Franciza RO, un concept autohton unic
Despre ce înseamnă sistemul de franciză RO și care sunt avantajele parteneriatului cu acest brand ne spune Lucian Haranguș, Sales & Retail Director OSCAR Downstream.
Așadar, OSCAR Downstream este cea mai mare companie de comerț cu produse petroliere din România care este neafiliată unui nume internațional. De ce a avut nevoie de lansarea propriei rețele de franciză sub brandul RO?
Într-adevăr, aproximativ 95% din businessul nostru este generat de segmentul B2B. Suntem parteneri cheie pentru mai bine de 5.000 de companii românești din industrii precum agricultură, transport, industrie sau construcții. Astfel, după consolidarea poziției de lider pe piața de en gros, considerăm că intrarea pe cea de retail este un pas natural în evoluția companiei noastre.
Piața de retail este un segment foarte competitiv și complet diferit față de cel de en gros, dar credem că România are potențial mare de creștere pe termen lung, atât la nivel de densitate (număr de benzinării pe plan național), cât mai ales la nivel de calitate a produselor și serviciilor la care au acces consumatorii.
RO este un brand gândit să vină în completarea rețelei OSCAR Drive (rețeaua noastră de benzinării dedicate clienților B2B), cu servicii și produse suplimentare. Fiind o companie 100% românească, ne-am propus ca dezvoltarea rețelei de retail să nu se adreseze exclusiv marilor aglomerări urbane, unde există în prezent toate lanțurile de benzinării care aparțin multinaționalelor, ci să ne îndreptăm și spre orașe mici și medii, oferind tuturor clienților acces la produse și servicii de calitate.
De peste 23 de ani, înainte de orice, promovăm calitatea în parteneriatele noastre comerciale, ceea ce ne-a consolidat poziția de leadership în B2B. Din 2017, când am lansat franciza RO concept OSCAR, transferăm acest know-how și în sectorul de retail, iar acest lucru se vede în ritmul accelerat de dezvoltare a rețelei naționale, care a ajuns deja la peste 85 de unități răspândite strategic în întreaga țară, dar și în rezultatele partenerilor noștri.
Avem mare încredere în potențialul de creștere a acestei piețe, dovadă că pregătim, în acest an, lansarea primei benzinării de retail sub brandul OSCAR.
Vă rog să ne descrieți sistemul de franciză RO.
Sistemul nostru de franciză funcționează în baza platformei de retail DODO (dealer own dealer operated) și este perfect aliniat la valorile și standardele noastre de calitate, și pe deplin integrat în lanțul nostru logistic.
Credem într-un parteneriat definit prin respect și corectitudine de ambele părți, un angajament solid de care să beneficieze, în cele din urmă, consumatorul final.
Benzinăriile RO, concept OSCAR, sunt moderne, oferind servicii personalizate și diversificate. Pe lângă alimentarea cu benzină și motorină, șoferii pot avea acces la stații GPL, stații de încărcare pentru mașini electrice, servicii de spălătorie, magazin deschis 24/7, cafenea, etc.
Aceste unități operează și respectă cele mai înalte standarde de calitate OSCAR și beneficiază de produsele și facilitățile disponibile pentru clienții noștri B2B – de la același carburant premium, care asigură protecția autovehiculului, prelungește viața motorului și generează un impact de mediu scăzut, la acceptanța cardurilor OSCAR, cu toate facilitățile aferente (plata la pompă, ușurința alimentării, transparența tranzacțiilor, etc).
Care sunt avantajele pe care le obțin francizații benzinăriilor RO? De ce să devii partener RO?
Odată integrați în Franciza RO, partenerii noștri au acces la un brand cu vizibilitate la nivel național și carburant de calitate superioară - ceea ce îi diferențiază imediat pe piața de profil. Stațiile sunt modernizate complet, pornind de la aspectul exterior, respectiv copertină, pompe și totem nou și până la sistemul informatic care este actualizat și aliniat la standardele OSCAR.
OSCAR Downstream vine, practic, cu un business la cheie, un model de afaceri cu performanțe dovedite pe o piață dinamică și complexă, care este supusă, la rândul ei, provocărilor și transformărilor inerente din societatea noastră contemporană.
Noi urmărim atent piețele mature din Europa și Statele Unite, precum și tendințele globale și suntem în măsură să anticipăm și să inovăm, astfel încât să fim mereu cu un pas înainte pentru un plus de performanță și satisfacție pentru consumatorii din România.
Obiectivul nostru este să îi ajutăm pe francizați să crească sustenabil. Avem în portofoliu parteneri care, pe măsură ce și-au dezvoltat prima benzinărie RO și au înțeles foarte bine businessul, s-au extins cu una sau mai multe unități.
Cu fiecare partener stabilim o relație comercială pe termen lung, care să susțină comercializarea, prin intermediul benzinăriei, sub mărcile OSCAR, a carburanților aditivați din oferta noastră, folosind experiența și reputația mărcilor OSCAR.
Datorită lanțului nostru integrat de distribuție, care ne asigură control absolut asupra calității produsului de la intrarea în țară și până la pompă, asigurăm partenerilor livrarea carburantului în maximum 24 h, oriunde în România și în orice cantitate.
Experiența din ultimii ani a dovedit că acest carburant, net superior, asigură atragerea de clienți în benzinărie, precum și vizibilitate importantă.
În baza parteneriatului de franciză, specialiștii noștri oferă consultanță specifică și sprijin pentru depozitarea, comercializarea și operarea stațiilor de distribuție a carburanților (motorină, benzină etc.).
Încă de la început, partenerii au acceptanța cardului OSCAR și sprijinul nostru în extinderea numărului de acceptanțe.
Totodată, oferim un model bine pus la punct pentru promovarea francizei RO și susținem eforturile de vânzare și atragerea de clienți, inclusiv prin canalele noastre media și prin campanii dedicate.
Cel mai recent exemplu este sponsorizarea competiției Hard Enduro Piatra Craiului 6 (HEPC 6) din acest an. Pe parcursul celor două zile de competiție, concurenţii şi-au alimentat motoarele la benzinăriile RO aflate pe traseu. Acest parteneriat a venit să confirme încrederea privind calitatea combustibilului pe care îl distribuim - un criteriu esențial pentru acești sportivi, care investesc enorm în motoarele lor, dar și pentru eforturile de sustenabilitate ale organizatorilor, care doresc o competiție în mijlocul naturii, cu impact de mediu redus.
În ce constă sprijinul pentru francizați?
Partenerii noștri au la dispoziție toate cunoștințele comerciale, tehnice și administrative de care au nevoie pentru a construi un business cu rezultate bune.
Astfel, francizații au acces la:
- modernizarea stației și aducerea ei la standardul rețelei RO, fără a fi nevoie de o investiție inițială
- modelul de comercializare a carburanților prin benzinării, adaptat nevoilor clienților
- sistemul de carduri OSCAR, precum și la acceptanțele internaționale
- ansamblul standardelor, regulamentelor, procedurilor, tehnicilor de vânzare, soft-urilor specifice, care servesc la organizarea și gestionarea aprovizionării și comercializării de carburant prin benzinării
- modalitatea de aranjare specifică a benzinăriilor (elemente vizuale, activități de marketing, etc.)
- tehnici POS (point of sales), așa cum sunt ele exemplificate în Manualul Francizei RO – un element de bază al parteneriatului OSCAR – RO
- training-ul angajaților privind utilizarea sistemelor, precum și a tehnicilor de vânzare directă
Totodată, punem mare accent pe asimilarea regulamentelor de protecție, siguranță și prevenție, precum și pe trainingul angajaților, în acest sens.
Care este nivelul investiției inițiale și din ce este formată?
Valoarea investiției inițiale diferă foarte mult de la stație la stație și depinde atât de dimensiunile și forma stației, cât și de dotările acesteia. Însă, cel mai important lucru este că investiția inițială în modernizarea stației este susținută în totalitate de către compania noastră, iar partenerul o achită, pe parcursul derulării contractului, fără costuri suplimentare de creditare, ceea ce reprezintă un mare avantaj pentru acesta.
În cât timp estimați că va fi recuperată investiția?
Având în vedere modelul nostru de business, care nu implică o investiție inițială din partea partenerului, care să fie amortizată ulterior din profiturile obținute, aceasta fiind susținută inițial de către OSCAR Downstream și achitată ulterior pe parcursul derulării contractului, nu putem vorbi de un timp de recuperare a acesteia, din punctul de vedere al partenerului.
Creșterea volumelor vândute după intrarea în rețeaua RO este influențată de o serie de factori – de la locul în care este amplasată benzinăria și traficul pe care îl atrage, concurența din proximitate, eficiența campaniilor de marketing sau a parteneriatelor punctuale, precum și factori independenți, cum ar fi situația economică din regiune sau situațiile excepționale (de exemplu pandemie sau război).
Din experiența partenerilor existenți, în condiții de operare normale, intrarea în rețeaua RO generează o creștere a volumelor vândute în medie de peste 30% și astfel putem spune că partenerii care intră în franciza RO își pot achita investiția din profitul obținut suplimentar pe parcursul derulării contractului.
Ce condiții trebuie să întrunească un francizat RO? Care sunt cerințele de bază?
În primul rând, partenerii trebuie să se alinieze la valorile noastre de calitate, profesionalism, grijă și respect. În lipsa acestor patru piloni de încredere, niciun parteneriat nu are succes, pe termen lung.
Având în vedere că oferim tot know-how-ul și asistența necesară, nu căutăm oameni care să aibă experiență în domeniu, deși o astfel de calitate poate face imediat diferența în business.
Ne concentrăm să ducem rețeaua RO dincolo de marile aglomerări urbane, în orașe de dimensiuni medii și mici, unde nu există încă suficientă ofertă pe piața carburantului de calitate și a serviciilor .
În acest sens, orice solicitare de intrare în rețeaua de franciză RO este analizată de către colegii noștri din cadrul Departamentului de retail, astfel încât noul partener să beneficieze de cele mai bune condiții, fără a perturba însă activitatea rețelei în ansamblul ei. Spre exemplu, nu putem accepta în rețeaua RO un partener nou care are amplasată stația în proximitatea imediată a unei alte stații din rețeaua OSCAR.
Articole citite
Titlul reprezintă motto-ul Papírny Moudrý, fabrica cehă care a devenit unul dintre cei mai importanți producători de „capcane de muște”, mizând pe globalizare.
Franciza Used Products este în plin proces de expansiune și caută parteneri strategici pentru creșterea numărului de magazine.
Franciza Used Products este o afacere sustenabilă, care încurajează conceptul de reciclare și reintroducere a produselor electronice și electrocasnice noi și pre-utilizate în ciclul comercial.
Sistemul de franciză DIEGO, un model de comerț cu amănuntul la cheie care funcționează cu succes de trei decenii, caută noi parteneri în România.
Franciza Used Products este parcă făcută pentru conjunctura actuală, când ai nevoie de anumite aparate și echipamente dar nu poți să ți le procuri pe cele de top
Cele mai citite
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Europa a fost întotdeauna un etalon în privința modei, iar astăzi sunt multe francize de îmbrăcăminte care oferă creativitate, calitate și o afacere de succes.
Sistemele de franciză pot fi clasificate în moduri variate, în funcție de anumite caracteristici, dar ele sunt fundamental diferite în funcție de 3 criterii.
Subiecte populare in Forum
philips respironics millennium m10 php in chemistry buy nembutal pentobarbital sodium online
Oprindelse: Holland Renhed i %: 98 Te1eghrmm ⛽️ @DUBZMNY 📦🍁💯🔞 https://alphamegachem.com/product/buy-3-fpm-online-store/ Top queries buy peruvian pink...
Franciza iubitorilor de animale
M-ar interesa detalii pentru județul Gorj. Mulțumesc!
Grupul Floria atacă piața B2B
Bună. Ma numesc Emilia. Am 44 de ani. Ma interesează o franciza ptr o florărie. Am avut o florărie deschisa în Rm Vilcea. Pe care am închis-o temporar... Vreau sa...
IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin
Sunt inebunita dupa produsele IKEA.... sunt utile si oricat de carcotas ai fi nu poti gasi subiect de discutii in privinta calitatii
IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin
Produsele celor de la IKEA sunt accesibile ca pret si nu mai vorbim de calitate care este superioara
Diverta merge la ASE
Cand nu uitam de cultura mai traim pe aceste meleaguri inca romanesti, M A I V R E M A R T I C O L E....
Petale de viaţă în afaceri
Am vazut un domn nins de ani cu haine la fel de venerabile si bine intretinute si cu un buchet mic cumparat de la o doamna venerabila si AM STIUT CUI II ESTE DESTINAT...
Diverta merge la ASE
Un izvor de intelepciune,patriotism,talent ...un izvor :DAN PURIC