Profilul francizatului Mapple Bear

Peste 380 de grădinițe, școli primare și secundare în 17 țări și mai mult de 40.000 de studenți / Maple Bear este acum clasificat ca fiind unul dintre brand-urile cu cea mai rapidă creștere în educație.
Luni
27.05.2019
Maple Bear - din Canada în Europa Centrală și de Est. Cine poate deveni beneficiar al acestei francize și în ce constă spriijinul acordat de francizor?
 

Dacă în articolul din 23 mai am explicat premisele favorabile aderării la rețeaua de franciză și beneficiile predării conform sistemului educațional canadian Maple Bear, astăzi vom descoperi care sunt condițiile pentru a deveni francizat Maple Bear, dar și care sunt beneficiile, precum și în ce constă sprijinul acordat de francizor.

Experiența nu este crucială

Din punct de vedere al profilurilor francizaților, Maple Bear se adresează către două grupuri de potențiali parteneri. Acestea sunt, în primul rând, grădinițele existente, cu locații proprii, care au deja profesori și copii înscriși, dar care doresc să-și actualizeze conceptul sau să încerce un nou domeniu - învățământul primar. Acestea trebuie să îndeplinească însă câteva condiții specifice - în primul rând, profesorii existenți trebuie să vorbească fluent limba engleză și, în al doilea rând, ar fi bine și de dorit ca respectivii copii din grădiniță să fi învățat deja limba engleză. Al doilea grup de parteneri potențiali sunt antreprenorii care până acum nu au lucrat în domeniul educației, dar au o dorință puternică de a dezvolta o afacere în acest sector. "Îi vom sprijini și îi vom ajuta pe toți cei care împărtășesc valorile noastre și au o pasiune pentru domeniul educațional", a spus Jan Bidan, Director General Maple Bear pentru Europa Centrală și de Est.

Este important să rețineți că, în acest tip de parteneriat, nu este vorba doar de licențierea curriculum-ului, ceea ce este tipic și practica e destul de răspândită, ci de transferul întregului concept, al strategiilor de predare către elevi, de un curriculum care necesită o pregătire serioasă, un training care nu se face doar o singură dată, ci este permanent  - aceasta înseamnă cooperarea în franciză, la urma urmei”, - subliniază Bidan.

Pentru școlile existente, este mai ușor să adere la acest sistem de franciză deoarece au deja locația, echipamentele și personalul calificat, astfel încât investiția pentru conversia către Maple Bear este mai mică decât în cazul unui partener care ia totul „de la zero". “Trebuie totuși avut în vedere faptul că se acordă o mare atenție spațiului și mediului în care vor învăța copiii. Acesta ar trebui să fie un spațiu sigur și stimulant. Clasa este unul dintre elementele principale de identificare ale școlilor noastre, deținând o poziție cheie, pentru că dotarea și dimensiunea clasei ține cont de toate strategiile noastre și de metodologia de predare. Prin urmare, indiferent dacă este o construcție nouă, cu echipamente deja existente sau este o clădire existentă care trebuie renovată, vom încerca să optimizăm costul amenajării cât mai mult posibil. Cu toate acestea, toate sălile de clasă trebuie să fie similare și echipate identic” - spune Bidan.

Astfel, valoarea investiției totale variază și va depinde în cea mai mare măsură de dimensiunea și de tipul clădirii, adaugă Bidan. Investiția inițială, sub formă de taxă de franciză, este de 35.000 de euro și se plătește o singură dată pentru licență. Este important de menționat faptul că primul francizat Maple Bear din România va plăti doar jumătate din valoarea taxei de franciză. Un alt fapt important este că, prin achiziționarea unei licențe, beneficiarii au dreptul să deschidă toate "formatele" instituționale - de la grădiniță și până la liceu. “Partenerul, totuși, nu are obligația de a deschide un spectru întreg, ci poate, de exemplu, să deschidă doar o grădiniță. Acest lucru este de obicei recomandat începătorilor. Dacă încep cu o grădiniță, vor avea restricții incomparabil mai reduse și mai mult timp la dispoziție pentru a aplica și implementa procedurile noastre. Pentru grădiniță, este nevoie de mai puțin personal, poate fi deschisă oricând pe parcursul anului și oferă posibilitatea permanentă pentru înscrierea copiilor”- explică Bidan.

Suport permanent pentru francizați

Francizații Maple Bear pot conta pe suport complet și susținut. “După cum am menționat deja, destinatarul francizei noastre cumpără o licență și devine parte a rețelei globale Maple Bear, având acces la cele mai bune practici și proceduri care se aplică în școlile noastre din întreaga lume” - spune Bidan, adăugând că suportul poate fi împărțit în două categorii de bază: suport academic și suport din punct de vedere operațional-marketing.

Suportul academic este acordat direct de la sediul companiei Maple Bear din Canada. "Calitatea profesorilor este unul dintre factorii pentru care educația canadiană este atât de eficientă", a spus Bidan. Cadrele didactice viitoare se formează prin programe educaționale specifice, care sunt foarte selective și recrutează studenți din cele mai bune școli secundare, care își continuă studiile în timp ce fac și practică, începându-și astfel cariera în domeniul educațional. “Am replicat acest eco-sistem și am creat o echipă academică formată din 200 de experți din Canada, care au ieșit pe teren și au călătorit în diverse țări unde avem instituții Maple Bear, pentru a oferi formare anuală inițială și continuă tuturor cadrelor noastre didactice. În plus, fiecărei școli îi este desemnat, de asemenea, un director virtual din Canada, care este responsabil de asistența continuă acordată profesorilor și directorilor școlari”- explică Bidan.

Francizatul primește acces la platforma online care conține, de asemenea, un curriculum detaliat pentru copii cu vârste cuprinse între 3 luni și 18 ani, precum și un manual operațional pentru managementul școlii. “Curriculum - ul este pentru noi „o ființă vie“ , care respiră și crește - fiind în mod constant actualizat și completat de noi cu cele mai bune practici de educație canadiană” - spune Bidan.

Din punct de vedere al sprijinului operațional, compania Maple Bear Central & Eastern Europe este responsabilă de acordarea acestuia către beneficiarii francizelor master din Europa. Master francizatul primește un plan de afaceri și un plan pentru implementarea conceptului, este ajutat în procesul de identificare a locației adecvate, în selectarea personalului, i se predau strategiile și procedurile de înscriere, procedura de gestionare a situațiilor de urgență etc. “Sprijinul permanent în afacere include și suportul în campaniile de marketing, iar beneficiarul va avea acces deplin la materiale video, vizuale și conținut, adecvate pentru social media - spune Bidan.

În România, planul este de a deschide mai multe grădinițe și școli primare în primă fază, creând astfel premisele pentru deschiderea școlilor secundare în următoarea etapă de dezvoltare. 

Franciza MapleBear s-a dovedit a fi o oportunitate de afacere stabilă, la scară globală. "Niciuna dintre școlile noastre la nivel mondial nu a fost închisă din diverse motive sau nu a dat faliment", spune Jan Bidan.


O echipă academică formată din 200 de experți din Canada au călătorit în diverse țări unde există instituții Maple Bear pentru a oferi formare și suport cadrelor noastre didactice / a declarat Jan Bidan, Director General Maple Bear pentru Europa Centrală și de Est.
Cipele, Kristijano Ronaldo
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

Femeile conduc francizele educaţionale

Este un domeniu in care ar trebui investit pentru ca este vorba de viitorul nostru

2 Declaratii
Final 05.03.2015
Femeile conduc francizele educaţionale

Domeniul educational este pentru femei ca o manusa,de fapt ele sunt creatoarele si cunosc mai bine copiii

2 Declaratii
Final 05.03.2015
Când matematica nu e Bau-Bau

Matematica nu-i grea totul depinde de dascali iar daca iti merge mintea ajungi sa te distrezi.Am muncit mult ca sa-i descifrez tainele...cine nu a auzit de GHEBA 

4 Declaratii
Final 21.02.2015
Când matematica nu e Bau-Bau

Asa e..rolul profesorului de matematica e f important si daca de mic nu ai noroc nici mai tarziu nu cred... 

4 Declaratii
Final 20.02.2015
Când matematica nu e Bau-Bau

Avem tineri destepti care din pacate cand ajung la maturitate ajung sa regrete ca nu s-au nascut in alta tara

4 Declaratii
Final 11.02.2015
Când matematica nu e Bau-Bau

Matematica depinde foarte mult de profesor,de felul cum se face inteles de invatacei,Niciodata nu ai sa intelegi matematica cand cel de la catedra iti spune sa conspectezi de...

4 Declaratii
Final 11.02.2015
Afacere din propria locuinţă

Investitiile in educatia viitoarei generatii este inestimabila si nobila.Desi raspunsul nu este deloc onorabil pentru noi intrebarea este: ce lasam mostenire generatiilor...

3 Declaratii
Final 27.01.2015
Afacere din propria locuinţă

Copiii sunt atrasi de puzzle-uri , jocuri logice dat la capitolul citit stau prost...Asa eram si noi la varsta copilariei si asa cred ca au fost toti copiii...

3 Declaratii
Final 26.01.2015