Brutăria artizanală, o franciză de succes
Inițiatorul brandului Mons Mellis, Gabriel Surugiu, se poate mândri cu faptul că acesta este primul concept integral românesc de brutărie artizanală francizată. “Povestea Mons Mellis a început când, în urma unor vizite în Franța, am descoperit conceptul de boulangerie, un artizanat de produse de panificație, proaspete și sănătoase, un loc în care brutarul și clienții săi sunt ca o mare familie. Întorși acasă, în primăvara lui 2014, ne-am hotărât să demarăm proiectul Mons Mellis – brutărie artizanală – ca o alternativă la produsele procesate industrial. Brutăria am deschis-o în vechea lăptărie a sașilor din comuna Hărman, județul Brașov, în imediata apropiere a cetății fortificate. Apropierea de Brașov ne-a asigurat piața de desfacere, pâinea artizanală și prăjiturile de casă oferindu-ne o poziționare rapidă pe piață, clientela noastră fiind formată din clienți orientați spre o alimentație sănatoasă, precum și clienți în căutare de specialități”, a declarat deținătorul francizei.
Mons Mellis, adică Muntele Mierii, denumirea în latină a localității Hărman, atestată documentar de la 1240, a devenit un proiect care aduce pe mesele tuturor gustul prăjiturilor și al pâinii de altădată. “Conceptul nostru este unul care dorește să fie cât mai aproape de inima și de gusturile românilor. Toate produsele, de la prăjiturile de casă și de la cozonaci și până la pâine, au în ele o parte din sufletul nostru. Sunt făcute pentru a vă delecta simțurile și a vă fi aproape în toate momentele speciale din viață”, spus Gabriel Surugiu.
La conceptul de franciză s-a ajuns ca urmare a tendinței de consum și al succesului produselor, precum și ca o consecință a cererii tot mai insistente a unor antreprenori de a le împărtăși rețeta succesului. Franciza Mons Mellis – Artisan Bakery are ca scop acoperirea națională pentru a crea un brand puternic, autohton. În afară de brutăria din Brașov, care operează patru puncte de desfacere proprii și un bistro, (unde intenția este să se amenajeze Mons Mellis Akademie – centru de inovație și pregătire a brutarilor brandului din toată țara), mai sunt unități ce operează sub franciză în București (Șoseaua Panduri și Barbu Văcărescu), Timișoara, Pitești, Constanța, Târgoviște, Botoșani și Satu Mare. Iar expansiunea continuă.
Gabriel Surugiu a explicat care sunt avantajele francizei Mons Mellis. În primul rând, francizatul beneficiază de o afacere testată, care se bucură de succes. Datorită conceptului, brutăria își poate desfășura activitatea cu un personal redus, format din doi până la șase oameni, ceea ce este foarte important în contextul generalizat al lipsei de personal calificat, fenomen care se va amplifica în viitor. “În România, trendul este al micilor brutării, în detrimentul celor de volum, energofage, operate de un personal numeros. Să ne gândim că în Germania, Franța și Italia, până la 70% din piața pâinii este acoperită de brutăriile artizanale care oferă pâine proaspătă, curată, și care au ajuns la a 5-a sau a 6-a generație de brutari, afacerea transmițându-se din tată-n fiu”, a mai spus Surugiu.
Partenerii Mons Mellis beneficiază de notorietatea unei afaceri cunoscute pe plan național și internațional, de premiile obținute.
Într-o lume în care diversitatea materiilor prime aduce cu sine și probleme legate de calitate, de furnizori cu practici economice diferite, franciza Mons Mellis pune la dispoziție francizaților toată materia primă de care are nevoie, în condiții de calitate maximă, dar și rețetele proprii. Fiecare produs care intră în componența rețetelor este testat și verificat, astfel încât calitatea să fie maximă.
Mons Mellis produce specialități de pâine precum ciabatta, baghetă franțuzească, secară bavareză, soprana, secară, secară cu chimen, multicereale, pane cunzatu, pâine cu turmeric, tip Pompei, cu făină spelta, cozonaci, pască, etc. Totodată, produce prăjituri și ciocolată de casă, dar și o gamă largă de biscuiți după rețete proprii. În unitățile Mons Mellis se găsesc și produse de băcănie cum ar fi musli, dulcețuri, făină spelta, ulei de măsline, vin, bere artizanală, cafea de la o prăjitorie parteneră. Toate produsele sunt strâns legate de pâine, nu fac notă discordantă și sunt ales selecționate.
Pentru noii parteneri care nu au experiență în domeniu, înainte de deschiderea unității, tot personalul va și școlarizat și va face practică în unitățile din Brașov, astfel încât toată lumea să știe precis ce are de făcut.
Mons Mellis oferă francizaților oportunitatea de a se dezvolta, aceștia având posibilitatea să deschidă și să opereze alte unități francizate. Exclusivitatea teritorială garantează zero concurentă din partea altor francizați. Foarte important, contractul de area developer îi dă francizatului posibilitatea de a dezvolta noi unități într-un anumit teritoriu.
Mons Mellis oferă francizatului avantaje importante / Conceptul are notorietate, unitatea are personal redus care este anterior specializat, materiile prime și rețetele asigură calitatea produselor Articole citite
Plug In Cafe, o francizǎ cu viziune
/21.10.2025
Franciza Plug In Cafe, construitǎ din pasiunea pentru cafea a Alka Group, este un concept inovativ. Mirel Ciorogariu, un francizat de succes, ne povestește despre avantajele acestui business.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.
We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.
Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.
Cele mai citite
Afaceri rentabile din fitness
/21.10.2024
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Când pleci la drum, știi cum se calculează valoarea reală a unei investiții în franciză? Aspiranții ar trebui să știe ceva mai mult despre verificarea sustenabilității costurilor.
Grupul Petrolier Rompetrol a inaugurat recent două stații de carburanți în Republica Moldova.
DPD România, companie de curierat care se dezvoltă în sistem de franciză, a anunțat afaceri în creștere pentru primul semestru al anului.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari