După muncă, și răsplată
Compania Fornetti România a avut în 2017 o cifră de afaceri de aproape 180 de milioane de lei, în creştere cu peste 10% faţă de anul precedent. În 2018, planul companiei prevede vânzări de peste 190 de milioane de lei și deschiderea a cel puțin 80 de locații noi.
Una dintre cele 80 de locații noi care se vor deschide în 2018 va aparține Nicoletei Frugina, unul dintre francizații Fornetti cu experiență pe acest segment, care a decis să deschidă anul acesta cel de-al șaptelea magazin Fornetti în franciză, la Timișoara.
PROFIT System: Când și cum ați decis să cumpărați franciza Fornetti? Considerați că ați avut abilități antreprenoriale temeinice când ați demarat afacerea sau a fost mai mult o inițiativă curajoasă?
Nicoleta Frugina: “Am deschis primul magazin Fornetti în anul 2010, în plină criză financiară. Dorind să îmi deschid ceva al meu, dar în același timp să am suportul și sprijinul necesar în demararea unei afaceri, am ales franciza Fornetti deoarece am aflat că beneficiezi de tot ajutorul necesar, tot know-how-ul afacerii, ceea ce m-a entuziasmat foarte mult. Abilități antreprenoriale pot să spun că am avut, însă în cu totul alt domeniu de activitate, dar ce m-a atras cel mai mult a fost dorința de a deține o franciză Fornetti și investiția acceptabilă pe care mi-o puteam permite.”
PROFIT System: Aveați experiență în domeniul Horeca sau ați mizat pur și simplu pe ajutorul dat de francizor?
Nicoleta Frugina: “Nu dețineam cunoștințe în domeniul Horeca deloc, am mizat doar pe ajutorul și pe sprijinul francizorului pe care l-am primit atunci așa cum îl primesc și acum ori de câte ori este nevoie.”
PROFIT System: Cum ați găsit locația pentru afacere si care sunt criteriile pe care le-ați avut în vedere? Ce sfaturi puteți da unui viitor francizat Fornetti în ceea ce privește alegerea locației?
Nicoleta Frugina: “Locația am identificat-o eu, iar cei de la Fornetti au făcut timp de câteva zile un studiu de piață, cu tot ce înseamnă numărul de trecători pe oră, categoria de vârstă, concurența posibilă în zonă, ulterior primind o simulare a profitabilității magazinului, fapt ce m-a determinat să deschid magazinul. Ca și sfat, aș îndruma pe cine dorește să deschidă un magazin Fornetti, să caute locații circulate, mall-uri, centre comerciale, piețe, în apropierea școlilor etc.”
PROFIT System: Care considerați că sunt atuurile acestui business? Ce vă place cel mai mult la această franciză?
Nicoleta Frugina: “În primul rând, doar faptul că am ales această franciză înseamnă un ajutor foarte mare, iar cei de la Fornetti chiar îți acordă tot sprijinul necesar în deschiderea unui magazin. Mie personal îmi place faptul că nu trebuie să fac producție, ceea ce în ziua de azi mi se pare foarte greu, în special datorită lipsei de personal. Un lucru foarte important pentru sustenabilitatea afacerii și în momente mai dificile este faptul că parteneriatul cu Fornetti nu implică doar deschiderea magazinului și livrarea de marfă, ci mult mai mult de atât. Dinamica cu care se schimbă lucrurile în comerțul stradal este pe repede înainte, iar fără un parteneriat sănătos, nu poți susține o afacere pe termen lung.”
PROFIT System: Cum apreciați sprijinul acordat de francizor în dezvoltarea afacerii? În ce mod contribuie francizorul la obținerea rezultatelor afacerii dumneavoastră?
Nicoleta Frugina: “Sprijinul l-am avut din plin, prin simplu fapt că, ori de câte ori am deschis un magazin, mi-au fost alaturi și ne-am făcut treaba împreună ca o echipă, dar ei de fapt, în același timp, mă ajutau să-mi dezvolt afacerea mea.”
PROFIT System: Ne puteți povesti o experiență interesantă/amuzantă pe care ați avut-o de când ați demarat afacerea?
Nicoleta Frugina: “O experiență amuzantă a fost în anul 2012, atunci când am deschis un magazin într-o locație nouă. Era un magazin stradal într-un complex comercial, iar cei de la Fornetti au dorit să fie o inaugurare frumoasă, fapt pentru care mi-au montat o arcadă de baloane. Totul era contra cronometru pentru că programasem deschiderea pentru ziua urmatoare, iar crearea acestei arcade de baloane a început foarte târziu, fiind finalizată undeva spre miezul nopții. Din păcate, nu a ieșit cum ne doream, întrucât lângă magazinul meu, era amplasat un alt magazin tot cu produse patiserie și cu vânzare la geam, care au facut scandal să dăm arcada de baloane jos pentru că magazinul lor nu se mai vedea deloc.”
PROFIT System: Ce greutăți ați întâmpinat pe parcursul dezvoltării afacerii și cum le-ați depășit?
Nicoleta Frugina: “Ca în orice afacere, mai întâmpini și greutăti. Pentru mine, una dintre ele este problema personalului, comunicarea cu angajatele în ceea ce privește serviciile acordate. Este greu să le faci să înțeleagă importanța lucrului bine făcut și respectul acordat clientului.”
PROFIT System: Considerați că această franciză a fost o alegere bună pentru Dvs.? Cum vă influențează activitatea apartenența la o rețea de franciză?
Nicoleta Frugina: “Până în momentul de față, pot să spun că a fost cea mai bună alegere la acel moment, dat fiind faptul că azi dețin 6 magazine Fornetti de care mă ocup personal cu drag, urmând să-l deschid pe cel de-al 7-lea. Nimic în viață nu se obține ușor, normal că au mai fost momente grele când am simțit că voi ceda, dar nu am renunțat, perseverența fiind cuvântul care mă caracterizează.”
PROFIT System: Ați recomanda această franciză și altor antreprenori interesați de acest domeniu de activitate? Care considerați că este profilul ideal al francizatului Fornetti sau cui i-ați recomanda acest tip de afacere?
Nicoleta Frugina: “Aș recomanda franciza Fornetti și, de fapt am recomandat-o de nenumărate ori, oricui dorește să-și deschidă o afacere și este la început de drum, celor care nu dispun de un capital semnificativ, dar totuși doresc să dețină propriul business.”
Articole citite
Sărbătorile sunt un imbold pentru a alege o franciză care își dovedește maximul de potențial în aceste perioade de peste an. O astfel de franciză, definită de tradiție și rafinament, este Leonidas.
Imaginează-ți că deții propria cafenea, un loc unde fiecare ceașcă de cafea oferă un moment de bucurie și relaxare clienților tăi. Aceasta este povestea franciza First Cafe.
Franciza Crazy Bubble, cu zecile ei de puncte de desfacere pe tot teritoriul României, este o afacere deja consactată, cu o evoluție impresionantă în cei doar câțiva ani de la lansarea pe piața autohtonă.
Franciza Dogu a devenit o oportunitate semnificativă pentru cei care vor să își deschidă o afacere gastronomică de succes.
Ciorbe și Plăcinte, unul dintre cele mai îndrăgite lanțuri de restaurante din București, a deschis o nouă locație, ca parte a unei strategii de extindere în cadrul comunităților urbane.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari