Piața francizelor, 1,4 miliarde de euro în 2014

"Restaurantele, zonele de retail și servicii sunt preferinţele românilor în domeniul francizelor."- Presedintele ARF.
Marţi
22.04.2014
Piața francizelor este în strânsă legătură cu evoluția economică; pentru 2014 vom avea o creștere nesemnificativă, a declarat Constantin Anton, președintele ARF.
 

"Cu toate acestea, se deschid noi francize, atât de origine autohtonă cât și străină, astfel o florărie neaoșe și-a deschis mai multe unități, tot una românească dedicată decorațiunilor interioare (Sophia) încearcă să pătrundă în Marea Britanie (UK), franciza americană Arthur Murray Dance Studio și-a deschis prima unitate în țara noastră după o investiție ce depășește 200.000 de euro, iar franciza românească Zugga are succes în Spania”, susţine președintele Asociației Române de Franciză, citează Agerpres.

Restaurantele, inclusiv cele de tip fast food, zonele de retail și servicii sunt câteva din preferințele romanilor în domeniul francizelor. Conform estimărilor ARF, bazate pe sondajele efectuate în rândul antreprenorilor, domeniile preferate de investitorii autohtoni în franchising sunt servicii (28,8%), retail (26,4%), fast-food (23,3%), restaurante și cafenele (6,2%), spa (2,3%).

"Ca și nivel de încredere în țara de origine, consumatorii și investitorii au cea mai mare apetență pentru francizele din SUA, datorită bunei reputații, a gradului înalt de competitivitate, a legislației americane care impune standarde de calitate și condiții speciale pentru francizarea unei afaceri, eliminând din start falșii francizori. Pe locul doi sunt francizele made în UE, locul trei îl ocupă cele de pe alte continente, francizele românești bucurându-se de o popularitate mai scăzută" a mai afirmat Constantin Anton într-un interviu acordat Agerpres.


/3/
Vezi mai multe