Un sistem educațional de cinci stele
Dezvoltarea intensivă a învățământului privat este una dintre tendințele actuale din domeniul educației, de pe piețele țărilor din această regiune. Deși este o tendință vizibil ascendentă, în special în ceea ce privește numărul de preșcolari înscriși în sectorul privat și numărul școlilor internaționale care operează pe fiecare dintre piețele regiunii, numărul școlilor primare și secundare private este încă relativ mic raportat la trend-ul global. Numărul instituțiilor internaționale care aduc standarde mondiale în acest sector este încă nesemnificativ. Există circumstanțe favorabile pentru toți cei care operează deja în această industrie, dar și pentru cei care de-abia intră în domeniul educațional, mai ales că sistemele de francize educaționale au apărut recent pe piețele acestei regiuni.
Lansarea unei afaceri într-un domeniu sensibil precum educația și școlarizarea necesită mult mai mult decât condiții favorabile, putere de muncă și finanțe. Chiar dacă grădinițele private sau școlile private îndeplinesc toate condițiile necesare pentru desfășurarea activității, în ceea ce privește spațiul, echipamentele și personalul didactic, există încă o serie de aspecte care trebuie avute în vedere pentru a îmbunătăți procesul educațional și pentru a conduce instituția ca o afacere rentabilă care funcționează conform standardelor internaționale. Francizarea este o modalitate la îndemână pentru a depăși aceste probleme și a obține avizarea rapidă a curriculum-ului, metodelor de predare și criteriilor de evaluare, dar și pentru a beneficia de sprijin privind relațiile cu clienții, marketingul și strategiile de înscriere a noilor elevi.
Conștient de cele de mai sus, sistemul de învățământ canadian Maple Bear intră acum pe piețele Europei Centrale și de Est. Planul este de a oferi antreprenorilor locali și sistemelor educaționale existente un sistem de franciză dovedit a fi de succes, posibilitatea de a-și deschide sau de a-și converti grădinița și școala sub marca sistemului canadian, în conformitate cu ghidurile și protocoalele de afaceri detaliate și cu sprijinul complet al francizorului.
- Odată semnat contractul de franciză cu Maple Bear, partenerul nostru poate conta pe sprijinul continuu al unei rețele mari de profesioniști din educație, care lucrează în 19 țări, cu peste 400 de școli Maple Bear. Acest tip de sprijin nu se găsește în școlile clasice internaționale și autorizate - spune Jan Bidan, directorul general al Maple Bear pentru Europa Centrală și de Est.
L-am întrebat ce va aduce nou Maple Bear pe piață, ce este specific și diferit în curriculum-ul și sistemul propriu de educație, care sunt avantajele colaborării în franciză și care sunt candidații ideali pentru franciză.
Ce schimbări va aduce Maple Bear, cu ce se diferențiază acest sistem față de alte sisteme de învățământ ?
Sistemele educaționale din majoritatea societăților industriale, inclusiv țările din această regiune, s-au concentrat în mare măsură pe transmiterea directă a informațiilor. Cu toate acestea, acest mod de predare s-a schimbat semnificativ odată cu dezvoltarea de noi tehnologii care au facilitat calea către informație și cunoaștere. În acest context, putem spune, de asemenea, că rolul sistemelor de învățământ s-a schimbat - ele nu mai sunt doar o sursă de cunoaștere, ci mai degrabă factorii care vor încuraja elevii să stăpânească unele dintre competențele cheie necesare provocărilor vremurilor moderne.
Dacă analizăm îndeaproape provocările secolului XXI, ne dăm seama că acestea impun un răspuns diferit din partea societății și, prin urmare, din partea sistemelor educaționale de astăzi, responsabile pentru educarea generațiilor care se confruntă cu ritmul fără precedent al schimbărilor sociale, de mediu, economice și tehnologice. Canada este un pionier în rândul țărilor care și-au adaptat sistemul de învățământ la dezvoltarea competențelor pentru secolul XXI. Începând cu 1994, statul a implementat o metodologie care se concentrează pe învățarea abilităților cheie pentru succesul viitor. Scopul este de a crea indivizi activi social, lideri ai unei societăți durabile, care se vor putea adapta eficient la toate schimbările. Prin urmare, accentul în educație se mută de la transmiterea informațiilor, care pot deveni foarte repede depășite, la un model care se concentrează pe dezvoltarea socială și are în vedere așa-numitele abilități „soft”.
Maple Bear aplică metodologia canadiană care se bazează pe cercetare și descoperire, experimentare și rezolvarea problemelor. În acest fel, metodele tradiționale de predare sunt înlocuite de o educație care stimulează gândirea și care încurajează elevii să exploreze mediul din jurul lor și să caute răspunsuri la întrebări care vor fi cu adevărat importante pentru viața lor de zi cu zi. De asemenea, Maple Bear favorizează un mediu care acceptă învățarea predispusă la erori. Dacă copiiilor nu le este frică să greșească, știind că greșeala face parte din procesul de învățare, este mult mai probabil să câștige încredere în ei și să dezvolte o mentalitate flexibilă.
Când aceste competențe se pliază pe mediul educațional dintr-o sală de clasă, reiese un obiectiv clar definit - Maple Bear pregătește elevii să trăiască, să lucreze, să colaboreze și să construiască o lume mai bună, care la rândul ei se schimbă constant în jurul lor. Ne dorim ca studenții noștri să poată îmbrățișa noile progrese tehnologice, să fie membri activi și lideri în comunitățile lor, dar, de asemenea, să se conecteze la o lume cu tot mai puține frontiere, care se confruntă cu provocări precum imigrația, încălzirea globală, noile profesii și noile domenii de expertiză. Nucleul curriculum-ului și al etosului Maple Bear vizează principiul transformării elevului într-un cetățean al lumii, dar, mai ales, principiul devenirii unui individ activ în propria țară. Este, de asemenea, una dintre diferențele cheie care face ca sistemul educațional Maple Bear să fie diferit de alte sisteme.
Spre deosebire de practica obișnuită în școlile autorizate, Maple Bear nu studiază exclusiv curricula „străină”. Programele locale și canadiene sunt, de fapt, combinate și complementare. Ce înseamnă acest lucru? Care este limba de învățare în instituțiile de învățământ Maple Bear?
Maple Bear funcționează ca o școală locală în fiecare piață, nu ca o școală internațională. Prin urmare, școlile noastre sunt înregistrate ca școli locale care funcționează în conformitate cu reglementările educaționale locale, oferind un curriculum local complet integrat, pe lângă curriculumul canadian și metodologiile de predare canadiană.
Când intrăm pe o piață nouă, stabilim, de obicei, puncte de referință în evaluarea rezultatelor, care sunt prescrise de ministerul local al educației, dar sunt și în concordanță cu programa Maple Bear. Ne asigurăm întotdeauna că programul Maple Bear atinge cotele rezultatelor locale și, deseori, le depășește. Totuși, ceea ce va face diferența esențială este modul în care copiii învață. Pentru a rezuma, vom combina cele mai bune sisteme, canadiene și locale, astfel încât să educăm copiii din comunitatea în care predăm să gândească ca niște cetățeni ai lumii!
În acest context, predarea este în general bilingvă. Cu toate acestea, fiecare țară are reglementări specifice în acest sens și trebuie să ne conformăm acestora. În majoritatea cazurilor, la nivelul grădiniței, predăm doar în limba engleză. Pe măsură ce ne apropiem de sfârșitul educației preșcolare, vom introduce treptat limba locală în curriculum, astfel încât, în școala primară, predarea va fi complet bilingvă.
Acest curriculum bilingv Maple Bear a fost deja testat și implementat în diverse medii și țări din întreaga lume. Care sunt avantajele, de ce este atât de important?
Canada este practic o țară în care se vorbesc două limbi, engleza și franceza. Bilingvismul este în ADN-ul nostru. Și tocmai pentru că are două „limbi native” și metodologii specifice de predare, Canada este liderul mondial în educația bilingvă. Cercetările arată că, dacă copiii învață o altă limbă de la o vârstă fragedă, au un start mult mai bun în viață. Bilingvismul este un avantaj care depășește cu mult dorința de a vorbi fluent două limbi, întrucât îmbunătățește diferite funcții mentale și abilități sociale. Conform cercetărilor recente, copiii bilingvi au o capacitate mai mare de concentrare, de a rezolva sarcini multiple / multi-tasking (socializare, adaptare la schimbare și rezolvare a problemelor). În plus, bilingvismul întârzie apariția Alzheimerului și a demenței până la o perioadă de cinci ani.
Maple Bear oferă francize pentru toate nivelurile instituțiilor de învățământ - de la grădiniță până la liceu. Este valabilă această politică și în Europa Centrală și de Est?
Da, Maple Bear a dezvoltat programe pentru copii de la 6 săptămâni până la 18 ani. Pe baza practicilor din școlile noastre din întreaga lume, s-a observat că, de regulă, partenerii de franciză deschid mai întâi o grădiniță și apoi continuă cu școala primară. Desigur, totul depinde de decizia lor, de ce nivel de instituție de învățământ vor să dezvolte și cum vor să se poziționeze pe piață. Cu toate acestea, sfatul nostru este să înceapă cu grădinița și să construiască încet calea către deschiderea școlii primare. Cumpărând o franciză, partenerul nostru are dreptul să deschidă întregul spectru, de la grădiniță până la liceu, dar poate decide, de asemenea, să deschidă o singură instituție.
Primele acorduri de franciză din această regiune au fost deja semnate, în România și Bulgaria. Cine sunt beneficiarii francizei și ce facilități vor fi deschise?
Am dezvoltat un protocol care ne permite să ne alegem partenerii foarte atent. Partenerii noștri din România și din Bulgaria au un profil similar - au o dragoste extraordinară pentru copii și pentru educație. Este vorba despre oameni cu experiență antreprenorială, care și-au condus cu succes instituțiile de învățământ timp de câțiva ani, însă au considerat că este momentul asocierii cu Maple Bear datorită metodologiei canadiene, a educației bilingve, precum și a sprijinului și a experienței pe care o vor primi de la noi atunci când vor deschide școlile elementare.
Grădinița Maple Bear din România s-a deschis la începutul lunii septembrie în frumosul oraș Sibiu și a înscris deja 45 de copii. De la deschidere, proprietarul a primit numeroase întrebări și feedback pozitiv din partea părinților, așa că lucrează deja la deschiderea Școlii elementare Maple Bear, care îi va primi pe primii elevi în toamna anului 2020. Ne așteptăm ca aproximativ 300 de copii să se înscrie la grădiniță și la școala primară.
Maple Bear din Sofia, Bulgaria, se va deschide în toamna anului 2020 și va înscrie copiii în două instituții de învățământ - preșcolar și primar. De asemenea, francizatul intenționează să pregătească treptat calea către deschiderea liceului și să finalizeze astfel ciclul educațional de 12 ani.
Care sunt partenerii dumneavoastră ideali? Cine poate deveni beneficiar al francizei Maple Bear?
Partenerul nostru poate fi oricine care este pasionat pentru educație și ne împărtășește valorile. Cunoașterea prealabilă a industriei educației nu este necesară, dar experiența în antreprenoriat și management reprezintă un mare avantaj. Până în prezent, am fost contactați de trei grupuri de potențiali candidați. În primul rând, există grădinițe private în care personalul didactic cunoaște fluent limba engleză și care ar dori să se diferențieze de concurență, oferind o metodologie didactică modernă și recunoscută, cu sprijinul și recomandarea unei rețele de franciză cu experiență. Ne-au contactat, de asemenea, proprietari de școli de limbă engleză care caută să-și extindă profilul educațional, intrând în sectorul învățământului clasic. În cele din urmă, sunt antreprenori, cu sau fără studii în domeniul educațional, care doresc să intre pe această piață, beneficiind de un puternic suport și de experiența globală a mărcii Maple Bear.
Care este cel mai mare beneficiu al acestei colaborări - de ce ar fi bine să cumpere o franciză în loc să cumpere o licență sau să deschidă o școală pe cont propriu?
Odată semnat contractul de franciză cu Maple Bear, partenerul nostru primește sprijinul unei rețele mari de profesioniști în educație care lucrează în 19 țări și are peste 400 de școli. Primul pas pentru noua școală va fi desemnarea virtuală a unui director din Canada, care va lucra mână în mână cu o echipă locală pentru a monitoriza performanța profesorilor și implementarea curriculum-ului.
Al doilea pas este pregătirea sau școlarizarea. Punctul forte al sistemului educațional canadian este, de fapt, calitatea profesorilor. Totul începe cu programe de educare a profesorilor, care sunt extrem de selectivi și atrag candidații din cele mai bune licee pentru a-și continua educația și pregătirea de-a lungul carierei lor didactice. Maple Bear a reușit să reproducă și să implementeze acest ecosistem în rețeaua sa de școli. Astăzi, avem o echipă formată din 200 de instructori care lucrează în întreaga lume. Aceștia vor instrui personalul din școlile noi, timp de câteva săptămâni, pentru a continua să lucreze cu profesorii mai târziu, prin sesiuni de formare periodică, care sunt organizate cel puțin de două ori pe an. Pe baza nevoilor identificate, directorul din Canada care va asigura școlarizarea și consiliul local de predare vor determina scopul și conținutul pregătirii. Acest practică nu se regăsește în școlile tradiționale internaționale și autorizate. În plus, în fiecare an, experți canadieni vin să viziteze și să evalueze școala. Această măsură nu reprezintă o măsură de control, ci un ajutor în procesul de îmbunătățire a activității școlii, din toate punctele de vedere. Este foarte important pentru părinții studenților noștri să vadă că ne pasă de calitatea educației și de activitatea personalului didactic. De asemenea, sprijinul din partea noastră include și pregătirea unui plan de afaceri, proiectarea planului școlar, acordarea de know-how privind înființarea și conducerea unei instituții de învățământ. Partenerii noștri vor putea conta pe experiența și susținerea întregii noastre rețele, nu numai pentru pregătirea deschiderii școlii, ci și pe parcursul dezvoltării activității.
Care este investiția în achiziționarea unei francize și deschiderea unei școli?
Suma totală a investiției inițiale pornește de la 50.000 de Euro, dar poate varia în mare parte în funcție de tipul de unitate școlară, dimensiunea proiectului, piață. Această sumă include, de asemenea, o taxă de intrare unică de 25.000 de Euro.
Articole citite
Școlile Maple Bear funcționează acum pe tot globul, ca urmare a reputației și metodologiei modelului educațional canadian. Franciza caută noi parteneri și în România.
Franciza Maple Bear educă copii și tineri din 29 de țări și vrea să deschidă noi grădinițe și școli. Cum funcționează parteneriatul în franciză?
Școala Maple Bear deschide prima franciză în orașul Sibiu, începând cu anul școlar 2019-2020. Ce aduce nou franciza canadiană în sistemul educațional din România?
Maple Bear - din Canada în Europa Centrală și de Est. Cine poate deveni beneficiar al acestei francize și în ce constă spriijinul acordat de francizor?
Sistemul educațional canadian Maple Bear lansează rețeaua de franciză în Europa Centrală și de Est. La ce se pot aștepta beneficiarii acestei francize?
Cele mai citite
Ai visat vreodată să-ți creezi propriul sanctuar al frumuseții? Cu fondurile europene și franciza Nomasvello, acest vis poate deveni realitate.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Lansată la sfârșitul anului trecut în România, franciza SmartyKids a avut un ritm impresionant de expansiune.
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
5 to Go a luat naștere din dorința fondatorilor, Radu Savopol si Lucian Bădilă, de a oferi o băutură pe baza de cafea de calitate, la prețul corect și, totodată, de a dezvolta zona de consum stradal din România, prin implementarea unui concept aproape exclusiv de produse “to go”.
Subiecte populare in Forum
Femeile conduc francizele educaţionale
Este un domeniu in care ar trebui investit pentru ca este vorba de viitorul nostru
Femeile conduc francizele educaţionale
Domeniul educational este pentru femei ca o manusa,de fapt ele sunt creatoarele si cunosc mai bine copiii
Când matematica nu e Bau-Bau
Matematica nu-i grea totul depinde de dascali iar daca iti merge mintea ajungi sa te distrezi.Am muncit mult ca sa-i descifrez tainele...cine nu a auzit de GHEBA
Când matematica nu e Bau-Bau
Asa e..rolul profesorului de matematica e f important si daca de mic nu ai noroc nici mai tarziu nu cred...
Când matematica nu e Bau-Bau
Avem tineri destepti care din pacate cand ajung la maturitate ajung sa regrete ca nu s-au nascut in alta tara
Când matematica nu e Bau-Bau
Matematica depinde foarte mult de profesor,de felul cum se face inteles de invatacei,Niciodata nu ai sa intelegi matematica cand cel de la catedra iti spune sa conspectezi de...
Afacere din propria locuinţă
Investitiile in educatia viitoarei generatii este inestimabila si nobila.Desi raspunsul nu este deloc onorabil pentru noi intrebarea este: ce lasam mostenire generatiilor...
Afacere din propria locuinţă
Copiii sunt atrasi de puzzle-uri , jocuri logice dat la capitolul citit stau prost...Asa eram si noi la varsta copilariei si asa cred ca au fost toti copiii...