Igor Leșan, fondatorul Stației RomBeer / În următorii trei ani, vor fi peste 300 de stații RomBeer în franciză, iar acesta va fi doar începutul
Luni
15.02.2021
Franciza Stația RomBeer, un concept nou și una dintre cele mai bune investiții dacă vrei să ai o afacere, a început anul în forță, cu deschiderea de noi locații
 

RomBeer a readus la viață berea craft, fiind punctul de legătură dintre producătorii locali și consumatori. Mai mult, este un loc în care vânzătorii te îndeamnă să deguști din zecile de feluri de bere și, mai mult decât atât, îți explică diferitele procese de fabricație, care este diferența între diferitele tipuri de bere și de ce, cee ace îți oferă, este un produs viu, un aliment deosebit, cu neputință de găsit în zona de producție industrială.

La puțin timp de la intrarea pe piață a acestui concept - care presupune exclusiv vânzarea de bere craft a producătorilor români, distribuția absolut originală și profitul semnificativ pe fiecare locație -  fondatorul Stației RomBeer, Igor Leșan, a decis să deschidă un sistem de franciză.

Primul lucru care te uimește atunci când treci pragul Stației RomBeer este evidenta pasiune a oamenilor de acolo pentru această băutură străveche. Întâmpinat de hărți care descriu evoluția berii în lume sau etichete care mai de care mai colorate, cel care intră în magazin va pleca de acolo, cu siguranță, nu doar cu bere, ci și cu o istorie interesantă despre aceasta.

Prin noi se dezvoltă industria berii românești artizanale. În momentul, aceasta este încă puțin semnificativă. România este un mare producător de bere, dar nu mai avem materie primă autohtonă. Chiar dacă nu știți asta, românii sunt consumatori importanți de bere, dar abia învățăm diferența semnificativă dintre cea produsă industrial și cea făcută cu suflet, bere vie, de o calitate cu totul deosebită. La RomBeer, fiecărui client care ne trece pragul i se spune toată povestea: de unde vine berea, cum vine, cum este ținută până o ia acasă. Neapărat, are parte și de o degustare, moment în care, cei mai mulți noi prieteni ai noștri, realizează diferența între ce le oferă producătorii de bere artizanală și ce găsesc în alte părți”, spune Igor Leșan.

Când a creat acest concept, printr-o inspirație de moment, Igor s-a gândit la o stație Peco. Doar că, din 2016, RomBeeer își alimentează clienții cu bere. Esențială a fost folosirea unui sistem de îmbuteliere a produsului care, până la acel moment, nu exista în România.

După deschiderea unităților proprii, a urmat intrarea în franciză, nu numai în București, ci și în mai multe localități din țară. Unicitatea conceptului a venit la pachet și cu un preț foarte competitiv, sistemul de îmbuteliere fiind cel care permite listarea produselor la un preț mic. „Scădem prețul sticlei, prețul etichetei, prețul capacului, a mâinii de lucru care îmbuteliază și ambalează, astfel încât avem beri și cu 40% sub prețul pieței”, explică Leșan.

Decizia de trecere în sistemul de franciză a venit relativ ușor, iar succesul nu s-a lăsat așteptat. Extinderea acestuia la nivel național este doar o problemă de timp. Igor Leșan crede că, în următorii trei ani, vor fi peste 300 de stații RomBeer în franciză, iar acesta va fi doar începutul. Într-un timp relativ scurt pentru ceea ce înseamnă construirea unui sistem de franciză, Stația RomBeer va deveni lider al distribuiei de bere artizanală în România.

Recent, mai multe unități au fost deschise în franciză, iar ritmul expansiunii este semnificativ. Unul dintre cei mai noi parteneri ai francizei este Adrian Focșa, din Republica Moldova. A venit în București, cu familia, în 2018. “După ce ne-am stabilit în România, am înființat o companie în industria frumuseții. Din cauza pandemiei, vânzările au scăzut semnificativ și am decis să deschidem un magazin de bere artizanală într-unul dintre cele mai noi cartiere ale Bucureștilor. Este prima mea experiență  în sistemul de franciză. Am studiat cum se deschide un magazin care vinde bere artizanală și am optat pentru franciza RomBeer. Asta pentru că nu am găsit concurență pe acest segment. În plus, m-au atras condițiile de parteneriat și implicarea totală a francizorului în ce avem de făcut ca să recuperăm cât mai repede investiția și să obținem profit. Pentru început am deschis un magazin dar, după cum a început activitatea, avem în plan să mai deschidem stații RomBeer și în alte localități din țară”, a spus Adrian Focșa.

După unitatea de franciză din cartierul bucureștean Militari Residence, Igor Leșan s-a bucurat, alături de cei care au trecut pragul magazinelor, de deschiderea unor noi unități la Cluj și în Brașov. Ritmul este accelerat și este absolut convins de succesul conceptului său de franciză.

În momentul de față, franciza Stația RomBeer este și mai interesantă, deoarece sectorul HoReCa este aproape blocat. În plus, în marile lanțuri comerciale este greu de intrat, din cauza taxei de raft și nu numai. Apoi, târgurile și expozițiile sunt și ele închise din cauza crizei sanitare. Mai există varianta ca producătorul să aibă barul lui dar, din nou, și aici sunt mari probleme. Practic, deocamdată, RomBeer este singurul canal de vânzare viabil. Nu are taxă de raft și lucrează cu majoritatea producătorilor de bere craft din România care își îmbuteliază produsul în butoi”, a explicat Igor Leșan. 

Trendul favorabil este legat și de faptul că numărul producătorilor de bere artizanală a crescut, în ultimii cinci ani, de aproape șase ori. Sunt deja peste 70, dar se așteaptă o continuare a dezvoltării acestui segment, ținând cont de faptul că apetitul românilor pentru bere craft este în creștere. 

Noii veniți în sistemul de franciză al Stației RomBeer nu accesează doar un model de afacere de succes, ci au parte și de susținere pe termen lung și de un proces de business verificat și bine pus la punct.

Cei care vor să devină parteneri ai Stației RomBeer pot afla mai multe informații din Catalogul de franciză postat pe portalul nostru.


Adrian Focșa, nou francizat / Am studiat cum se deschide un magazin care vinde bere artizanală și am optat pentru franciza RomBeer. Asta pentru că nu am găsit concurență pe acest segment
Ștefan Pricop
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

KFC și Pizza Hut merg la munte

O sa le meagra bine sigur. Multa bafta!_________________________________Steve WorksPizzeria Napoli

4 Declaratii
Final 04.07.2015
Franciza Express se extinde și în afara Bucureștiului

Provincia a ramas de izbeliste...umblam ca bezmeticii dupa un loc de munca si cu sanse minime

4 Declaratii
Final 12.06.2015
Retailerii cu cele mai multe reclame în perioada Paştelui

Nu ma asteptam ca Metro sa fie cap de lista la reclame...

4 Declaratii
Final 12.05.2015
Premieră pe piața de retail din România

Ce bine ar fi daca romanii s-ar intoarce acasa.Toti si-ar dori dar aici ce sa faca?

4 Declaratii
Final 12.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Numai cand privesti fotagrafia atasata si papilele gustative o iau razna...Cui nu i plac dulciurile?

3 Declaratii
Final 12.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Inutil sa adaug ploaia torentiala din cavitatea bucala...minunat ca apar si alte produse pentru ca numarul celor  "dulci" (medical) din pacate este in crestere

3 Declaratii
Final 08.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Romanii stiu sa sarbatoreasca si fara dulciuri nu ar mai fi sarbatoare...fara cozonac este imposibil sa sarbatoresti Sfintele sarbatori pascale

3 Declaratii
Final 07.05.2015
Premieră pe piața de retail din România

Ce bine ar fi daca pe langa piata de desfacere am fi si producatori de orice...ceva care sa ne dea un raspuns la intrebarea:ce lasam in urma noastra ?

4 Declaratii
Final 27.04.2015