În România sunt deschise peste 40 de restaurante KFC atât în Bucureşti, cât şi în oraşe precum Timişoara, Cluj-Napoca, Suceava, Oradea, Piteşti şi Brasov şi unul în Republica Moldova.
Miercuri
10.10.2012
Lanţul de fast-food a deschis al 18-lea restaurant din Bucureşti în urma unei investiţii de 240.000 de euro.
 

KFC a deschis un nou restaurant în Capitală, în cadrul complexului comercial Cora Lujerului, locaţie care a aparţinut iniţial Burger King. Compania a investit 240.000 de euro pentru deschiderea noului fast-food cu o suprafaţă de 138 metri pătraţi. Pentru primul an de funcţionare al restaurantului, reprezentanţii KFC estimează afaceri de 700.000 de euro.

Restaurantul KFC din Cora Lujerului este a cincea unitate pe care compania o inaugurează în acest an. Strategia de dezvoltare pentru anul 2012 a lanțului fast-food se axează în principal pe deschiderea de restaurante de tip drive-thru. De la începutul anului, KFC a inaugurat două restaurante de tip drive-thru, la Arad și la Iași.

Lanţul de restaurante KFC este operat în sistem de franciză, licenţa pentru România fiind acordată în anul 1997 companiei US Food Network, controlată de omul de afaceri Gabriel Popoviciu. Acesta a adus în România şi franciza Pizza Hut, care are de asemenea o unitate în Cora Lujerului.

Noua locaţie KFC a aparţinut lanţului de fast-food Burger King, care a ieşit în acest an din România. Specialiştii în retail nu au fost luaţi prin surprindere de ieşirea de pe piaţa locală a fast-food-ului american, întrucât Burger King nu şi-a adaptat meniurile şi preţurile la piața din românească şi nu a investit suficient în promovare.

Principalii jucători de pe piaţa de fast-food din România, estimată la o valoare de aproximativ jumătate de miliard de euro, sunt McDonald's (cu o prezență de 17 ani pe piaţa locală), KFC (cu o prezență de 15 ani pe piaţa locală) şi nou venitul Subway, care vizează deschiderea a 40 de restaurante în următorii patru ani.

(L.N.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.

Hello Donuts, franciza de gogoși care îndulcește România /09.05.2025

Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.

Tradiție la superlativ /08.04.2025

Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.

Bucuria sărbătorilor într-o colecție rafinată /24.03.2025

În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.