de îngheţată este 1,7 kilograme pe cap de locuitor. În Polonia, consumul este de 4 kilograme, iar în Italia ajunge până la 17 kilograme.

Cei mai importanţi jucători de pe piaţa de îngheţată din România sunt: Betty Ice, Top Gel Prod, Alpin 57 Lux, Delta, Kuba Ice Cream Company, Unilever şi Nestle.

(Elena Cărăuşu)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Franciză pregătită de Halloween /27.10.2025

Halloween, o sărbătoare așteptată de milioane de oameni, este pentru ciocolateriile Leonidas un prilej de a pune la dispoziția francizaților produse unice, care aduc clienților lor o savoare unică, dar și bucurie.

Plug In Cafe, o francizǎ cu viziune /21.10.2025

Franciza Plug In Cafe, construitǎ din pasiunea pentru cafea a Alka Group, este un concept inovativ. Mirel Ciorogariu, un francizat de succes, ne povestește despre avantajele acestui business.

Latte Caffee To Go, o afacere din care ai doar de câștigat /01.10.2025

Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.