Rețelele gastro-experimentale, încotro?

Pandemia s-a liniștit dar sectorul gastronomiei încă se resimte. Marile rețele de franciză au avut intens de suferit dar, în aceste condiții, au acceptat - cu și mai multă forță decât firmele clasice independente de catering - provocarea noii situații, cele mai multe revizuindu-și “din mers” felul în care vor funcționa restaurantele lor în viitor.
Cele mai importante mărci au apelat la conceptele bazate pe drive-thru, care încă funcționează. De exemplu, cu cele 3.000 de unități ale sale, rețeaua de franciză Sonic Drive-In are abia un sfert din numărul restaurantelor McDonald's. Traficul celui din urmă a crescut cu 0,3%, însă Sonic a reușit o creștere de 21,2 % în perioada epidemiei. Motivul este că lanțul de restaurante s-a bazat, încă de la început, pe modelul drive-thru și a pus un mai mic accent pe servirea în unități. Poate că acest succes a contribuit și la faptul că binecunoscuta franciză Taco Bell a venit cu planul dezvoltării unei unități care poate servi pasagerii a patru autoturisme în același timp.
Pe lângă drive-thru, cealaltă mare tendință a încercat să atragă din livrarea la domiciliu: au apărut așa zisele “bucătării fantomă”. Acestea sunt unități care nu aveau nici drive-thru, nici o zonă pentru oaspeți, ci doar activitate de servire la comandă. Trendul este mai puțin răspândit în țările europene, dar mai multe rețele de francize din Statele Unite l-au urmat cu succes.
Acum, însă, sectorul gastro a intrat într-o perioadă incertă. Rețelele caută următoarea șansă, deoarece nici conceptul drive-thru, nici “bucătăriile fantomă” nu oferă avantajul competitiv pe care l-au avut în timpul pandemiei. Sunt încercări interesante, dar chiar și cele mai mari lanțuri par nesigure în privința direcției.
De exemplu, Kraft vrea să intre în tendințele metaversului și ar deschide un restaurant virtual folosindu-se de NFT-uri. Și lanțul de panificație Panera Bread, care are o versiune mai bine gândită a “bucătăriilor fantomă”, a deschis o locație „asemănătoare unei vitrine” pentru acceptarea comenzilor online, unde puteți face cumpărături nu doar prin intermediul aplicației. Chick-fil-A vede viitorul în roboti care să trimită comenzi acasă cu cărucioare autonome. În acest sens, tot mai multe restaurante experimentează înlocuirea forței de muncă umane.
Potrivit unui articol publicat de revista “Fortune”, la începutul acestui an, primul „restaurant NFT” din lume este un club exclusiv pentru membri, care a strâns 14 milioane de dolari din vânzarea a aproape 1.500 de jetoane. Flyfish Club, axat pe servirea de fructe de mare, a optat prin verificarea calității de membru prin utilizarea tiken-ului nefungibil, cunoscut deja ca NFT.
David Rodolitz, CEO al gigantului hotelier VCR Group, care gestionează proiectul, a declarat pentru “Fortune” că acest concept, în care calitatea de membru este verificată prin tehnologia blockchain, este departe de modul în care funcționează un abonament convențional. Jetoanele sunt deja închiriate sau chiar revândute între membri. Însă aceștia nu trebuie să își uite portofelele acasă pentru că, deși abonamentele pot fi cumpărate folosind Ethereum, preparatele și băuturile sunt achiziționate, totuși, cu dolari americani, a adăugat Rodolitz.
Care va fi viitorul în această industrie, vom vedea! Nu se știe dacă vreuna dintre soluții, plecând de la cea clasică sau de la cele pentru care s-a optat în ultima vreme, va fi cea mai bună. Experimentele continuă și rețelele concurente sunt într-o permanentă competiție.
Articole citite

Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.
Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.
În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.
Franciza Dogu, un concept de fast-food autohton, este o oportunitate pentru cei care vor să își deschidă o afacere gastronomică de succes.
Franciza Famous Waffles, cel mai îndrăgit brand românesc care oferă delicioasele gofre, îți dă acum posibilitatea să devii partener în condiții extrem de avantajoase.
Cele mai citite

Franciza Floria, o investiție flexibilă, cu sprijin constant pentru parteneri și recuperare rapidă a investiției, a deschis cea de-a șaptea locație din București și își dorește să se extindă la nivel național.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Polonezii de la LPP au ales AFI Palace Ploieşti pentru introducerea brandului Mohito în România.
O înțelegere corectă între o franciză și o celebritate din lumea internetului este posibilă, cu condiția ca ambele părți să abordeze subiectul cu profesionalism și să își protejeze interesele.
Într-o lume în care tehnologia devine omniprezentă, capacitatea de a înțelege și de a lucra cu ea a devenit o abilitate esențială. Una pe care ți-o oferă Academia Micilor Developeri.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari