Brutăria artizanală, o franciză de succes
Inițiatorul brandului Mons Mellis, Gabriel Surugiu, se poate mândri cu faptul că acesta este primul concept integral românesc de brutărie artizanală francizată. “Povestea Mons Mellis a început când, în urma unor vizite în Franța, am descoperit conceptul de boulangerie, un artizanat de produse de panificație, proaspete și sănătoase, un loc în care brutarul și clienții săi sunt ca o mare familie. Întorși acasă, în primăvara lui 2014, ne-am hotărât să demarăm proiectul Mons Mellis – brutărie artizanală – ca o alternativă la produsele procesate industrial. Brutăria am deschis-o în vechea lăptărie a sașilor din comuna Hărman, județul Brașov, în imediata apropiere a cetății fortificate. Apropierea de Brașov ne-a asigurat piața de desfacere, pâinea artizanală și prăjiturile de casă oferindu-ne o poziționare rapidă pe piață, clientela noastră fiind formată din clienți orientați spre o alimentație sănatoasă, precum și clienți în căutare de specialități”, a declarat deținătorul francizei.
Mons Mellis, adică Muntele Mierii, denumirea în latină a localității Hărman, atestată documentar de la 1240, a devenit un proiect care aduce pe mesele tuturor gustul prăjiturilor și al pâinii de altădată. “Conceptul nostru este unul care dorește să fie cât mai aproape de inima și de gusturile românilor. Toate produsele, de la prăjiturile de casă și de la cozonaci și până la pâine, au în ele o parte din sufletul nostru. Sunt făcute pentru a vă delecta simțurile și a vă fi aproape în toate momentele speciale din viață”, spus Gabriel Surugiu.
La conceptul de franciză s-a ajuns ca urmare a tendinței de consum și al succesului produselor, precum și ca o consecință a cererii tot mai insistente a unor antreprenori de a le împărtăși rețeta succesului. Franciza Mons Mellis – Artisan Bakery are ca scop acoperirea națională pentru a crea un brand puternic, autohton. În afară de brutăria din Brașov, care operează patru puncte de desfacere proprii și un bistro, (unde intenția este să se amenajeze Mons Mellis Akademie – centru de inovație și pregătire a brutarilor brandului din toată țara), mai sunt unități ce operează sub franciză în București (Șoseaua Panduri și Barbu Văcărescu), Timișoara, Pitești, Constanța, Târgoviște, Botoșani și Satu Mare. Iar expansiunea continuă.
Gabriel Surugiu a explicat care sunt avantajele francizei Mons Mellis. În primul rând, francizatul beneficiază de o afacere testată, care se bucură de succes. Datorită conceptului, brutăria își poate desfășura activitatea cu un personal redus, format din doi până la șase oameni, ceea ce este foarte important în contextul generalizat al lipsei de personal calificat, fenomen care se va amplifica în viitor. “În România, trendul este al micilor brutării, în detrimentul celor de volum, energofage, operate de un personal numeros. Să ne gândim că în Germania, Franța și Italia, până la 70% din piața pâinii este acoperită de brutăriile artizanale care oferă pâine proaspătă, curată, și care au ajuns la a 5-a sau a 6-a generație de brutari, afacerea transmițându-se din tată-n fiu”, a mai spus Surugiu.
Partenerii Mons Mellis beneficiază de notorietatea unei afaceri cunoscute pe plan național și internațional, de premiile obținute.
Într-o lume în care diversitatea materiilor prime aduce cu sine și probleme legate de calitate, de furnizori cu practici economice diferite, franciza Mons Mellis pune la dispoziție francizaților toată materia primă de care are nevoie, în condiții de calitate maximă, dar și rețetele proprii. Fiecare produs care intră în componența rețetelor este testat și verificat, astfel încât calitatea să fie maximă.
Mons Mellis produce specialități de pâine precum ciabatta, baghetă franțuzească, secară bavareză, soprana, secară, secară cu chimen, multicereale, pane cunzatu, pâine cu turmeric, tip Pompei, cu făină spelta, cozonaci, pască, etc. Totodată, produce prăjituri și ciocolată de casă, dar și o gamă largă de biscuiți după rețete proprii. În unitățile Mons Mellis se găsesc și produse de băcănie cum ar fi musli, dulcețuri, făină spelta, ulei de măsline, vin, bere artizanală, cafea de la o prăjitorie parteneră. Toate produsele sunt strâns legate de pâine, nu fac notă discordantă și sunt ales selecționate.
Pentru noii parteneri care nu au experiență în domeniu, înainte de deschiderea unității, tot personalul va și școlarizat și va face practică în unitățile din Brașov, astfel încât toată lumea să știe precis ce are de făcut.
Mons Mellis oferă francizaților oportunitatea de a se dezvolta, aceștia având posibilitatea să deschidă și să opereze alte unități francizate. Exclusivitatea teritorială garantează zero concurentă din partea altor francizați. Foarte important, contractul de area developer îi dă francizatului posibilitatea de a dezvolta noi unități într-un anumit teritoriu.

Articole citite

Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.
Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.
În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.
Franciza Dogu, un concept de fast-food autohton, este o oportunitate pentru cei care vor să își deschidă o afacere gastronomică de succes.
Franciza Famous Waffles, cel mai îndrăgit brand românesc care oferă delicioasele gofre, îți dă acum posibilitatea să devii partener în condiții extrem de avantajoase.
Cele mai citite

Cum se calculează valoarea reală a unei investiții într-o franciză? Câteva sfaturi despre cum să verificați costurile inițiale și cele de pe parcursul derulării unei afaceri de acest fel.
Exista numeroase motive pentru care antreprenorii aleg sa investeasca intr-o franciza.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Deși lucrurile sunt cât se poate de simple și bine documentate, cheia succesului stă și în abilitatea francizatului de a implementa corect și complet soluțiile puse la dispoziție de către francizor, dar și de gradul de implicare pe care acesta îl va avea.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari