Francizații McDonald’s sunt nemulțumiți
Programele de remodelare de business și cele de marketing sunt în prezent subiecte foarte sensibile pentru McDonald's. Publicația Burger Business prezintă rezultatele unui studiu realizat de Mark Kalinowski, analist al companiei Janney Capital Markets, pe 30 dintre francizații lanțului de fast-food. Acesta a încercat să afle cum au influențat programele de rebranding derulate de McDonald's business-urile francizaților.
Este un studiu mic, realizat pe un eșantion de doar 30 de subiecți, deci nu este reprezentativ pentru întreaga rețea de franciză a fast-food-ului, însă ne ajută să ne formăm o părere despre relația francizor-francizat în cazul primei francize clasice care a apărut în România.
Cei 30 de francizați au folosit cuvinte destul de dure pentru a caracteriza impactul programelor de rebranding și remodelare ale lanțului de fast-food:
- ”Am ajuns să falimentăm sistemul din cauza programelor de rebranding!”
- ”Programele de remodelare de business ne distrug cash flow-ul și capitalul.”
- ”Veniturile cresc însă nu în același ritm în care se măresc veniturile McDonald's.”
Nemulțumirile francizaților nu sunt legate doar de programele de remodelare de business, ci și de programele de discount-uri, precum comercializarea băuturilor și meniurilor la prețul de 1 $, în condițiile în care produsele alimentare sunt din ce în ce mai scumpe. ”Operatorii McDonald's nu au cum să aplice toate aceste reduceri și în același timp să contribuie financiar la remodelarea restaurantelor McDonald's ”, spune unul dintre francizați.
”Avem nevoie de o portiță care să ne permită să facem profit, fără să fim nevoiți să-l returnăm în întregime”, este opinia unul alt francizat.
McDonald's în România
Primul restaurant McDonald's din România a fost deschis pe 16 iunie 1995, la parterul centrului comercial Unirea din București. Restaurantul de la Unirii este prima franciză clasică apărută pe piața românească. În prezent McDonald's deține în țara noastră 64 de restaurante în 21 de orașe, dintre care 28 în București și 36 în restul țării. Compania americană are peste 3.500 de angajați.
Marcu Valentina, PR Manager în cadrul McDonald's, a declarat pentru Franchising.info.ro că în prezent compania nu este interesată de încheierea de parteneriate de franciză pe teritoriul României, însă este în căutarea unor noi locații potrivite pentru deschiderea de noi restaurante.
(E.C.)
Articole citite
Plug In Cafe, o francizǎ cu viziune
/21.10.2025
Franciza Plug In Cafe, construitǎ din pasiunea pentru cafea a Alka Group, este un concept inovativ. Mirel Ciorogariu, un francizat de succes, ne povestește despre avantajele acestui business.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.
We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.
Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.
Cele mai citite
Limbajul culorilor în mediul de afaceri
/11.08.2012
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Când pleci la drum, știi cum se calculează valoarea reală a unei investiții în franciză? Aspiranții ar trebui să știe ceva mai mult despre verificarea sustenabilității costurilor.
Grupul Petrolier Rompetrol a inaugurat recent două stații de carburanți în Republica Moldova.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari