Litoralul românesc - profitabil pentru fast-food?

În stațiunea Golden Sands din Bulgaria, McDonald’s are un restaurant chiar pe plajă.
Luni
22.07.2013
În timp ce Subway și McDonald’s au ales Constanța pentru a fi aproape de clienții de la malul mării, Springtime merge direct într-una dintre cele mai iubite stațiuni.
 

În această vară, Subway a deschis primul restaurant din Constanța, în centrul comercial City Park Mall. În ziua inaugurării, reprezentanții celui mai mare lanț de fast-food din lume au construit un sandwich imens de 2 metri lungime, pe care l-au împărțit clienților. Principalii concurenți Subway, McDonald's și KFC au de asemenea unități în cel mai mare oraș port al României. Un alt reprezentant al pieței de fast-food și-a făcut intrarea direct pe litoral, printre numeroasele standuri cu shaorma, hamsii, clătite și gogoși. Springtime a anunțat deschiderea celui de-al 25-lea restaurant al rețelei într-una dintre cele mai îndrăgite stațiuni: Costinești.

Springtime Costinești este amplasat în centrul stațiunii și are o suprafață de peste 2.000 mp. Restaurantul este cea de-a doua locație Springtime de la malul Mării Negre, lanțul de fast-food având o unitate și în Constanța. Springtime Costinești va funcționa doar pe durata sezonului estival.

Fast-food-urile de la malul mării sunt o idee de afacere profitabilă datorită numărului mare de turiști care aleg litoralul ca să se bucure de vacanță sau concediu. Dacă intenționezi să-ți deschizi un fast-food la malul mării nu uita să iei în considerare și caracterul sezonier al afacerii.

Fast-food-urile și franciza Unele dintre cele mai cunoscute fast-food-uri din România sunt operate în sistem de franciză. Subway a intrat pe piața locală anul trecut și intenționează să ajungă la o rețea de peste 40 de restaurante, toate facilitățile brand-ului funcționând în sistem de franciză. KFC numără 49 de locații, licența de franciză pentru România fiind deținută de compania US Food Network. McDonald's operează la nivel mondial o rețea de peste 3.000 de restaurante în franciză, însă din cele 65 de restaurante din România, doar șapte sunt francize. Springtime ar putea alege aceasta modalitate de dezvoltare a afacerii începând cu anul 2014. Alte brand-uri fast-food care se dezvoltă în sistem de franciză pe piața locală sunt Quasi Pronti, Domino's Pizza, Pizza Hut, Chipstix, Snack Attack ș.a.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.

Hello Donuts, franciza de gogoși care îndulcește România /09.05.2025

Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.

Tradiție la superlativ /08.04.2025

Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.

Bucuria sărbătorilor într-o colecție rafinată /24.03.2025

În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.