Litoralul românesc - profitabil pentru fast-food?

În stațiunea Golden Sands din Bulgaria, McDonald’s are un restaurant chiar pe plajă.
Luni
22.07.2013
În timp ce Subway și McDonald’s au ales Constanța pentru a fi aproape de clienții de la malul mării, Springtime merge direct într-una dintre cele mai iubite stațiuni.
 

În această vară, Subway a deschis primul restaurant din Constanța, în centrul comercial City Park Mall. În ziua inaugurării, reprezentanții celui mai mare lanț de fast-food din lume au construit un sandwich imens de 2 metri lungime, pe care l-au împărțit clienților. Principalii concurenți Subway, McDonald's și KFC au de asemenea unități în cel mai mare oraș port al României. Un alt reprezentant al pieței de fast-food și-a făcut intrarea direct pe litoral, printre numeroasele standuri cu shaorma, hamsii, clătite și gogoși. Springtime a anunțat deschiderea celui de-al 25-lea restaurant al rețelei într-una dintre cele mai îndrăgite stațiuni: Costinești.

Springtime Costinești este amplasat în centrul stațiunii și are o suprafață de peste 2.000 mp. Restaurantul este cea de-a doua locație Springtime de la malul Mării Negre, lanțul de fast-food având o unitate și în Constanța. Springtime Costinești va funcționa doar pe durata sezonului estival.

Fast-food-urile de la malul mării sunt o idee de afacere profitabilă datorită numărului mare de turiști care aleg litoralul ca să se bucure de vacanță sau concediu. Dacă intenționezi să-ți deschizi un fast-food la malul mării nu uita să iei în considerare și caracterul sezonier al afacerii.

Fast-food-urile și franciza Unele dintre cele mai cunoscute fast-food-uri din România sunt operate în sistem de franciză. Subway a intrat pe piața locală anul trecut și intenționează să ajungă la o rețea de peste 40 de restaurante, toate facilitățile brand-ului funcționând în sistem de franciză. KFC numără 49 de locații, licența de franciză pentru România fiind deținută de compania US Food Network. McDonald's operează la nivel mondial o rețea de peste 3.000 de restaurante în franciză, însă din cele 65 de restaurante din România, doar șapte sunt francize. Springtime ar putea alege aceasta modalitate de dezvoltare a afacerii începând cu anul 2014. Alte brand-uri fast-food care se dezvoltă în sistem de franciză pe piața locală sunt Quasi Pronti, Domino's Pizza, Pizza Hut, Chipstix, Snack Attack ș.a.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Plug In Cafe, o francizǎ cu viziune /21.10.2025

Franciza Plug In Cafe, construitǎ din pasiunea pentru cafea a Alka Group, este un concept inovativ. Mirel Ciorogariu, un francizat de succes, ne povestește despre avantajele acestui business.

Latte Caffee To Go, o afacere din care ai doar de câștigat /01.10.2025

Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.

Famous Waffles, deschidere spre parteneriate /06.07.2025

Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.