Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food

Feast of Legends
Feast of Legends / Franciza Wendy's și-a creat propriul joc, inspirat de celebrul Dungeons & Dragons.
Luni
26.05.2025
Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.
 

O generație din Statele Unite a crescut cu jocurile de rol Dungeons & Dragons, care au devenit la fel de mult parte a culturii americane ca lanțurile de fast-food, inclusiv Wendy's. Așa cum nenumărate concepte interesante au apărut în sectorul gastronomic de-a lungul anilor, au apărut și tot mai multe versiuni de jocuri de aventură, deoarece tema fantasy medievală din Dungeon's & Dragons nu a impresionat neapărat pe toată lumea. Tot mai multe jocuri RPG au fost lansate de diferite studiouri, oferind cele mai ciudate teme sau povești. Toată lumea a fost surprinsă când Wendy's, una dintre principalele francize de fast-food din Statele Unite, și-a lansat propriul joc.

Cartea, de 100 de pagini, intitulată „Feast of Legends”, conține o aventură RPG complet funcțională în stil DnD, bazată în principal pe tema restaurantelor Wendy's. La fel ca în Ghidul jucătorului D&D, prima parte a materialului se referă, în principal, la crearea personajelor și selecția claselor pe baza ofertelor lui Wendy. Cealaltă jumătate a cărții prezintă lumea și o aventură completă în care jucătorii se pot cufunda. Textul are un miros de marketing pe tot parcursul jocului, dar este o reclamă excepțional de creativă pe care, aparent, cei de la Wendy's s-au bucurat să o facă.

La prima vedere, e greu de spus dacă Ospățul Legendar a fost doar o glumă sau o întreprindere serioasă din partea lui Wendy. Răspunsul este ambele. O lume strălucit creată este construită pe un sistem de reguli funcțional, în care jucătorii primesc bonusuri, de exemplu, pentru că mănâncă la Wendy's în loc de la un alt restaurant. Decorul este suprarealist, o parodie a unor topicuri fantastice, genul pe care angajații Wendy's le-ar inventa ca să se joace în pauzele de prânz.

Ospățul Legendar este un simptom tangibil al renașterii DnD care are loc în prezent în America, renaștere inițiată de stream-urile Critical Role de pe Twitch, iar de atunci au apărut tot mai multe stream-uri DnD. În plus, seria Stranger Things, acum faimoasă în întreaga lume, și a cincea ediție a DnD, care este disponibilă și online, au jucat, de asemenea, un rol în popularizarea jocului. Rolul companiei Critical Role în promovare s-a concentrat în principal pe aventuri bazate pe materialul lui Wendy, ceea ce a contribuit la impulsul inițial pentru campania lanțului de restaurante.

Comunicarea de marketing care vizează jocurile de societate și de aventură trece prin schimbări radicale în zilele noastre. Legendary Entertainment a lansat recent propriul regulament pentru lumea seriei Carnival Row. Aici, la fel ca la Wendy's, au implicat streameri în marketingul jocului. Dacă această strategie se dovedește a fi eficientă, ar putea schimba radical regulile industriei divertismentului.

Din această nouă tendință, putem concluziona în primul rând că atitudinea marilor companii față de jucătorii D&D și grupurile de consumatori similare s-a schimbat, tot mai mulți oameni considerându-i un grup țintă prioritar. Este posibil ca, dacă fanii reacționează bine la atracția lui Wendy, alte restaurante rivale să vină cu propriile sisteme de joc și aventuri în viitorul apropiat.

Pentru a primi noi informații naționale și internaționale despre sistemele de franciză, intrați  pe portalul Franchising.info.ro și  abonați-vă gratuit la Newsletter-ul nostru.

 


Ștefan Pricop
Business Development Manager