Cel mai mare KFC din lume la Baku

Crispy Strips, unul dintre cele mai îndrăgite produse KFC în România, este oferit pe piaţa autohtonă la cel mai bun preţ din Europa: un preţ cu 10% mai mic decât în Bulgaria, cu 16% mai mic decât în Ungaria şi cu 40% mai mic decât în Polonia.
Marţi
13.11.2012
Capitala Azerbaijanului a descoperit o modalitate prin care poate stopa demolarea clădirilor vechi.
 

AFK Ltd., partenerul francizei KFC în Azerbaijan, a deschis la sfârşitul lunii octombrie cel mai mare restaurant al reţelei în Baku, în urma unei investiţii de trei milioane de euro. Noua unitate cu o suprafaţă de 1.600 metri pătraţi este situată în cadrul unei clădiri a gării Sabunchu, construită în anul 1926 de arhitectul N.G. Bayev. Designerii restaurantului au păstrat şi câteva elemente arhitecturale specifice gării.

Restaurantul are 300 de locuri şi plănuieşte să vândă peste 1,5 milioane de meniuri pe an. KFC Baku este cea mai mare unitate dintre cele 18.000 deţinute de lanţul de fast-food în 120 de ţări.

Kentucky Fried Chicken (KFC) este unul dintre cele mai cunoscute restaurante de tip fast-food din lume, care a luat naştere la începutul anilor 1930. Conceptul a fost creat de către colonelul Harland Sanders.

KFC deţine în România o reţea de 42 de restaurante, dintre care 18 în Bucureşti. Primul restaurant KFC din ţara noastră a fost deschis în aprilie 1997, pe bulevardul Magheru din Capitală.

Lanţul de restaurante este operat în sistem de franciză, licenţa pentru România fiind acordată în anul 1997 companiei US Food Network, controlată de omul de afaceri Gabriel Popoviciu.

Franciza deţinută de US Food Network este una dintre cele mai scumpe de pe piaţă, deschiderea unei noi unităţi putând costa între 300.000 şi 1 milion de euro.

KFC ocupă poziţia a patra în topul celor mai mari francize de fast-food din lume, primele locuri fiind ocupate de Subway, McDonald's şi Starbucks.

(L.N.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.

Hello Donuts, franciza de gogoși care îndulcește România /09.05.2025

Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.

Tradiție la superlativ /08.04.2025

Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.

Bucuria sărbătorilor într-o colecție rafinată /24.03.2025

În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.