Francizații McDonald’s sunt nemulțumiți

Programele de remodelare de business și cele de marketing sunt în prezent subiecte foarte sensibile pentru McDonald's. Publicația Burger Business prezintă rezultatele unui studiu realizat de Mark Kalinowski, analist al companiei Janney Capital Markets, pe 30 dintre francizații lanțului de fast-food. Acesta a încercat să afle cum au influențat programele de rebranding derulate de McDonald's business-urile francizaților.
Este un studiu mic, realizat pe un eșantion de doar 30 de subiecți, deci nu este reprezentativ pentru întreaga rețea de franciză a fast-food-ului, însă ne ajută să ne formăm o părere despre relația francizor-francizat în cazul primei francize clasice care a apărut în România.
Cei 30 de francizați au folosit cuvinte destul de dure pentru a caracteriza impactul programelor de rebranding și remodelare ale lanțului de fast-food:
- ”Am ajuns să falimentăm sistemul din cauza programelor de rebranding!”
- ”Programele de remodelare de business ne distrug cash flow-ul și capitalul.”
- ”Veniturile cresc însă nu în același ritm în care se măresc veniturile McDonald's.”
Nemulțumirile francizaților nu sunt legate doar de programele de remodelare de business, ci și de programele de discount-uri, precum comercializarea băuturilor și meniurilor la prețul de 1 $, în condițiile în care produsele alimentare sunt din ce în ce mai scumpe. ”Operatorii McDonald's nu au cum să aplice toate aceste reduceri și în același timp să contribuie financiar la remodelarea restaurantelor McDonald's ”, spune unul dintre francizați.
”Avem nevoie de o portiță care să ne permită să facem profit, fără să fim nevoiți să-l returnăm în întregime”, este opinia unul alt francizat.
McDonald's în România
Primul restaurant McDonald's din România a fost deschis pe 16 iunie 1995, la parterul centrului comercial Unirea din București. Restaurantul de la Unirii este prima franciză clasică apărută pe piața românească. În prezent McDonald's deține în țara noastră 64 de restaurante în 21 de orașe, dintre care 28 în București și 36 în restul țării. Compania americană are peste 3.500 de angajați.
Marcu Valentina, PR Manager în cadrul McDonald's, a declarat pentru Franchising.info.ro că în prezent compania nu este interesată de încheierea de parteneriate de franciză pe teritoriul României, însă este în căutarea unor noi locații potrivite pentru deschiderea de noi restaurante.
(E.C.)
Articole citite

Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.
Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.
Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.
Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.
Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.
Cele mai citite

Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Industria fitness înregistrează o creștere fără precedent, cea mai dinamică tehnică, Pilates, fiind cea mai reprezentativă și atractivă în sistemul de franciză.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Un brand polonez de încălţăminte a devenit principalul factor de expansiune pentru un grup care dezvoltă mai multe francize în România.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari