”Super size it”- strategia McDonald’s în China

În anul 2010, McDonald’s a anunțat că este în cautare de francizați în mai multe regiuni din China, însă doar 5% dintre restaurantele companiei funcționează în sistem de franciză pe această piață.
Luni
24.03.2014
Reprezentanții companiei plănuiesc ca în următorii trei ani să dubleze numărul restaurantelor din China, franciza fiind principala modalitate de creștere.
 

Încă din 1955, anul când au fost puse bazele sistemului de franciză McDonald's, parteneriatele au jucat un rol extrem de important în dezvoltarea globală a gigantului lanț de fast-food. La nivel mondial, francizații McDonald's ocupă un procent de 80% din cele 30.000 de restaurante și generează 70% din profitul companiei. Cu toate acestea, modelul a eșuat însă în China din cauza reglementărilor legale la care este supusă franciza în această regiune.

McDonald's vrea însă să schimbe acest lucru. Compania plănuiește ca în următorii trei ani să dubleze numărul restaurantelor din China, franciza fiind principala modalitate de creștere. ”În următorii ani ne vom axa pe dezvoltarea în sistem de franciză, pentru a obține o creștere puternică și continuă în China”, arată reprezentanții companiei.

În perioada 1990-2010, numărul de restaurante McDonald's din China a înregistrat o creștere anuală de 17%, mult mai mică în comparație cu alte țări asiatice, cum ar fi Japonia. Cu toate acestea, în 2013, China a devenit a treia cea mai mare piață pentru McDonald's din întreaga lume.


Elena Cărăușu
ziarist