Inspirat de colonelul Sanders

Logo-ul lanţului american de fast-food: So good a fost transformat de românul inventiv în Sehr guut.
Joi
29.01.2015
Românii găsesc soluţii atunci când nu-şi permit să plătească taxele de franciză. Povestea românului care a copiat KFC-ul.
 

În urmă cu un an, Lucian Adrian Ungur, a deschis în Bistriţa, la parterul unui bloc, un restaurant aproape identic cu fast-food-ul KFC, sub denumirea RFC (Romanian Fried Chiken). Bărbatul a folosit  culorile americanilor, iar sigla seamănă în mare parte cu colonelul Sanders, fondatorul gigantului lanţ de fast-food.  Până şi produsele au denumiri aproape identice. Reprezentanţii KFC îl dau în judecată, acuzând în acelaşi timp OSIM că a înregistrat fără drept emblema.

„La nivel internaţional, brandul KFC este proprietatea YUM!Brands International, iar reprezentanţii acesteia au acţionat în consecinţă în urma sesizării acestui caz”, arată reprezentanţii KFC România într-un comunicat de presă. Dosarul a fost înregistrat în data de 22 ianuarie, la Tribunalul Bucureşti.

Lucian Ungur, proprietarul RFC, spune că nu se consideră vinovat, însă identifică de unul singur câteva asemănări între cele două concepte: „Se aseamănă foarte mult, însă  eu am făcut tot ceea ce era legal, mi-am înregistrat firma la OSIM şi accept sentinţa care o să fie”, a declarat proprietarul fast-food-ului „românesc”. „ Eu am avut ideea asta de mai mulţi ani şi nu am abandonat-o, nu mă simt vinovat cu nimic".

KFC numără peste 16 ani de activitate pe piața din România, perioadă în care a deschis 51 de restaurante, dintre care cinci drive thru. Lanţul de restaurante KFC este operat în sistem de franciză, licenţa pentru România fiind acordată  companiei US Food Network.

Franciza deţinută de US Food Network este una dintre cele mai scumpe de pe piaţă, deschiderea unei noi unităţi putând costa între 300.000 şi 1 milion de euro. Primul restaurant KFC din țara noastră a fost deschis în aprilie 1997, pe bulevardul Magheru din București. Pe piaţa locală, principalii competitori ai KFC sunt: McDonald's şi Subway.

 


Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.

Hello Donuts, franciza de gogoși care îndulcește România /09.05.2025

Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.

Tradiție la superlativ /08.04.2025

Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.

Bucuria sărbătorilor într-o colecție rafinată /24.03.2025

În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.