O nouă experiență în domeniul cafelei
Radu C. Marinescu, Manager General Gourmet Products Servicii S.A., Master Francizat Gloria Jean`s Coffees (GJC) România, a hotărât să achiziționeze licența de master franciză în anul 2004, într-o perioadă în care piața cafenelelor din țara noastră era foarte puțin dezvoltată. ”A fost prima cafenea care a introdus în România conceptul self service take away. S-a dovedit greu, dar nu imposibil să educi clienții în spiritul acestui concept. La început am fost priviți cu scepticism, românii nefiind obișnuiți să-și comande singuri cafeaua, să aștepte să fie preparată și apoi să și-o ducă la masă. Lucrurile s-au schimbat mult de atunci, odată cu apariția altor branduri care funcționează în același sistem și odată cu înmulțirea călătoriilor în străinătate, unde astfel de concepte sunt foarte răspândite. ”, spune Radu Marinescu.
De ce ați ales să vă dezvoltați o afacere în franciză și ce condiții a trebuit să îndepliniți pentru a deveni Master Francizat GJC?
Francizatul, în cadrul unei organizații de franciză, are oportunitatea de a utiliza produse, servicii dovedite, metode de operare de succes, promovări viabile, mărci recunoscute și asistență continuă. În general, aceste avantaje nu sunt disponibile managerului unei afaceri mici, independente care adesea poate vinde același produs sau serviciu. În general pentru a deveni Master Francizat trebuie să dovedești că ai surse financiare suficiente pentru a asigura o gestiune eficientă a francizei, pentru a dezvolta rețeaua de franciză, capacități de a menține reputația și identitatea brandului respectiv, de a respecta confidențialitatea și corectitudinea în relația de afaceri.
Câte locații Gloria Jean`s Coffees există în România și care este valoarea investiției necesare pentru deschiderea unei cafenele?
În Romania funcționează în prezent 10 cafenele din care 6 sunt în franciză. În luna octombrie se va deschide a șaptea cafenea în franciză. Una din cele mai mari realizări din ultima vreme a fost deschiderea în luna iulie a unei cafenele GJC în Aeroportul Henri Coandă, în terminalul plecări după check-in. În momentul de față ne trec pragul, la nivel de lanț, peste 65.000 de oaspeți lunar. Investiția într-o cafenea GJC este cuprinsă între 80.000 euro și 130.000 euro, în funcție de mărimea spațiului și de dotările necesare funcționării.
Cum caracterizați relația dvs. în calitate de Master Francizat Gloria Jean`s Coffees cu francizorul Gloria Jean`s Coffees?
Relația dintre francizor si Master Francizat, în cazul nostru, este o relație bazată pe încredere și respect, existând o colaborare aproape perfectă în ceea ce privește respectarea regulilor francizei. De altfel, cu toate că francizorul este australian, distanța dintre noi sunt mult reduse datorită internetului și a structurii organizatorice a acestuia în toate regiunile unde există cafenele GJC.
Ce obiective aveți pentru următorii 3 ani?
Ne dorim să continuăm cu pasiune și dedicație să oferim oaspeților noștri cafea de cea mai bună calitate, să reușim dezvoltarea lanțului la nivel național și să devenim cea mai iubită și respectată companie de cafea.
Articole citite
Franciza Used Products este în plin proces de expansiune și caută parteneri strategici pentru creșterea numărului de magazine.
Franciza Used Products este o afacere sustenabilă, care încurajează conceptul de reciclare și reintroducere a produselor electronice și electrocasnice noi și pre-utilizate în ciclul comercial.
Sistemul de franciză DIEGO, un model de comerț cu amănuntul la cheie care funcționează cu succes de trei decenii, caută noi parteneri în România.
Franciza Used Products este parcă făcută pentru conjunctura actuală, când ai nevoie de anumite aparate și echipamente dar nu poți să ți le procuri pe cele de top
Sistemul de franciză DIEGO care și-a demonstrat succesul în domeniul amenajărilor interioare de aproape trei decenii, caută noi parteneri în București și în alte localtăți din România
Cele mai citite
Franciza Nomasvello oferă oportunitatea de a te alătura unei afaceri profitabile în domeniul epilării definitive.
Stația RomBeer este un concept în plină dezvoltare, unic în România, căruia i se adaugă tot mai mulți parteneri convinși de soliditatea și profitabilitatea francizei.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Subiecte populare in Forum
Franciza iubitorilor de animale
M-ar interesa detalii pentru județul Gorj. Mulțumesc!
Grupul Floria atacă piața B2B
Bună. Ma numesc Emilia. Am 44 de ani. Ma interesează o franciza ptr o florărie. Am avut o florărie deschisa în Rm Vilcea. Pe care am închis-o temporar... Vreau sa...
IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin
Sunt inebunita dupa produsele IKEA.... sunt utile si oricat de carcotas ai fi nu poti gasi subiect de discutii in privinta calitatii
IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin
Produsele celor de la IKEA sunt accesibile ca pret si nu mai vorbim de calitate care este superioara
Diverta merge la ASE
Cand nu uitam de cultura mai traim pe aceste meleaguri inca romanesti, M A I V R E M A R T I C O L E....
Petale de viaţă în afaceri
Am vazut un domn nins de ani cu haine la fel de venerabile si bine intretinute si cu un buchet mic cumparat de la o doamna venerabila si AM STIUT CUI II ESTE DESTINAT...
Diverta merge la ASE
Un izvor de intelepciune,patriotism,talent ...un izvor :DAN PURIC
Diverta merge la ASE
DAN PURIC...ce poti sa mai spui ...ce poate spune un nimeni ca mine despre marele DAN PURIC .Incaperile oricat de imense ar fi sunt neincapatoare cand este el prezent.