Inspirat de colonelul Sanders

Logo-ul lanţului american de fast-food: So good a fost transformat de românul inventiv în Sehr guut.
Joi
29.01.2015
Românii găsesc soluţii atunci când nu-şi permit să plătească taxele de franciză. Povestea românului care a copiat KFC-ul.
 

În urmă cu un an, Lucian Adrian Ungur, a deschis în Bistriţa, la parterul unui bloc, un restaurant aproape identic cu fast-food-ul KFC, sub denumirea RFC (Romanian Fried Chiken). Bărbatul a folosit  culorile americanilor, iar sigla seamănă în mare parte cu colonelul Sanders, fondatorul gigantului lanţ de fast-food.  Până şi produsele au denumiri aproape identice. Reprezentanţii KFC îl dau în judecată, acuzând în acelaşi timp OSIM că a înregistrat fără drept emblema.

„La nivel internaţional, brandul KFC este proprietatea YUM!Brands International, iar reprezentanţii acesteia au acţionat în consecinţă în urma sesizării acestui caz”, arată reprezentanţii KFC România într-un comunicat de presă. Dosarul a fost înregistrat în data de 22 ianuarie, la Tribunalul Bucureşti.

Lucian Ungur, proprietarul RFC, spune că nu se consideră vinovat, însă identifică de unul singur câteva asemănări între cele două concepte: „Se aseamănă foarte mult, însă  eu am făcut tot ceea ce era legal, mi-am înregistrat firma la OSIM şi accept sentinţa care o să fie”, a declarat proprietarul fast-food-ului „românesc”. „ Eu am avut ideea asta de mai mulţi ani şi nu am abandonat-o, nu mă simt vinovat cu nimic".

KFC numără peste 16 ani de activitate pe piața din România, perioadă în care a deschis 51 de restaurante, dintre care cinci drive thru. Lanţul de restaurante KFC este operat în sistem de franciză, licenţa pentru România fiind acordată  companiei US Food Network.

Franciza deţinută de US Food Network este una dintre cele mai scumpe de pe piaţă, deschiderea unei noi unităţi putând costa între 300.000 şi 1 milion de euro. Primul restaurant KFC din țara noastră a fost deschis în aprilie 1997, pe bulevardul Magheru din București. Pe piaţa locală, principalii competitori ai KFC sunt: McDonald's şi Subway.

 


Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Plug In Cafe, o francizǎ cu viziune /21.10.2025

Franciza Plug In Cafe, construitǎ din pasiunea pentru cafea a Alka Group, este un concept inovativ. Mirel Ciorogariu, un francizat de succes, ne povestește despre avantajele acestui business.

Latte Caffee To Go, o afacere din care ai doar de câștigat /01.10.2025

Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.

Famous Waffles, deschidere spre parteneriate /06.07.2025

Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.