Francizații trebuie să creadă în produsele noastre

Emilian Grecu: "Am încercat să creștem într-o perioadă în care toată piața scădea. În timpul crizei financiare tablourile și produsele decorative au devenit locomotiva afacerii noastre.”
Luni
27.08.2012
Emilian Grecu, manager general Startonight, consideră că cea mai mare provocare pentru afacerea sa a fost să se dezvolte în perioada crizei financiare.
 

Ce reprezintă conceptul Startonight și când a apărut pe piața din România?
Stratonight oferă o gamă diversificată de produse cu proprietăți luminoase în întuneric: plafoane false cu imagini vizibile numai noaptea, tablouri Dual-View ce pot fi admirate și în întuneric, ceramică luminoasă pentru interior și piscine, articole decorative pentru casă și grădină, articole și accesorii vestimentare, vopsea de asfalt etc. Conceptul a fost dezvoltat de oameni de știință români. Eugen Neagu este de fapt românul care a dezvoltat nucleul firmei noastre. El, împreună cu alți cercetători din Germania, au descoperit un polimer care are proprietatea de e a emite lumina vizibilă în întuneric și au început să-l aplice pe o serie de obiecte. Startonight a fost înființată în anul 2007, iar eu am dezvoltat sistemul de franciză și management al companiei.

Ce experiență aveți în domeniul francizei?
În perioada 2003-2006 am fost director de vânzări la Angst, o companie de mezeluri care avea magazin și în București. Am venit cu ideea să dezvoltăm afacerea în franciză și așa am ajuns la 20 de magazine Angst. În 2007, am dezvolat în paralel o franciză care oferea servicii de curățenie, pe care am vândut-o ulterior. Așa mi-am construit experiența pe piața francizelor din România.

Cum ați dezvoltat conceptul francizei Startonight și cum a decurs recrutarea primilor francizați?
Prima franciză am dat-o unui român stabilit în Spania. Nu ne-am întâlnit cu acesta. Am semnat contractul și i-am trimis toate actele prin poștă. L-am cunoscut ulterior, la târgul de franciză din Valencia. În februarie 2008 am participat la Târgul de Franciză de la București. Au urmat o serie vizite la târgurile din Europa pentru a ne face cunoscuți. Cea mai simplă și directă modalitate de recrutare a francizaților o reprezintă participarea la târgurile de franciză. Acolo mergi și te prezinți, iar oamenii care vin sunt un target pentru afacerea ta. După ce a venit criza am stopat puțin procesul de promovare și de extindere din cauza costurilor mari. Am avut de ales între a dezvolta produse noi și a participa la târguri de franciză. Am ales prima variantă. Nu am mai mers constant la aceste târguri. Oricum, din anul 2009 acestea au început să fie mai puțin performante.

Care considerați că sunt cele mai mari provocări pe care le-ați întâmpinat de când ați început acest business?
Cea mai mare provocare a fost să rezistăm pe piață în perioada crizei financiare, perioadă în care noi am lansat produse noi. Asta a fost cea mai mare provocare: într-o perioadă în care toată lumea suferă, tu să reușești să te menții și să te dezvolți. De fapt aici apare și diferența între o afacere normală și una în franciză care vine și-ți oferă un avantaj competitiv: un nume cunoscut, costuri bune – sunt doar câteva elemente din rețetă care îți vin în ajutor. În perioada crizei, tablourile și produsele decorative au fost cele mai vândute produse din gama noastră. Au devenit un fel de locomotivă pentru noi.

Care ar fi portretul candidatului perfect pentru o franciză Startonight?
Francizatul Startonight trebuie să demonstreze că poate dezvolta afacerea pe piața pe care vrea să activeze. Din experiența noastră acest lucru este cel mai important. Avem și o taxă de franciză, de 10.000 de euro. Din 25% din valoarea taxei de franciză, francizații își aleg produse. Suntem un pic mai circumspecți la persoanele care au mulți bani și vin să cumpere o afacere pentru copii sau pentru soție. Francizatul trebuie să creadă în produsele noastre. După ce vede produsele noastre trebuie să spună dacă poate sau nu să le vândă. Noi le furnizăm acestora tot ce este necesar: soluții, modalități de lucru, un teritoriu în care să activeze etc.


/2/
Vezi mai multe

Subiecte populare in Forum

Franciza iubitorilor de animale

M-ar interesa detalii pentru județul Gorj. Mulțumesc!

1 Declaratii
Final 25.03.2021
Grupul Floria atacă piața B2B

Bună. Ma numesc Emilia. Am 44 de ani. Ma interesează o franciza ptr o florărie. Am avut o florărie deschisa în Rm Vilcea. Pe care am închis-o temporar... Vreau sa...

1 Declaratii
Final 14.12.2019
IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin

Sunt inebunita dupa produsele IKEA.... sunt utile si oricat de carcotas ai fi nu poti gasi subiect de discutii in privinta calitatii

2 Declaratii
Final 26.06.2015
IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin

Produsele celor de la IKEA sunt accesibile ca pret si nu mai vorbim de calitate care este superioara

2 Declaratii
Final 26.06.2015
Diverta merge la ASE

Cand nu uitam de cultura mai traim pe aceste meleaguri inca romanesti, M A I  V R E M  A R T I  C O L E.... 

3 Declaratii
Final 15.06.2015
Petale de viaţă în afaceri

Am vazut un domn  nins de ani cu haine la fel de venerabile si bine intretinute si cu un buchet mic cumparat de la o doamna venerabila si AM STIUT CUI II ESTE DESTINAT...

4 Declaratii
Final 12.06.2015
Diverta merge la ASE

Un izvor de intelepciune,patriotism,talent ...un izvor :DAN PURIC 

3 Declaratii
Final 14.05.2015
Diverta merge la ASE

DAN PURIC...ce poti sa mai spui ...ce poate spune un nimeni ca mine despre marele DAN PURIC .Incaperile oricat de imense ar fi sunt neincapatoare cand este el prezent.

3 Declaratii
Final 14.05.2015