Subway - 48 de ani de tradiție

Echipa europeană a deschis, în iulie, al 4.000-lea restaurant în Gara de Nord din București. Noua locație este operată de către LS Travel Retail Romania, unul dintre liderii mondiali ai retail-ului în zone de tranzit, precum aeroporturi, gări sau stații de metrou.
Duminică
01.09.2013
”Francizele noastre sunt cele mai bune din lume", spune Fred DeLuca, președintele Subway. Celebrele Sub-uri pot fi găsite în prezent în 102 țări din întreaga lume.
 

Pe 28 august 1965 Fred DeLuca inaugura primul magazin de sandvișuri Subway. În cei 48 de existență Subway a deschis 40.000 de restaurante la nivel global, dintre care 1.761 în acest an. Restaurantul cu numărul 40.000 a fost deschis zilele trecute într-o benzinărie AppleGreen din Ipswich, Anglia. “Este o dovadă de dedicare și munca sustinută a întregii echipe Subway, pe care deseori o numesc cea mai mare echipă din istoria francizei,” declară președintele și co-fondatorul Fred DeLuca.

Astăzi, brand-ul Subway se detașează cu mult de competitorii săi. În topul restaurantelor similare, următorul deține cu 5.500 unități mai puțin decât Subway, în timp ce următoarele trei se situează undeva cu între 21.000 și 33.000 mai puțin.

“Sunt mândru că fac parte dintr-o echipă ce asigură mii de locuri de muncă oamenilor care lucrează în restaurantele noastre, în birouri, în sediile centrale și secundare din întreaga lume,” a mai adăugat DeLuca. “Francizele noastre sunt cele mai bune din lume. Ele reprezintă un grup divers de mici antreprenori care se mândresc cu serviciile de calitate pe care le oferă clienților lor.”

Sub-urile servite în benzinării și chiar într-o biserică din Buffalo

Amplasarea restaurantelor scoate în evidență flexibilitatea brand-ului Subway. Există, la nivel mondial, peste 9.000 de magazine mai puțin tradiționale, dintre care 4.500 sunt amplasate în benzinării. Dintre aceste locații, aproape 600 se află în Europa, dintre care 6 în România.

Subway poate deschide restaurante în spații pe care alte brand-uri le pot considera prea mici sau prea puțin practice, cum ar fi spitale, centre de sănătate, cinematografe și gări. Clienților le plac sandvișurile și salatele Subway servite in locuri mai putin conventionale, cum ar fi o ambarcațiune germană ce navighează pe un râu, o reprezentanță auto din California sau chiar o biserică din Buffalo, New York.

Marea Britanie reprezintă a treia piață de desfacere la nivel internațional, după SUA și Canada, cu peste 1.500 locații. În total, există 14.000 restaurante internaționale în 102 țări.

În Estonia, s-a deschis recent prima franciză Subway, însumându-se astfel 31 de țări europene în care brand-ul Subway este prezent. În ceea ce privește numarul de angajați, în Europa există aproximativ 40.000 în timp ce în România, în cele 16 restaurante, lucrează în jur de 200 angajați.

Despre Subway

Cu sediul principal în Milford, Connecticut și cu birouri regionale în Amsterdam, Beirut, Brisbane, Miami și Singapore, Praga, brandul Subway a fost fondat de Fred DeLuca și Dr. Peter Buck în 1965. Subway este primul asemenea lanț de fast-food-uri care îndeplinește criteriile nutriționale ale Programului de Alimentație al Asociației Americane de Cardiologie.

(L.N.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.

Famous Waffles, deschidere spre parteneriate /06.07.2025

Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.

Hello Donuts, franciza de gogoși care îndulcește România /09.05.2025

Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.